G4Media.ro

Autostrada pe Valea Prahovei va avea un traseu nou de la Sinaia…

Autostrada pe Valea Prahovei va avea un traseu nou de la Sinaia la Râșnov și un tunel la Bușteni. Studiul de fezabilitate și obținerea avizelor de mediu vor dura trei ani / CNAIR scoate la licitație luna viitoare centura Comarnicului, în lungime de 7 kilometri

Luna viitoare, șefii de la Drumuri spun că vor scoate la licitație pentru circa 400 de milioane de lei lucrările pentru realizarea centurii Comarnic la profil de autostradă, parte a autostrăzii A3 Ploiești – Comarnic- Brașov. Pentru restul autostrăzii, vir fi reactualizate studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. De la Sinaia la Râșnov, autostrada va avea un alt traseu. La Bușteni, unde inițial se vorbea tot despre realizarea unei centuri ocolitoare, s-a decis ca drumul de mare viteză să ocolească stațiunea printr-un tunel.

Centura Comarnic, care va avea o lungime de 7 kilometri și profil de autostradă, va ajuta la fluidizarea traficului de pe Valea Prahovei. Proiectarea și execuția vor dura trei ani. Licitația ar urma să fie lansată luna viitoare. Valoarea proiectului este estimată la 400 de milioane de euro. Banii ar urma să vină din fonduri europene, CNAIR lucrând la cererea de finanțare.

,,Pentru Centura Comarnic cu profil de autostradă, colegii mei de la departamentul tehnic lucrează la caietul de sarcini pentru proiectare și execuție. Studiul de fezabilitate (cel din 2002, revizuit în 2006) este în regulă și, din câte știu eu, au termen ca până în 20 iulie să-l predea la Achiziții. Nu vorbim despre centură ocolitoare la Bușteni pentru că autostrada va fi cu tunel. Din analizele făcute împreună cu cei de la Mediu, ținând cont de potențialul turistic al zonei, proiectul va fi cu certitudine, sau să spunem cu o probabilitate mare, cu tunel. Pentru a proteja zona și pentru a răspunde cerințelor de mediu ca țară a Uniunii Europene”, a explicat Mariana Ioniță.

„Au fost discuții purtate pe perioada analizei vechiului Studiu de Fezabilitate, chiar și în 2018 când se dorea implementarea acestui proiect cu Banca Mondială. S-au făcut niște analize pe zona de impact asupra mediului. S-a concluzionat că, ținând cont de cerințele directivelor europene pe mediu, ținând cont de potențialul turistic al Bușteniului, având în vedere și faptul că s-au construit și foarte multe imobile pe traseu, cea mai bună soluție este cea prin tunel. Acum, proiectantul care va elabora Studiul de Fezabilitate va veni cu propunerile de alternative”, a adăugat aceasta.

Întrebați fiind dacă în cazul existenței unui tunel la Bușteni, stațiunea va mai avea sau nu acces la autostradă șefii de la Drumuri au precizat că prin Caietul de Sarcini se va solicita asigurarea accesului către stațiunile turistice, „deci da, vom avea acces către stațiunea Bușteni. Locația nodului de descărcare și proiectarea acestuia vor fi în sarcina viitorului prestator, cel mai probabil va fi un nod între Sinaia și Bușteni și un alt nod la Nord de Bușteni”.

Șefa de la Drumuri spune că în prezent se lucrează la documentația de atribuire pentru revizuirea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru restul tronsoanelor de autostradă, de la Ploiești la Râșnov.

”Revizuirea studiului de fezabilitate se va face pentru toată bucata de la Ploiești și până la Râșnov. Până aproape de intrarea în Sinaia, din ce am analizat noi, se va păstra traseul, deoarece nu afectează nici zone Natura 2000, nici locuințe nu sunt construite în amplasament. De la intrarea în Sinaia, pe raza stațiunilor Sinaia și Bușteni, va trebui să venim cu un aliniament nou pentru că sunt zone Natura 2000, dar s-a și construit foarte mult. Doar în zona Bușteni ar fi însemnat să demolăm undeva la 80 de imobile. Practic de la intrare în Sinaia și până la Râșnov se va restudia”, a explicat și Gabriel Budescu, director al Direcției Tehnice din CNAIR.

Revizuirea studiului de fezabilitate, obținerea avizelor de mediu și realizarea proiectului tehnic ar urma să dureze 36 de luni. Abia apoi se va putea face licitație pentru construcția efectivă a autostrăzii.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. 36 luni revizuirea Sinaia Râşnov? Până atunci Sinaia Azuga Buşteni Predeal sunt unite de case. Mai creşte şi natura. O luăm de la zero peste 3 ani. Aşa nu se mai face niciodată

    • unde s # kondensatorii de alta data ?

      aia care se dadeau cu porumbul (kukuruzu) de asfalt sau de covor ?

      de ce nu se strange nimeni la cnair ?!

      pt ca liderii multimii fara cap de la celelalte mitinguri (rosia montana) nu au ordin pe unitate

      centura capitalei e mucilagi pe zona de sud si vest

      mukusor dan acolo trebuia sa faca acel speech… acolo trebuia sa se impinga ca la fotbal … umar la umar, caci toti sunt „frati” pe sub masa

    • sa mi ziceti „kutzu”, dar o sa vedeti ca busteniul n o sa fie conectat la nici un auto – trotuar…

      o sa fie exact ca autostrada care trece pe langa cluuuuuj …

  2. Cum dracu’ studiile de fezabilitate si avizele la un carnat de autostrada dureaza ani de zile iar Catedrala Neamului in cativa ani a fost gata.Nimani n-a contestat nimic,avizele au curs snur,totul a mers brici, fara obstacole.

  3. Liberalii, asemenea PSD, urmaresc aceeasi strategie prin care saboteaza finalizarea retelei de autostrazi a Romanei ocupandu-se de zeci de cioturi de autostrada care nu au nici o utilitate in afara de a raporta un numar de kilometri pe hartie.
    Inainte sa inceapa licitatia pentru centura Comarnic ar fi trebuit sa avem licitatie pentru Margina-Holdea pe A1. Traficul greu de pe Valea Prahovei oricum este deviat pe DN1A si va ramane asa pentru foarte multi ani de acum inainte, deci economic aceasta centura nu aduce niciun beneficiu sau este neglijabil in comparatie cu utilitatea autostrazii pe Valea Oltului, unde nu avem nici macar proiecte pentru sectiunile Curtea de Arges-Boita. Apoi mai este A8, care a fost declarata proiect de interes national acum un an si nu s-a facut nimic pana acum.

  4. Poate peste 2000 de ani or fi gata si la noi drumurile … In Romania se munceste, domne, dar doar pt. Partea Intunecata …

  5. Peste 3 ani, vom citi ca „autostrada pe Valea Prahovei va reveni la vechiul traseu …”, motiv pentru care se vor face noi studii de fezabilitate, pentru ca cele de acum vor fi expirat deja.

  6. Frecangeala încă trei ani si apoi alt traseu!
    Compania asta de Drumuri Neterminate mai o sa trăiască mult din minciuni?
    O dădeau ca fac o varianta prin Campina – Săcele!
    Zicea Ministrul Laudator de Autosteazi ca de la Brasov- Rasnov -Predeal o sa fie gata la anul!
    Fiecare cu ninciuna sa!
    Autostrazi pentru români ioc.
    Era un Ministru, odata, care zicea ca se muta in cort pe V. Prahovei sa faca Autostrada.
    Mincinoși de 30 de ani!

  7. Si eu tot n-am aflat de ce „expira” un studiu de fezabilitate. E facut varza? De ce nu tine macar cât un salam „crud uscat”? Se schimba geografia sau geologia?

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.