G4Media.ro

Austria renunță la extinderea rețelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală/…

sursa foto: Pexels

Austria renunță la extinderea rețelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală/ Ministru ecologist: „Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini şi mai mult trafic”

Austria va renunţa, sub impulsul Verzilor, la mai multe proiecte de extindere a reţelei de autostrăzi pentru a combate încălzirea globală, informează AFP, citată de Agerpres.

„Mai multe şosele înseamnă mai multe maşini şi mai mult trafic”, a declarat miercuri ministrul pentru protecţia climei, Leonore Gewessler, responsabilă şi cu transportul.

„Nu vreau să transmit un viitor betonat generaţiilor viitoare”, a adăugat reprezentanta partidului ecologist pentru a explica această alegere contestată cu virulenţă de celelalte trei mari formaţiuni politice ale ţării.

Potrivit acesteia, decizia este una „istorică” deoarece este prima dată când un guvern austriac abandonează proiecte de infrastructură pentru a-şi îndeplini angajamentele de neutralitate a emisiilor de carbon până în 2040.

„Îmi asum responsabilitatea”, a spus ea, promiţând că va ajuta la implementarea unor soluţii alternative pentru îmbunătăţirea mobilităţii.

La începutul anului 2020, ecologiştii au convenit să se alăture pentru prima dată unui guvern dominat de conservatori, cu condiţia de a putea influenţa politica de mediu.

Leonore Gewessler se află din acel moment în fruntea acestui mare minister, care deţine control asupra proiectelor de infrastructură. Ea a redus deja semnificativ preţurile la transportul feroviar.

Printre proiectele a căror încetare a fost dispusă miercuri se numără un tunel de autostradă de opt kilometri contestat de mai mulţi ani de către ONG-uri, ce urma să fie săpat sub un parc naţional din Viena. Proiectul a fost susţinut de municipalitatea social-democrată, dar şi de extrema dreaptă din opoziţie şi de conservatorii de la nivel federal, care au considerat că va contribui la decongestionarea capitalei şi la crearea de locuri de muncă.

sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

25 comentarii

  1. Nici daca circulam cu masinutele electrice? 🙁 ele nu polueaza mediul…

    • Ganditi prea logic si nu e bine pentru „cauza” 🙂

    • O decizie foarte apreciată de ecologiştii din India, China şi Iran. Dacă devine decizie UE, Moldova rămâne cum a fost lăsată.

  2. Dupa vaccinare obligatorie, Austria continua practic cu “Bulai-izarea” transportului: jos autostrazile, sus “biclele”. Excelent. O sa mergi in concediu cu bicla si o sa fie beton.

    • Va referiti la Gotiu, nu lui Bulai, care nu a avut vreodata vreo pozitie publica impotriva construirii de autostrazi. Ca sa fim corecti fata de Bulai, care a spus alte prostii monumentale, dar nu asta 🙂

      Iar Gotiu e un caz izolat. In final, la guvernare, s-a ajuns la „druli-zarea” transportului, adica carbuni bagati din greu in constructia de autostrazi.

    • Foarte bine ca s-au bagat carbuni pt autostrazi. Romania e praf la km de autostrada. Tu compari situatia cu austria??? Lol. Si aia sunt si cu multi munti. Ei sunt la 100 de ani in fata noastra , despre ce vb aici?

  3. Stai sa vezi cand decide imediat UE ca si Romania are deja destule autostrazi…

    • Asta e din sputnik, nu?

      UE doar ce a acceptat ca 434 de kilometri de autostrada sa fie construiti prin PNRR, desi ala era gandit ca un plan pentru reforme, digitizare si economie verde. Dar au acceptat ca un sfert din PNRR sa mearga la infrastructura de transport, tinand cont de nivelul nostru de dezvoltare. Iar din fonduri structurale europene mai putem baga inca 800-1000 de kilometri fara nicio problema, in special pe coridoarele europene.

      Suntem departe rau de nivelul „avem prea multi km de autostrada” si toate lumea intelege asta.

    • Tari precum Austria stabilesc trendul. La vaccinare obligatorie, autostrazi, energie „verde” samd.
      Mai devreme sau mai tarziu, trebuie sa ne asteptam ca asta va fi decizia la nivel UE, iar catelusii nostri de la guvernare, cu limba scoasa, vor aproba fericiti dand din codite.

    • Avem comisar UE la transporturi pe duamna Adina.
      problema UE e birocratia autocratica.
      comisarii nu au, in general, oameni de teren.
      au interni si consultanti „tehnici” care rar se deplaseaza pentru a verifica situatiunile la fata locului. analizeaza documente.
      astfel s-au construit autostrazi foarte scumpe, dar mai prost echipate decat cele din Franta, in Irlanda, Portugalia, Polonia.
      Irlanda, tara foarte bogata, a profitat din plin de lacunele UE si s-a prezentat cu un dosar beton si a luat bani europeni pentru infrastructura rutiera. cand in final s-au prins si birocratii de la Bruxelles, tzeapa irlandeza era finalizata.
      irlandezii au castigat pe toate planurile. au atras gigantii IT si alte multinationale dornice sa evite impozitele UE, si pe de alta parte au luat tot ce se putea lua de la UE.
      Romania, Bulgaria? nuu reusesc sa atraga si sa realizeze ceva cu fondurile alocate!!

  4. Se schimba paradigma accelerat. Baietii oricum au facut in Austria ce autostrazi erau de facuit. Problema este ca noi suntem din alt film si aici. In fine le faci dar costa mai mult intretinerea lor. La ce deficite area tara asta…

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/Autobahnen_und_Schnellstra%C3%9Fen_in_%C3%96sterreich_2016.svg/1920px-Autobahnen_und_Schnellstra%C3%9Fen_in_%C3%96sterreich_2016.svg.png

  5. Sintem cei mai eco din EU la capitolul asta

    • Cum asa? Daca masinile lor poluante ajung in romania? Tu compari parcul lor auto cu ala din romania? Eu zic sa iesi prin tara ca sa vezi ce si cum. Nu doar pe dorobanti.

  6. Cum se cheama o tara care si-a mutat toata industria grea aproape in china, unde se poate polua? O tara verde.

  7. Las’ ca vin mintenas si la noi Gotiu, Paun, Dejeu si altii ca ei si cer sa demolam si putinul pe care il avem, ca deh, trebuie sa ne aliniem si noi la trendul european. Cancel culture are multiple forme.

    • Pai Gotiu a fost la putere. S-a apucat cumva Drula sa demoleze autostrazi? Ca eu nu mai imi aduc aminte.

      Cumva e comic cum incearca unii sa arunce in carca „hipsterilor” de la USR faptul ca noi nu am fost capabili sa construim autostrazi in ultimii 30 de ani de zile. Cancel culture, frate…

    • Pai Gotiu si cu Drula fac parte din factiuni diferite ale USR-ului. Daca nu mai stii, iti improspatez eu memoria cum nu a mai ajuns Gotiu pe liste la alegerile de anul trecut:

      „Senatorul Goțiu trebuie să își asume greșeala lui și să facă un pas în spate. Mihai Goțiu a greșit când a poziționat grupul parlamentar USR de la Senat împotriva Autostrăzii A8 din Moldova. Grupul parlamentar USR SENAT avea decis un vot pentru, Goțiu a dat îndem de vot de abținere. A greșit pentru că nu s-a consultat cu colegii din Moldova, a greșit când a prezentat antitetic investițiile în autostrăzi, A8 și interesul pentru mediu”, scrie Iulian Bulai.

  8. Non-sens. Nu această măsură va reduce poluarea. Din contră, mașinile vor sta mai mult în trafic, arzând gazul degeaba în ambuteiaje.

  9. Luați UE pe pâine. Au știut ei englezii de ce au spus PA!!

    • E foarte bine in EU, daca nu iti place te incurajez si poate te si ajut sa emigrezi in Belarus sau Siria

  10. In principiu cind ne ocupam cu vinatoarea si culesul de verzituri eram foarte eco, de ce ne-om fi schimbat? Gindul rau, pisica 13.

  11. Vedeti? PSD si PNL sint apreciati in Europa pentru ca sint ecologisti. Fara ei, cine stie cite mii de kilometri de autostrazi poluante ar fi avut Romania.

  12. Si cazanele electrice vor zbura sau cum?

  13. Haideti si faceti la noi!!! In Ardeal mai sunt poduri, drumuri si cai ferate facute de austrieci inainte de 1918….