G4Media.ro

Asociația Pro Infrastructură: CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii…

Asociația Pro Infrastructură: CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva. România va ajunge cel mai probabil să dea înapoi toți banii europeni

Asociația Pro Infrastructură a anunțat că CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva.

În aceste condiții, potrivit reprezentanților asociației, este imposibilă finalizarea autostrăzii din punct de vedere tehnic până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional.

Din acest motiv, România va ajunge cel mai probabil să dea înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

Postarea pe Facebook a Asociației Pro Infrastructură:

”CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică.

Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri.

Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact.

Următoarea cărămidă a fost pusă de Ștefan Ioniță în 2017-2018, când a reziliat contractul în mod abuziv, tribunalul internațional confirmând în acest an că statul român trebuie să plătească constructorului daune financiare de peste 230 de milioane de lei.

Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată.

O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional.

Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva.

Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac.

Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”.

Foto: Asociația Pro Infrastructură – Facebook

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

18 comentarii

  1. Suntem buni! Avem cei mai competenti lideri!

    • bre,# kondensatorilor, ce cate ori v am zis sa va duceti sa faceti mitinguri la Min Transportului / CNAIR

      dar acum curge lapte / miere / nectar si mancati caviar

      va uitati la netflix inchisi in celula garsonierei in care stati cu chirie

  2. Asa-i cand numesti incompetenti de partid. Multumim USL.

  3. Cred ca guvernanții fac intenționat acest lucru. Și ei sunt de vină dar vina cea mare o poarta ticăloșii de la Bruxelles. Dacă ar fi vrut sa facă drumuri în România sau în estul Europei trebuia sa organizeze dânșii toate licitațiile și sa răspundă de lucrare. Dar ei n_au intenția sa de bani ci pur și simplu doar se prefac. Dacă am vrea sa facem o autostrada în Somalia nu împărțim banii la șefii de trib ci mergem și o facem noi. Rușinea sa_i mănânce pe birocrații de la Bruxelles și pe guvernanții care colaborează cu aceștia.

    • Bravo bwuei micule nimic ce esti! Cei de la Brusel sunt de vina ca noi suntem incompetenti si hoti. Sa vina ma aia sa ni le faca…. cum sa le facem noi, noi doar circulam pe ele. Gorghiu , tu esti maica?

    • CIteste, bai orbule: „Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest dezidera”
      Mai ai si un nume d-ala de arata ca iti iese nationalismul prin pori…

    • Celor ca tine ar trebui să li se retragă dreptul de a posta. Eventual ar trebui să facă niște pușcărie pentru informații false. Să aberezi așa fără nicio dovadă e și prostie, dar și o influență nefastă. În cazul în care nu știai, autostrada de la Deva la Lugoj s-a construit în mare parte cu bani de la Uniunea Europeană. Kilometrii rămași sunt doar vina celor care au condus țara, care au pus specimene gen Răzvan Cuc ministru al transporturilor.

    • Bravo Avrame ai spus un mare adevăr m, UE iștii de la Bruxelles ne dă dar în același timp ne sugerează să nu cumva să îi cheltuiți că trimitem DNA ul peste voi și deveniți pușcăriabili

  4. Mda, nu știu ce să zic. Nu sunt adeptul teoriilor conspirației dar îmi pare că sunt „forțe oculte” care au menirea să ne țină subdezvoltați. Din toate punctele de vedere. Mă îndoiesc că oricât de incompetenți și hoți ar fi ăștia din CNAIR dacă ar fi vrut ar fi rezolvat problemele pe acest tronson. Apelau la firme din vest și tot găseau niste soluții. Sunt personaje care fac jocurile Rusiei mai mult sau mai puțin pe față. Probabil unii o fac de zeci de ani și au putere de decizie. Nu vad altă explicație.

    • Nene, tu vezi ca acolo unde sunt cele mai multe autostrazi, zona s-a dezvoltat si oamenii au iesit din capcana subdezvoltarii? Nu vezi ca in Ardeal nu se mai voteaza PSD? Exista o legatura directa intre subdezvoltare si votul preponderent catre cei care promit pomeni.
      Da, e o conspiratie! Conspiratia prin care judete gen Teleorman, Vaslui, Botosani, Mehedinti sunt tinute intentionat in subdezvoltare, ca asa sunt fortati oamenii sa-si vanda votul pe nimic. Iar tronsoanele cele mai grele, care ar aduce cea mai mare influenta pozitiva posibila in zona sunt tinute INTENTIONAT intr-o stare de incertitudine, amanate. Cine vrea sa-si piarda votantii?

    • Jocurile unora, jocurile altora… dar totuși nu răspunde nimeni pentru nimic în țara asta? Toată lumea are numai o singură obsesie: salarul. Și în continuare: pensia. A se vedea cele mai scandaloase exemple, cele din Justiție și, foarte aproape de ele, cele de la CNAIR. Ce este totuși de făcut? Că nu va veni UE să facă ordine. A încercat Kovesi să facă ordine și câinii din România (în frunte cu ficusul de la Cotroceni) au sfâșiat-o. Cel mai bun exemplu că UE știe ce se întâmplă este faptul că în fruntea parchetului anti-fraudă a fost pusă Kovesi (cea care nu a corespund în România).
      S-a spus că PSD este orice: incompetent, corupt, grobian, hoț etc. Dar cel de acum cum sunt? Cum este PNL-ul (a se vedea scandalul de la Ape Mureș)? Cum este USR (a se vedea prestația cucoanei Chichirău)? Nu mai zic de PMP sau UDMR…
      Iubesc România

  5. Maroule, cine_i de vina ca proiectele europene se termina prost? Întrebarea e retorica, de vina sunt cei care le propun și le finanțează. Rușine Europa ca te prefaci doar ca ești fata mare. Cinste ungurilor și polonezilor, ei au înțeles demult care-i smenu.
    PS ma_ta nu te-o ținut acasă pana la 7 ani? Se vede!

    • Pe tine dupa cum se vede te-a tinut 7 ani in beci si cand ti-a dat drumul, deja nu mai vrei tu sa iesi…

  6. Audit și evaluarea performanței instituțiilor implicate și a performanței individuale a angajaților! Pierderile pe proiecte, amenzile, sancțiunile – să le plătească angajații implicați din salariile lor, care și așa căpușează banul public. Incompetenții să se tireze și să-i lase pe alții mai eficienți la butoane.

    • Și cine să facă auditul? Și cine să facă evaluarea? Au fost oamenii PSDului, au venit oamenii PNLului. Crede cineva că cei de la PNL sunt mai breji? Sunt convins că nu știu ce să ceară în acel ipotetic audit (nu degeaba sunt habarniști). Și atunci cine să stabilească dacă cineva este competent sau nu? Competența se stabilește in mediul privat! Acolo sau te impui sau ești eliminat! Dar la stat? Ești pus într-o funcție cu scopul să livrezi: celui care te-a pus și partidului. Atât și nimic mai mult, că deranjezi dacă ai o urmă de competență.
      Iubesc România.

    • Auditul și evaluarea pot fi realizate de firme apolitice private, nu din categoria celor incompetente care au capușat banul public.

      Sunt sisteme de management strategic și de management al performanței care pot fi implementate și care arată exact unde sunt problemele de performanță instituțională, de management de proiect și ineficienta individuală (respectiv cine nu-și face treaba), sunt software-uri de management al performanței, tehnologii „powered by AI” … și crede-mă că există în sectorul privat suficienți oameni competenți și inteligenți care pot rezolva o parte din problemele cauzate de greșelile incompetenților; inconvenientul este că proiectele astea din bani publici se alocă pe principii corupte, nu celor competenți și calificați ci celor sub-medicori care încasează banii, și apoi lasă mizerii sub-standard în urma, ca de obicei, și se așteaptă apoi ca indivizii de 10 ori mai buni decât handicapații plătiți, să vină să facă munca pe gratis. No, thank you!
      Corupția sistemică de la centru are si ea un impact substanțial în slaba performanța a unor instituții, însă nimic nu este imposibil de rezolvat pentru profesioniștii de top.

  7. Ciudat, nu se poate posta. Oare numai mie mi se întâmplă?

  8. Mariana Ionita e ok si a rezolvat multe din marlaniile cuplului Stefan Ionita-Cuc, dar Bode e un pafarist incompetent, iar CNAIR-ul e o institutie prafuita plina de dinozauri cripto-comunisti. Mai e mult de curatat.