G4Media.ro

Actorul Mihai Călin, atac dur la adresa directorului Teatrului Național București: Ion…

Actorul Mihai Călin, atac dur la adresa directorului Teatrului Național București: Ion Caramitru conduce dictatorial, a folosit mare parte din resurse în interes personal / Oamenilor le este frică să vorbească pentru că se tem de el ca de cancer

Actorul Mihai Călin a lansat un atac dur, joi seara, la Digi24, la adresa directorului Teatrului Național București, afirmând că Ion Caramitru conduce dictatorial, autocrat instituția, că a folosit în interes personal o mare parte din resursele teatrului, iar oamenilor le este frică să vorbească pentru că se tem de el „ca de cancer”.

„Din punctul meu de vedere și al conducerii sindicatului actorilor, dl Ion Caramitru, managerul general al Teatrului Național, care acum încearcă să facă ceva, să obțină fonduri, să deblocheze, dumnealui în ultimii ani a folosit foarte mult în interes propriu, personal o mare parte din activitatea teatrului. A condus în mod dictatorial, în mod autocrat, folosind o mare parte din resursele teatrului pentru propriul avantaj financiar. Mare parte din spectacole sunt regizate și jucate de dumnealui”, a afirmat Mihai Călin.

El a explicat că managerii, în frunte cu Caramitru, au scos din lege vârsta de pensionare pentru ei și că nu există concurs. Astfel, când termină mandatul, e o evaluare asupra activității managerului de la Ministerul Culturii, iar dacă ia nota 9 are dreptul să prezinte un nou proiect de management, iar dacă ia minim 7 primește încă un mandat.

„Nu există concurs. Dacă altcineva vrea să vină și să participe în concurs, nu are voie”, a explicat Călin.

Actorul a precizat, de asemenea, că managerul are o remunerație de la Ministerul Culturii, dar este și colaborator al teatrului.

Dl Caramitru pe fiecare spectacol regizat sau în care joacă ia 10% din încasări. Iar în 2018 din 120 de spectacole jucate la Sala Mare 66 sunt regizate sau/și jucate de dl Ion Caramitru, în condițiile în care regizează foarte mult, el fiind – a și spus – în materie de regie mai puțin performant”, a susținut Mihai Călin.

El a spus că nu poți să conduci un teatru doar pe politica de încasări. „Facem doar comedii, dar e total dezechilibrat, iar spectacolele importante ale teatrului, care au fost finanțate cu vreo 200.000 de euro pe bucată, se joacă foarte puțin – Regele Lear, Romeo și Julieta, Livada de vișini, No Man’s Land (…) În loc să chemăm lumea la teatru ca să vorbim despre viață și despre moarte, și despre lucruri importante, despre dragoste, și despre prietenie ș.a.m.d, noi vrem doar să râdă lumea?”, a adăugat acesta.

Mihai Călin a explicat că cei care au fost disponibilizați de la TNB nu sunt angajații teatrului, ci sunt angajați pe o firmă externă, sunt colaboratori, angajați temporar, de aceea ei nu au niciun fel de protecție.

”Evident, se pare că sursa acestui lucru este tăierea bugetului de la cultură, dar trebuie să spunem lucruri care nu sunt spuse în spațiul public de foarte multă lume, pentru că le e frică. Noi avem un aparat administrativ supranumeric, pentru că sunt foarte mulți angajați pe pile, pe relații, pe rubedenii sau pe șpagă”, a susținut actorul.

El a spus că sindicatul actorilor i-a trimis în mai multe rânduri scrisori lui Ion Caramitru. „Am avut și discuții personale, că sunt anumite probleme și am fost întotdeauna respinși în mod brutal. Și de aceea am ajuns cu un memoriu la ministru, ca să căutăm un dialog, încă nu avem o reacție”, a adăugat actorul. El a precizat că ministrul Culturii a trimis memoriul către teatru spunând că există niște probleme și să se răspundă.

„Răspunsul direcției și în cadrul unei ședințe a fost execrabil. Am primit niște răspunsuri, cred că sunt redactate de dl Onisei, directorul adjunct, bun specialist pe legislație, un răspuns plin de minciuni, obraznic, pur și simplu disprețuitor”, a mai spus Mihai Călin.

El a spus că până acum câțiva ani au fost bani în cultură, însă au fost risipiți.

Mihai Călin a criticat și modul în care Ion Caramitru vorbește cu actorii și cu actrițele când vin cu probleme: „V-ați imagina că sunt dați pe ușă afară pur și simplu prin țipete?”

Actorul a spus că Ion Caramitru s-a apucat de regie pe la 63 de ani, activitatea regizorală a acestuia fiind înainte cvasiinexistentă.

El a spus că multora le este frică să vorbească: „Multora dintre ei le e frică să spună despre probleme, pentru că au contracte pe un an și tuturor le e frică de Caramitru ca de cancer să vorbească”.

Context. Mai mulți artiști bucureșteni, printre care actorii Marius Manole și Ada Galeș, anunță participarea la un protest ce va avea loc duminică la ora 18.00 în Piața Victoriei din București. Protestul, numit #Demnitate, e ”un gest de solidaritate pentru cei care au fost concediați ca umare a taierilor bugetului și a întârzierii subvențiilor din partea primăriei municipiului București”.

Primăria București a tăiat zeci de milioane de lei de la instituțiile culturale din subordine la rectificarea bugetară de miercuri, iar Libertatea a anunțat că 54 de oameni au fost dați afară de la Teatrul Național și 31 de la ARCUB.

Sursa foto: Facebook Mihai Călin

Doneaza prin PayPal paypal icon
Donatie recurenta

Doneaza lunar pentru sustinerea proiectului G4Media

Doneaza prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Doneaza prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

37 comentarii

  1. Born Ion Horia Leonida Caramitru
    9 March 1942 (age 77)
    Bucharest, Romania
    Occupation Actor, Theatre director, Political figure

    Respect pentru cariera straucita.
    Dar, este timpul pentru ….la reverdere si sanatae !

  2. Stați să ajungă fiisău la putere, să te ții atunci !

  3. Bravo, Mihai Călin!
    Cine știe, poate acum porniți dialogul? Fără sufleori…

  4. Trist apus de carieră!

    • Surprinzător ! Bre nea Caramitrule, te’a virusat pupinkuristul / lingăul / obedientul de M Diaconu, sau creierul a început să’ți joace feste (vârsta tataie, vârsta !) ?! Hodorogilor, dacă nu mai sunteți în stare să aduceți un plus societății în care trăiți, lăsați tinerii să’și facă viitorul, nu interveniți voi negativ, mumii expirate ce sunteți ! V’ați spurcat la bani și nu vă vine să mai plecați de la sursă !
      Rușinos sfârșit de carieră aveți și tu, și pupinkuriștii de Marian Diaconu, Arșinel …
      MOARTE TRĂDĂTORILOR NEAMULUI ROMÂNESC ȘI ACOLIȚILOR LOR PRIN AKURPUNKTURĂ – metoda dr Vlad Țepeș !!!

  5. Daca este adevarat, este trist.
    Ce vremuri cind facea spectacole cu Florian Pitis la Sala Icoanei si impreuna isi asteptau spectatorii la usa salii de teatru rupind bilete!

  6. Caramitru Ion imbracat in pielea mielului tot lup ramane. Un talent actoricest nu foarte de exceptie completat cu mult tupeu specific obarsiei macedonene.

  7. Acest homuncul se crede actor? Pe bune?
    Radu Beligan a jucat teatru pana a ….cam murit, adica 98 de ani, dar ala a fost un monstru sacru, care nu aparea in piese porno, cu dialoguri scabroase, cu pwula, cu pwizda, adica marii actori nu se prostitueaza, comprende la tine?
    Tu esti doar un mascarici de mana a saptea, nici ca un clown enterteiner nu te-as plati la o aniversare de copil de 5 ani, pt. ca esti antitalent total, si iti permiti sa vorbesti de actori adevararti? Da, Caramitru e actor si regizor cum tu n-ai sa fi in 300 de ani, pt. ca talent si dedicatie pt. meserie!
    Prostule hastag care esti tu incompetent notoriu!

    • @Ada – limbajul suburban te descalifica! Varsta si trecutul nu pot sa-i dea lui Caramitru prerogative dictatoriale. Vom avea spirit civic si democratie cand nu ne vom mai inchina la tatuci, indiferent de numele lor. Bravo lui Mihai Calin ca are curajul sa vorbeasca si sa denunte abuzurile. Rusine lui Caramitru ca isi foloseste notorietatea ca sa comita abuzuri.

    • Dupa limbaj, agrediv si agramat esti o pesedista,astia catalogheaza drept” hastag rezistenti”pe toti care indraznesc sa-si spuna nemultumirea ,in special pe tineri!Bravo ,Mihai Calin,Marius Manole ,Oana Pellea si Tudor Chirila,nu va lasati ,curaj ! Dl.Caramitru este artist in a se face ca lucreaza…:”Mircea, fa-te ca lucrezi!”,”Am invins,am invins!”,etc,etc..

    • Draga #wada, esti mai incapabila sa gandesti decat toti lobotomizatii penali din partidele politice.
      Presupun ca asa intelectuala esti si in familie, si la job…dar nu cred ca intelegi chiar toate prepozitiile si conjunctiile…amarato!

  8. Mai terminati dracului cu „monstrii vostri sacri”, sunt monstri pentru ca sunt total depasiti de vremuri. Niste nevertebrati care au pupat in cur in stanga si-n dreapta o viata intreaga pentru functii si bani, si au impresia ca vor trai 1000 de ani sa imparateasca lumea. Sa nu credeti ca in institutiile de cultura din Romania numirile in functii se fac pe criterii de competenta, este fix ca in politica: prostitutie. Asta e adevarata prostitutie, nu faptul ca joci in piese cu limbaj neagreat de pudibonzi care o sug doar cu batista la gura. Ce dracului mai cauti la 77 de ani intr-o functie de conducere la TN, cand sunt atatia tineri cu adevarat talentati care nu au loc de basinile tale?! Incetati cu hiperbolele, la nivel international aproape toate fosilele astea sunt irelevante. Sunt „monstri sacri” pentru cretinii care nu au discernamant sau termeni de comparatie, altfel sunt 0. Si piesele alea porno cu pwla, pwzda, etc. sunt scene din viata. Si in urma unor astfel de scene ati intrat in viata si voi astia pudicii care strambati din nas la cuvinte „urate”. Da, surpriza: mamele voastre, purtatoare de pwzda, au desfacut picioarele pentru pwla taticului vostru si asa ati aparut voi. Neinspirat, as spune.

    • Ai dat robinetul cu laturi la maxim,nespalatule?Cara-te in padure,mirosi a frustrat jegos de la o posta! Pana acum unde ai fost,la coada la cabina lui Caramitru si nu ti-a primit scenariul? Anonim frustrat!

    • Mult kko se revarsa dni „robinetul” tau…

    • Corect, Ilie, mult kko si uite ca apar si mustele…

  9. Cine e mihai calin ?

  10. Prin ce mijloace a angajato Caramitru pe Crina Semiciuc actriță incompetentă care face „varză” în roluri. Măi să fie cică vorbi Horațu Mălăiele preten bun cu Caramitru pentru fătucă. Gurile mai spun că iar fi dat șpăgoiul gros. Și uite așe, Bârlădeanca se făcu cu postul la ditamai Teatrul Național. Alți actori cimpetenți sunt șomeri că au fost angajate scursurile.

  11. Aceeasi situatie este si la Biblioteca Nationala a Romaniei , o alta institutie aflata in subordinea Ministerului Culturii. Si aici concursurile sunt aranjate si nu exista nici un fel de transparenta. Verificati ce s-a intamplat la ultimul concurs si va veti lamuri. Traim intr un sistem canceros, care nu mai da nici o sansa celor care nu au pile.

    • Si cand te gandesti ca acest „monstru sacru” a fondat in 1990 UNITER, apoi a fost ministrul culturii pe vremea CDR,”taranist „,”anticomunist”,…tot timpul cand se impartea bugetul ,el ameninta cu demisia daca nu primea bani destui cat sa aibe si teatrele,era intotdeauna grosul pus deoparte pt. UNITER,celelalte arte erau dupa,nu msi spun de artistii plastici, pe care-i trata de sus:lasa ca s-au descurcat f.bine in dictatura,aveau bani ,aveau Fondul Plastic ..ACUM DE CE NU IESE IN STRADA LANGA ANGAJATII SAI SA PROTESTEZE ,IN LOC SA-I DEA AFARA?

  12. E caraghios sa vezi cum niște bugetari au ajuns sa se certe când li se taie fondurile pe care le căpușau de la contribuabili pe niște spectacole îndoielnice iar publicul înghite asfel de pastile. Bai milogilor, talentul nu se plătește de la buget. Doar in mizeria de Romanica niște actorași de categoria f se plâng ca le taie primăria fondurile.

    • Ba talentul, in aceasta tara, se plateste mai ales de la buget.
      Pentru ca teatrul, opera sunt, din pacate, institutii de stat. Exista foarte putine companii teatrale private. Asa ca toate aceste institutii care ar trebuie sa fie in avantgarda culturii romanesti se afla a cheremul politrucilor PSD, care sunt cam toti la nivelul lui Dancila, educati inainte de 89.
      Gandim si noi putin?

    • Pai și ce va retine sa transformați opera și teatrul in afaceri private ca in orice țara civilizata și sa folosiți banii aia pe care ii irosiți pe “cultura” lui Arșinel, nae Lăzărescu si alții in scopuri precum infrastructura, educația, sănătatea? Gândim și noi putin sau iubim bugetarii actori dar nu ne plac bugetarii din primarii?

    • Aveti dreptate. Intr-o tara normala teatrele se autofinanteaza. Depinde de calitatea spectacolelor si a actorilor.

  13. Este de admirat gestul lui Mihai Calin.
    In acelasi timp nu poti sa nu ramai uimit de nesimtirea unora care nu se mai lasa dusi ca Arsinel si mai nou Caramitru.
    Se pare ca ei ar face orice ca sa ramana in functiile pe care le ocupa.
    Oare de ce?

  14. Draga #wada, esti mai incapabila sa gandesti decat toti lobotomizatii penali din partidele politice.
    Presupun ca asa intelectuala esti si in familie, si la job…dar nu cred ca intelegi chiar toate prepozitiile si conjunctiile…amarato!

  15. Am vazut si eu de curand doua „comedii” marca TNB. Puteam, la fel de bine, sa ies la scara unui blocul din Berceni si asistam fix la acelasi tip de dialoguri jenante pe care unii le catalogheaza ca fiind comedii. Cearta, zbierete, insulte, astea sunt comediile care ar trebui sa ne distreze

    • Atunci rămâi la scara blocului tău din Berceni. Faci o economie și un bine societății. E plin de inepți care vin la teatru, dar care nu înțeleg nimic, vin să se laude pe fb. că au fost, le sună telefoanele, grohăie a mititei și le put picioarele…
      Cum să înțeleagă ei ce văd și ascultă acolo, când nu au citit o carte până la sfârșit în viața lor și au auzit de teatru de la o verișoară de-a doua?
      Asta e, din păcate, o mică parte a publicului românesc care se vaită că teatrul e prea ca-n viață și nu îl înțeleg.

  16. Atunci rămâi la scara blocului tău din Berceni. Faci o economie și un bine societății. E plin de inepți care vin la teatru, dar care nu înțeleg nimic, vin să se laude pe fb. că au fost, le sună telefoanele, grohăie a mititei și le put picioarele…
    Cum să înțeleagă ei ce văd și ascultă acolo, când nu au citit o carte până la sfârșit în viața lor și au auzit de teatru de la o verișoară de-a doua?
    Asta e, din păcate, o mică parte a publicului românesc care se vaită că teatrul e prea ca-n viață și nu îl înțeleg.

    • Și totuși , în mod surprinzător , piesele lui Molière din secolul al XVII-lea au succes si astăzi, se joacă încă în toată lumea – fără scenele „prea ca în viață”. Și nici chiar spectatorii din Ciorogârla sau Cuca Măcâii nu se plâng de ele!
      Dacă onor trupa ultra-culturalizată a autorilor, regizorilor și actorilor scriu, pun în scenă și joacă doar pentru ei-între-ei, doar pentru teoreticienii artei noi, neînțeleasă de vulg, sănu se aștepte să-i aprecieze acest vulg.
      Poate gusturile ar putea fi educate, nu doar criticate. Când a jucat ultima dată Teatrul Național într-un parc, într-o gară aglomerată, într-un mall, acolo unde pot găsi pe cei ce nu le sunt (încă) spectatori?

  17. Ion caramitru= bolșevic. Un om cu valoare se retrăgea în glorie și în 2019 lăsa loc unuia mai tânăr să ducă spre prosperitate TN. ce kkt de piese mai regizează el dacă teatrul e pe faras? Intreb pt un tovarăș.

  18. D-l Caramitru ,poate are dreptate,nu ma pot pronunta,dar faptul ca TNB nu doreste ca sa obtina venituri din spectacole pentru copii,este un lucru dovedit.Acum 4 ani de zile am oferit TNB oportunitatea drepturilor de autor ptr dramatizarea si scenariul titlului sadovenian ” Baltagul”.Altceva decat o comedie.O piesa de teatru instructiva ptr copii scolari din Bucuresti dar ei o sursa substantiala de venit saptamanal al TNB.Propunerea a fost respinsa fiind ” neinteresanta” de catre o dna de la Repertoriu,care poarta numele de Dinescu!

  19. Aveti dreptate. Intr-o tara normala teatrele se autofinanteaza. Depinde de calitatea spectacolelor si a actorilor.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.