G4Media.ro

România, absentă de la Târgul de Turism din Paris / ANAT: „Reuşim…

sursa foto: G4Media

România, absentă de la Târgul de Turism din Paris / ANAT: „Reuşim să aducem sub 1 milion de turişti pe an pentru vacanţe” / ”Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini”

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) protestează faţă de neparticiparea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului la târgul internaţional de turism de la Paris (IFTM Top Resa), care are loc în perioada 3-5 octombrie, relatează Agerpres.

Conform unui comunicat al ANAT, această decizie, cauzată de procedurile de achiziţie, va avea un impact negativ asupra promovării şi dezvoltării turismului românesc, aşa cum a fost şi decizia anulării participării României, cu stand, la Târgul Internaţional de la Berlin (ITB).

„Suntem revoltaţi de incapacitatea Ministerului de resort în a organiza participarea României la târgurile externe de turism. Guvernarea Cadariu, cea mai slabă pe partea de turism din ultimii 20 de ani, care s-a remarcat prin neputinţă, a ‘reuşit’ să ne priveze de participarea la târgurile internaţionale de turism de la Berlin şi de la Paris. Dacă lipsim la târgurile importante de turism, nu vom putea atrage niciodată turişti străini. Facem apel către domnul ministru Ştefan-Radu Oprea să schimbe legislaţia de achiziţii, pentru a ne permite să participăm la aceste târguri vitale pentru industria noastră”, a afirmat Alin Burcea, prim vicepreşedinte ANAT.

Cu atât mai mult, România se promovează la Paris cu colantări pe 17 autobuze turistice şi pe 100 de panouri publicitare, ceea ce este meritoriu, susţin reprezentanţii asociaţiei.

„Degeaba ne promovăm ca ţară, dacă touroperatorii şi companiile de turism nu au acces la târgul internaţional de turism de la Paris, în mod oficial, în standul României. Mai precis, degeaba ne promovăm dacă nu se creează parteneriate şi nu are cine să vândă”, precizează ANAT.

De asemenea, Gheorghe Fodoreanu, expert în incoming (atragerea turiştilor străini) şi fost preşedinte ANAT, precum şi fondator al Comisiei de Incoming a ANAT, consideră că „nu este acceptabil ca România să nu participe la un târg internaţional important din cauza dificultăţilor legate de plăţi”.

„Dacă România nu îşi depăşeşte neputinţa şi nu vom putea să ne concentrăm pe promovare internaţională, vom rămâne la 1,5 milioane de turişti străini pe an. Dacă avem în vedere că jumătate reprezintă turism de afaceri, înseamnă că reuşim să aducem sub 1 milion de turişti/an pentru vacanţe, ceea ce este aproape patetic”, se mai precizează în comunicat.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...