G4Media.ro

Indonezia confiscă un petrolier sub pavilion iranian suspectat de transfer ilegal de…

Sursa foto: MarineTraffic.com

Indonezia confiscă un petrolier sub pavilion iranian suspectat de transfer ilegal de petrol / Nava și-ar fi falsificat sistemul de identificare pentru a arăta că se află în Marea Roșie

Paza de coastă indoneziană a declarat marți că a confiscat un superpetrolier sub pavilion iranian suspectat de implicare în transbordarea ilegală de țiței și a promis că va înăspri patrulările maritime, relatează Reuters.

Nava MT Arman 114 transporta 272.569 de tone de țiței ușor, în valoare de 4,6 trilioane de rupii (304 milioane de dolari), atunci când a fost capturată săptămâna trecută, au declarat autoritățile indoneziene.

Nava Very Large Crude Carrier (VLCC) a fost suspectată că a transferat vineri petrol pe o altă navă fără permis, a declarat agenția de securitate maritimă a națiunii din Asia de Sud-Est.

Nava a fost capturată după ce a fost reperată în Marea Natuna de Nord din Indonezia, efectuând un transfer de petrol de la navă la navă cu MT S Tinos, sub pavilion camerunez, a declarat șeful agenției, Aan Kurnia.

„MT Arman și-a falsificat sistemul de identificare automată (AIS) pentru a arăta că poziția sa era în Marea Roșie, dar în realitate se află aici”, a declarat Aan reporterilor.

„Așa că se pare că aveau deja o acțiune rău intenționată”, a spus Aan, adăugând că nava a aruncat, de asemenea, petrol în ocean, încălcând astfel legislația indoneziană privind mediul.

Împreună cu Arman, autoritățile au reținut căpitanul egiptean al acestuia, 28 de membri ai echipajului și trei pasageri, care erau familia unui ofițer de securitate aflat la bord, a precizat agenția.

După ce cele două superpetroliere au încercat să scape, autoritățile și-au concentrat urmărirea asupra Arman, ajutate de autoritățile malaeziene în timp ce nava a intrat în apele lor, a precizat Aan.

Tinos ar fi trebuit să fie dezmembrat în 2018, a adăugat el. Acesta a fost construit în 1999, în timp ce Arman a fost construit în 1997, potrivit bazei de date maritime Equasis.

Datele separate de pe Equasis și ale companiei de analiză a datelor MarineTraffic au arătat că unul dintre numele anterioare ale Arman 114 a fost Grace 1.

Grace 1 a fost confiscat de comandourile Marinei Regale britanice în iulie 2019, fiind suspectat că a încercat să ducă petrol în Siria, încălcând sancțiunile UE. A fost eliberată în luna următoare, după un impas diplomatic cu Occidentul.

O flotă „din umbră” de petroliere care transportă petrol din Iran, Rusia și Venezuela, țări sancționate, a transferat încărcături în Strâmtoarea Singapore pentru a evita detectarea, a arătat o analiză Reuters în acest an.

Riscul scurgerilor de petrol și al accidentelor este în creștere, deoarece sute de nave suplimentare, unele fără acoperire de asigurare, s-au alăturat comerțului paralel opac în ultimii ani.

Aan a promis că paza de coastă indoneziană, asistată de alte autorități, va întări patrulele în apele sale. Indonezia este cel mai mare arhipelag din lume, cu aproximativ 17.000 de insule.

„Trebuie să fim fermi, duri”, a spus el. „Trebuie să existe un efect de descurajare pentru ca acest lucru să nu se mai întâmple”.

În 2021, Indonezia a confiscat nave sub pavilion iranian și panamez pentru acuzații similare. Căpitanii celor două nave au primit doi ani de eliberare condiționată din partea unui tribunal indonezian.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează