G4Media.ro

TOP 4 cele mai comune escrocherii pe care trebuie să le eviți…

Sursă foto: Unsplash

TOP 4 cele mai comune escrocherii pe care trebuie să le eviți la cumpărarea unei mașini rulate

Deși există atât de multe mașini la mâna a doua pe piață, găsirea unuia perfect întreținute poate fi o adevărată bătaie de cap. Lucrurile se complică deoarece cumpărătorii, foarte des, nu pot identifica escrocheriile clasice din piața mașinilor rulate.

Unele mașini la mâna a doua pot părea într-o stare foarte bună la prima vedere, dar vopseaua strălucitoare și acel odorizant nou ar putea ascunde secrete neplăcute. Prin identificarea celor mai frecvente escrocherii puteți evita cheltuieli uriașe plus alte necazuri pe viitor.

În acest articol veți afla care sunt cele mai frecvente 4 probleme pe care vânzătorii de mașini le ascund cumpărătorilor.

Care sunt primele 4 cele mai populare escrocherii cu mașini rulate?

1. Mașina este avariată

Potrivit celor mai recente statistici, mai mult de jumătate (57,03%) dintre toate mașinile verificate în România folosind decodorul VIN carVertical au suferit daune în trecut.

De ce este periculos să cumperi o mașină avariată în trecut?

Accidentele majore dăunează rigidității caroseriei unui vehicul. În timp ce unii mecanici profesioniști pot aduce înapoi la viață mașinile deteriorate, reparațiile prost efectuate vă vor pune viața în pericol. De exemplu, oțelul și aluminiul își pierd rezistența după îndoire – un fapt pe care nu doriți să îl testați în practică. De aceea, părțile îndoite ale cadrului ar trebui înlocuite complet, nu reparate.

Să presupunem că ați aflat că vehiculul pe care îl inspectați a avut un accident. În acel moment, ori renunțați la această mașină, ori o duceți la un profesionist pentru a verifica dacă daunele au fost remediate în mod corespunzător.

Cum eviți să cumperi o mașină deteriorată?

Atunci când alegeți o mașină, asigurați-vă că nu există rugină în locuri neobișnuite și că toate golurile dintre panourile caroseriei sunt uniforme. Dacă un spațiu dintre panouri pare prea mare, acest lucru poate indica că există piese structurale deteriorate și reparațiile au fost ieftine. Escrocii încearcă adesea să ascundă daunele din trecut, prin urmare clienții trebuie să inspecteze amănunțit vehiculul.

Rapoartele care vă prezintă istoricul mașinii vă pot dezvălui cât de mare a fost impactul, care parte a mașinii a fost avariată și vă pot afișa fotografii cu vehiculul avariat.

2. Kilometrajul este dat înapoi

Rapoartele istorice auto arată că 19,6% dintre mașini de pe piața second-hand din România au avut kilometrajul dat înapoi. Fraudarea odometrului este o practică frecventă printre escrocii care importă mașini second-hand și doresc să le vândă pentru un profit mai mare. Mașinile diesel sunt mult mai susceptibile la a avea odometrul manipulat, deoarece persoanele care pleacă des în călătorii lungi sunt mai predispuse să aleagă mașini diesel.

O singură derulare a odometrului este o procedură ieftină pe piața neagră, dar poate umfla valoarea unei mașini cu 25% sau mai mult, mai ales dacă vehiculul este atrăgător multor segmente de cumpărători.

De ce este așa o problemă majoră dacă kilometrajul este dat înapoi?

Ați primit raportul istoric al mașinii care vă interesează și ați aflat că în realitate kilometrajul este de 400.000 km, dar odometrul indică doar 200.000 km. Mașina arată bine, merge grozav șamd. Ar trebui să nu o cumpărați?

Primul dezavantaj notabil în cazul acesta este prețul. Vânzătorii dau înapoi kilometrajul pentru a crește valoarea unei mașini, așa că probabil ați plăti în exces dacă kilometrajul este falsificat.

La 200.000 de km mașinile pot fi încă în stare excelentă – au fost înlocuite recent curelele și lanțurile de distribuție, uleiul este schimbat și este gata să mai parcurgă încă 200.000 de km. Totuși, dacă kilometrajul este dublu în realitate, din acel moment, în funcție de mașină, orice piesă ar putea ceda. Sigur, calitatea construcției unui vehicul are un impact important. Dar rulmenții, garniturile, pompele, chiar și motorul în sine ar putea fi aproape de sfârșitul vieții și pot să-și tragă ultima suflare foarte curând.

Cum vă feriți de escrocheriile cu odometrul?

Mașinile care au avut kilometrajul dat înapoi pot fi ușor de identificat. De obicei, uzura vehiculului vorbește de la sine. Dacă scaunele, volanul sau schimbătorul de viteze sunt uzate, dar kilometrajul pare scăzut, acesta poate fi un semn că ar trebui să renunțați la această mașină și să căutați mai departe. Puteți găsi aceste informații și în istoricul mașinii.

3. Mașina este furată

Înșelătoriile care au la bază o mașină second-hand furată sunt cele mai grave. În ultimele 12 luni, carVertical a identificat câteva sute de mașini furate care acum se aflau la vânzare în România, economisind și timp și sume considerabile de bani clienților care altfel ar fi fost păcăliți.

Ce se întâmplă când încerci să înmatriculezi o mașină furată?

De obicei, dacă este vorba despre o mașină furată, noilor proprietari ghinioniști li se confiscă vehiculele și nici nu-și pot recupera banii pe care i-au plătit pe mașină. Dacă încercați să înregistrați un vehicul furat, puteți fi sigur că vor fi informate și implicate autoritățile. Imediat după aceea va trebui să returnați mașina proprietarului inițial de la care a fost furată. Mai mult, problema recuperării banilor este în întregime a ta.

Ce mașini sunt cel mai des furate? Cum eviți să cumperi așa ceva?

De obicei hoții vizează mașini obișnuite pentru că vor să scape de ele ulterior cât mai rapid posibil. De exemplu, în Statele Unite este un risc mult mai ridicat să îți fie furată o camionetă, în timp ce SUV-urile de dimensiuni medii și hibrizii sunt modele mai populare printre hoții din Europa. Dacă intenționați să cumpărați o mașină care este la mare căutare în țara dvs., amintiți-vă că acest lucru poate spori șansa ca mașina să fie furată.

Pentru a evita cumpărarea unei mașini furate, utilizați un decodor VIN pentru a verifica detaliile mașinii. De asemenea, săriți instant peste mașinile care nu au documente complete de înmatriculare.

4. Mașina a avut o întrebuințare care i-a afectat valoarea

Mulți oameni conduc mașini care în trecut au fost întrebuințate fie de poliție, fie în regim de taxi sau mașini de închiriat, fără ca ei să știe aceste lucruri. Astfel de vehicule tind să aibă uzură excesivă și kilometraje ridicate din cauza utilizării continue, în condiții dure din trecut.
Pe parcursul perioadei investigate, carVertical a identificat aproximativ 2.000 de mașini ca fiind ex-taxi, de poliție sau mașini de închiriat.

De ce sunt aceste întrebuințări în trecutul unei mașini un semnal de alarmă?

Fostele mașini de poliție, de taxi și mașinile care au fost la închiriere se vând ulterior pe mai nimic. Nimeni nu are grijă de astfel de vehicule, ele fiind destinate serviciului. Mașinile de poliție au suferit probabil modificări puternice și au interioare foarte uzate, în timp ce motoarele taximetrelor rămân la ralanti ore întregi în fiecare zi. Mai mult, nimeni nu are grijă de mașinile pe care le închiriază.

Cumpărați o astfel de mașină atunci când aveți nevoie de ceva piese de schimb sau dacă aveți foarte puțini bani la dispoziție. Cu toate acestea, prețul ar trebui să fie mult sub valoarea medie de piață. De aceea, este vital să verificați modului de întrebuințare anterior al mașinii înainte de o cumpăra.

Cum eviți să cumperi un fost taxi?

Semnele lăsate de autocolantele vechi și caroseriile vopsite în scop comercial vorbesc de la sine, dar escrocii adevărați pot chiar să revopsească vehiculul. Rapoartele istorice oferă cea mai bună soluție pentru a evita astfel de mașini.

Nota: Articol susținut de carVertical în cadrul unui parteneriat cu G4Media.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu

  1. Hai ca primele 3 puncte mai sunt cum mai sunt, dar punctul 4 e o aberatie continua.
    Tocmai ca masinile de politie sunt printre cele mai bine intretinute masini ce pot fi cumparate la second. La taxiuri e vorba de rulaj ridicat intr-adevar, dar servisarea se face pe bune, nu ca in Romania. La cele de inchiriat nu intretinerea e problema, ci faptul ca acele masini “vad” multe stiluri diferite de condus intr-un timp redus.