G4Media.ro

USR: PSD, PNL, UDMR şi minorităţile vor să-şi plaseze în administraţiile porturilor…

Sursa foto: www.portofconstantza.com

USR: PSD, PNL, UDMR şi minorităţile vor să-şi plaseze în administraţiile porturilor şi căilor navigabile oameni cu aproape zero experienţă, dar fideli partidului la putere / Au luat o ordonanţă de urgenţă care implementa un regulament european şi au modificat-o pe ultima sută de metri astfel încât să corespundă intereselor lui Ciolacu şi Ciucă

USR critică parlamentarii PSD, PNL, UDMR şi ai minorităţilor naţionale pentru faptul că în doar două zile au adoptat modificări legislative care permit ca din administraţiile porturilor şi căilor navigabile să facă parte oameni cu mai puţină experienţă, transmite Agerpres.

Potrivit USR, proiectul a fost adoptat luni de Senat, iar în aceeaşi zi a fost trimis la Camera Deputaţilor. A fost convocată „imediat” Comisia pentru transporturi şi s-a decis ca termenul pentru depunerea amendamentelor şi raport să fie tot luni, astfel încât votul final să poată fi dat în plenul Camerei Deputaţilor de marţi, menţionează sursa citată.

„În doar două zile, PSD, PNL, UDMR şi minorităţile au trecut prin ambele Camere ale Parlamentului modificări legislative astfel încât să-şi plaseze în administraţiile porturilor şi căilor navigabile oameni cu aproape zero experienţă, dar fideli partidului la putere. Totul, evident, în defavoarea românilor. USR a votat împotriva modificărilor PSD – PNL. Reţeta folosită de PSD şi PNL nu este tocmai nouă, am văzut-o şi cu alte ocazii: au luat o ordonanţă de urgenţă care implementa un regulament european şi au modificat-o pe ultima sută de metri – la Camera Deputaţilor în cazul acesta – astfel încât să corespundă intereselor lui Marcel Ciolacu şi Nicolae Ciucă. Concret, membrii selectaţi să facă parte din administraţiile porturilor să nu mai aibă 5 ani de experienţă, ci doar 1 an„, transmite USR, prin intermediul unui comunicat remis Agerpres.

Deputata USR Cristina Prună, membră a Comisiei pentru industrii, susţine că PSD şi PNL „nu scapă nicio ocazie să modifice regulile pentru a-şi plasa oamenii în funcţii-cheie”, inclusiv când este vorba despre obiective strategice, precum Portul Constanţa.

„Vor doar să-şi căpătuiască clientela de partid şi umplu posturile cu oameni incompetenţi care se mai dovedesc şi corupţi. Astăzi, pe 20 decembrie, în loc să ne uităm care este cea mai bună variantă ca românii să nu mai fie puşi pe drumuri şi la cozi ca să beneficieze de tarife plafonate la energie, PSD şi PNL au votat pe bandă rulantă modificări la diferite legi care să le uşureze numirea cui trebuie în anumite funcţii”, a afirmat Cristina Prună, conform comunicatului.

În opinia deputatei USR Oana Ţoiu, trecerea de la cinci ani de experienţă la doar un an pentru membrii consiliilor de administraţie reprezintă „un atentat la obiectivele strategice” ale României.

„Portul Constanţa este un astfel de obiectiv strategic şi, în momentul când cobori la doar 1 an de experienţă criteriul profesional pentru numirea în consiliul de administraţie, fragilizezi ceva ce nu este important doar pentru România, ci şi pentru Uniunea Europeană, pentru comerţul cu grâne din Ucraina, inclusiv pentru capacitatea noastră tehnică de a contribui la această piaţă unică şi la siguranţa comerţului. Este unul din subiectele importante inclusiv în ceea ce priveşte aderarea la Spaţiul Schengen. În 2021, indemnizaţiile membrilor din consiliul administraţie au costat 1,5 milioane lei. Ăsta este, de fapt, preţul mic pentru care au de gând PSD şi PNL să vândă, indirect, Portul Constanţa, prin numirea unor oameni tot mai puţini profesionişti în aceste funcţii”, a explicat Oana Ţoiu, membră în Comisia pentru muncă a Camerei Deputaţilor.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. nu intereseaza pe romanii
    pe romanii ii intereseaza doar sa li se dea de gratis ca pe vremea comunismului cat mai multe ajutoare si pomenii
    si apoi tot ei se plang ca sant preturi mari la produsele venite pe mare

  2. Ce politicieni din USR mai au interese pe la OMV? Momentan stim ca sunt 2, ambii sefi de partid.
    Mai sunt si altii? Cati, cine, cat castiga?

    • Da, mamaie, sunt interese mari la mijloc.

    • Si tot asa intrebati-va ce am eu de castigat sustinand mafia USL si binomul udmr/aur .. mereu atacand singurul partid care mai misca ceva pt cetateni!😉🧐

    • Legatura cu subiectul fiind care? Ca subiectul e ca guvernul a dat o ordonanta de urgenta pe nebagare de seama permite sa numesti in administratia unor obiective strategice (porturi, aeroporturi) oamani care practic au zero experienta in domeniu.

      Dar incep sa vad legatura. Singurii care au contestat ordonanta sunt aia de la USR. Asa cum se intampla de ani de zile cand apare o legislatie mizerabila, de la partea de pensii speciale sau legile justitiei si pana la donarea catre smecheri prin lege a unor terenuri uriase din nordul capitalei.

      Nu care cumva cumva sa inceapa sa capitalizeze politic „neomarxistii”, Doamne fereste!

    • Dar nu stiam despre ce e vorba si am devenit curios. Hai ca am gasit pana la urma. Nevasta lui Barna lucreaza la OMV, ca angajat. Interese mari, nene.

      La Drula e si mai grav. Bestia detine actiuni direct la OMV. Cate? Hai ca am gasit intr-un articolul din jurnalul. 5.500 de acțiuni, evaluate la 2.519 lei. 2519 lei. Deja aici treaba e colosala.

    • @Nume
      Sunt si vrem sa stim si noi cine „militeaza pentru interesele noastre”.
      @emoticon
      Pai ce a miscat pana acum?
      @silicon_v
      Pai mi-ai spus ce stiam deja.

  3. junta i-a trasat ciucoiului o singura sarcina: sa cancerizeze la maxim absolut toate locurile care produc bani, plasind peste tot membrii juntei militaro-mafiote.