
Piața costumelor de baie de lux înregistrează o creștere semnificativă în 2025
Vânzările de costume de baie de lux au crescut cu 14% în prima jumătate a anului 2025, potrivit platformei Joor. Această evoluție este susținută de sectorul digital, regiunea europeană și două tipuri de produse-cheie, relatează Fashion United.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Piața globală de costume de baie de lux traversează o perioadă de creștere susținută în 2025, datorită interesului reînnoit al consumatorilor pentru articole vestimentare dedicate vacanțelor. Potrivit datelor exclusive furnizate de Joor, vânzările au înregistrat o creștere de +14% în primele șase luni ale anului. Această performanță se datorează unei creșteri de 4% a volumelor vândute și unei majorări de 15% a prețului mediu ponderat.
Vânzările sunt impulsionate în special de comercianții online, care reușesc să răspundă mai eficient cererii în creștere decât retailerii fizici. Aproape 3.000 de retaileri din 105 țări au plasat comenzi pe platforma Joor, dintre care jumătate se află în Europa – regiune care domină piața cu 60% din vânzările globale de costume de baie.
Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în categoria cover-up-urilor (tunici, piese de acoperire, +44%) și a bikinilor (+34%). Costumele de baie întregi (clasice sau cu croiuri moderne) au rămas stabile comparativ cu anul trecut. Tendințele reflectă preferința consumatorilor pentru articole funcționale și în același timp adaptate sezonului de vacanță.
Vânzările online joacă un rol esențial în această creștere. Consumatorii preferă să probeze articolele în confortul propriei locuințe, ceea ce explică succesul unor platforme exclusiv digitale precum MyTheresa sau ShopBop. Această tendință determină brandurile să-și consolideze colaborările cu jucători din zona digitală pentru a capta cererea în creștere.
Zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) înregistrează o creștere de +25% a vânzărilor de costume de baie într-un an. Retailerii europeni au achiziționat cu 24% mai mult, confirmând rolul Europei ca motor regional al pieței. În Italia, unde piața modei în ansamblu este în expansiune, vânzările en-gros de costume de baie produse de branduri italiene au crescut cu 20% în primele cinci luni ale anului.
Pentru branduri, strategia recomandată este personalizarea abordărilor regionale și utilizarea de instrumente specifice pentru identificarea retailerilor europeni potriviți, precum și pentru trimiterea de oferte targetate. Retailerii sunt încurajați să-și diversifice oferta de costume de baie și să integreze soluții tehnologice pentru gestionarea stocurilor, cum ar fi aplicația Product Sync pentru Shopify.
Studiul se bazează pe date tranzacționale colectate de Joor în prima jumătate a anului 2025. Acesta analizează vânzările de costume de baie realizate de sute de branduri și mii de retaileri la nivel global, pe segmente, canale de distribuție și regiuni.
Joor este cea mai mare platformă de management en-gros din industria modei, conectând peste 14.000 de branduri și 675.000 de cumpărători din 150 de țări. Platforma oferă un ecosistem digital complet pentru optimizarea relațiilor comerciale și creșterea vânzărilor în modă.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.