G4Media.ro

Comisia Europeană constată, cu titlu preliminar, că registrul de publicitate al TikTok…

sursa foto: © Michele Ursi | Dreamstime.com

Comisia Europeană constată, cu titlu preliminar, că registrul de publicitate al TikTok nu respectă legislația UE

Comisia a informat joi TikTok cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia societatea nu îndeplinește obligația prevăzută în Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA) de a publica un registru de publicitate. Un astfel de registru de publicitate este esențial pentru ca cercetătorii și societatea civilă să detecteze reclamele înșelătoare, campaniile hibride de amenințare, precum și operațiunile coordonate de informare și reclamele false, inclusiv în contextul alegerilor. 

Urmărește cele mai noi producții video G4Media

- articolul continuă mai jos -

Comisia a constatat că TikTok nu furnizează informațiile necesare cu privire la conținutul anunțurilor publicitare, la utilizatorii vizați de anunțuri și la cine a plătit pentru acestea. În plus, registrul de publicitate TikTok nu permite publicului să caute în mod cuprinzător anunțuri publicitare pe baza acestor informații, limitând astfel utilitatea instrumentului, potrivit unui comunicat de presă al executivului european. 

Constatările preliminare ale Comisiei se bazează pe o investigație aprofundată care a inclus, printre altele, analiza documentelor interne ale societății, testarea instrumentelor TikTok și interviuri cu experți în domeniu.  Prin trimiterea constatărilor preliminare, Comisia informează TikTok cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia aceasta încalcă DSA. Acest lucru nu aduce atingere rezultatului anchetei.

Pașii următori

TikTok are acum posibilitatea de a-și exercita dreptul la apărare examinând documentele din dosarul de investigație al Comisiei și răspunzând în scris la constatările preliminare ale Comisiei. În paralel, va fi consultat Comitetul european pentru servicii digitale. 

În cazul în care opiniile preliminare ale Comisiei ar fi confirmate în cele din urmă, Comisia poate emite o decizie de neconformitate, care poate declanșa o amendă de până la 6 % din cifra de afaceri mondială totală anuală a furnizorului, precum și o perioadă de supraveghere consolidată pentru a asigura respectarea măsurilor pe care furnizorul intenționează să le ia pentru a remedia încălcarea. De asemenea, Comisia poate impune penalități cu titlu cominatoriu pentru a obliga o platformă să se conformeze. 

Context

La 19 februarie 2024, Comisia a inițiat proceduri oficiale pentru a evalua dacă este posibil ca TikTok să fi încălcat Actul legislativ privind serviciile digitale. Pe lângă transparența publicității, deschiderea procedurii a acoperit, de asemenea, efectele negative care decurg din proiectarea sistemelor algoritmice ale TikTok (cum ar fi „efectele găurii iepurelui” și dependența comportamentală), asigurarea vârstei, obligația sa de a asigura un nivel ridicat de confidențialitate, siguranță și securitate pentru minori și accesul la date pentru cercetători, pentru care ancheta continuă.

De asemenea, în decembrie 2024, Comisia a inițiat proceduri oficiale împotriva TikTok cu privire la gestionarea riscurilor legate de alegeri și de discursul civic, pentru care ancheta continuă. Aceste investigații sunt continuate cu prioritate de către Comisie. 

Comisia a instituit, de asemenea, un instrument pentru avertizorii de integritate, care le permite angajaților și altor persoane cu cunoștințe să contacteze Comisia în mod anonim pentru a contribui la monitorizarea conformității de către Comisie prin intermediul platformelor online foarte mari (VLOP) și al motoarelor de căutare online foarte mari (VLOSE) desemnate. 

Transparența publicității online – cine plătește și cum este vizat publicul – este esențială pentru protejarea interesului public. Indiferent dacă apărăm integritatea alegerilor noastre democratice, protejăm sănătatea publică sau protejăm consumatorii de reclamele înșelătoare, cetățenii au dreptul să știe cine se află în spatele mesajelor pe care le văd. În opinia noastră preliminară, TikTok nu respectă DSA în domenii-cheie ale registrului său de publicitate, împiedicând inspecția completă a riscurilor generate de sistemele sale de publicitate și direcționare”, a declarat Henna Virkkunen, vicepreședintă executivă pentru suveranitate tehnologică, securitate și democrație.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Hai cu interzicerea propagandei chino-ruso-americane! Pe noi ne-a scos din UE Facebook si Tic Toc! Măcar pe alții salvați-i!
    Măcar in ceasul al XXIV-lea!

  2. Să le dea o amendă cât PIB-ul Chinei.

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.