G4Media.ro

44% dintre vehiculele controlate în trafic în primele șase luni ale acestui…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

44% dintre vehiculele controlate în trafic în primele șase luni ale acestui an aveau deficienţe tehnice majore, anunță Registrul Auto Român

Aproape jumătate (44,16%) dintre vehiculele controlate în trafic în primele şase luni ale anului aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme, potrivit unui comunicat al Registrului Auto Român (RAR) preluat de Agerpres.

„Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele şase luni din anul 2023, 44.472 de vehicule, la nivelul întregii ţări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 44,16% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la: instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,54%); emisiile poluante (22,1%); punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,04%); vizibilitate (12,81%); şasiu şi elemente ataşate şasiului (11,08%)”, se arată în comunicatul RAR.

Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 5,57% dintre vehiculele controlate şi în 1,9% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie.

În urma verificărilor s-au identificat deficienţe din sfera poluării la 2.820 de vehicule dintre cele controlate.

Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 3.064 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident, subliniază sursa citată.

Aproximativ 2,6% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat.

„În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor şase luni ale anului 2023, au fost aplicate 14.354 de sancţiuni, au fost retrase 12.362 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 194 de vehicule şi 260 ITP-uri au fost anulate”, se arată în comunicat.

În Bucureşti şi judeţul Ilfov au fost verificate, în perioada menţionată, 2.919 vehicule. Dintre acestea, 73,65% prezentau diferite neconformităţi tehnice sau legate de acte şi 722 (24,61%) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 15,71% din cazuri s-au constatat deficienţe din sfera poluării, 9,1% aveau probleme legate de identificare şi 4% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră în această regiune au fost aplicate 1.759 de amenzi contravenţionale şi au fost retrase 1.803 certificate de înmatriculare.

„În situaţia în care una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice specifice la reprezentanţele RAR din ţară. Atragem atenţia că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni”, se menţionează în document.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

6 comentarii

  1. Suntem săraci, plătim pensii speciale.

    Suntem săraci, din ce in ce mai săraci, chiar nu pricepeți?!?
    Suntem săraci, plătim pensii speciale de nu ne mai rămân bani de nimic.
    Nu înțeleg de ce ăștia bogați, cu pensii speciale de ce nu-și fac RCA și mai ales nu înțeleg de ce îi lasă poliția să circule așa.

  2. Dar drumurile nu aveau deficiente???
    Dar mecanicii care ne repara masiniile ce deficiente au???
    De salarii sa mai intreb???

    Dar de RAR care vaneaza masiniile amaratilor care fac naveta??

    • Daca nuti permiti sa intretii o masina, ia bicicleta, sau trenul. Nu ne pune pe mine sau altii in pericol.

  3. ITP aceeași mașinile? Dacă da, cei de la RAR nu ar trebui sa răspundă și ei? Întrebare retorică

  4. Șpăgarii de la Registrul Auto Român ar trebui să verifice stațiile ITP.

    Pentru cele 44% dintre vehiculele controlate în trafic si care aveau deficiențe, câte stații ITP a închis RAR-ul? La câți inspectori tehnici le-a retras RAR autorizația? A verificat RAR-ul cine sunt cei care au validat ITP-ul celor 10000 de vehicule neconforme?

  5. Pai si cine e vinovat? Nu RAR di cei care dau ITP urile?