Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
România nu a reușit să introducă în manualele și curriculumul de liceu evenimentul istoric de aderare la Uniunea Europeană nici la 18 ani de la intrarea în blocul comunitar. Cu ocazia Zilei Europei, profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu, de la Colegiul Național „Ferdinand I” din Bacău, a declarat pentru Edupedu.ro că deși la liceu elevii nu au avut manuale actualizate, totuși profesorii au primit repere metodologice și au putut „să actualizeze aceste conținuturi și să nu transforme lecția într-o predare ineficientă”.
Profesoara Nicoleta Zărnescu a acordat un interviu Edupedu.ro cu ocazia zilei Europei, 9 mai, la 18 ani de la aderarea României la blocul comunitar, în contextul în care România se află în fața unor alegeri cruciale care vor determina direcția țării: primul tur al alegerilor prezidențiale a fost câștigat de liderul partidului extremist AUR, George Simion, cu peste 40% din voturi, urmat de candidatul pro-european Nicușor Dan cu 20,99% din voturi.
„Lipsa conținuturilor actualizate sau un conținut depășit, lipsit de relevanță poate crea confuzie, o imagine vagă sau distorsionată, ușor nerealistă, elevii putând rata înțelegerea concretă și corectă a beneficiilor de care România se bucură. Dar profesorii au reușit să actualizeze aceste conținuturi și să nu transforme lecția într-o predare ineficientă pentru că acesta a compensat lipsa materialelor actualizate din câteva pasaje din manual cu resurse suplimentare”, explică profesoara de istorie Nicoleta Zărnescu, de la Colegiul Național Ferdinand I din Bacău.
Răspunsul profesoarei de istorie este vine în contextul în care elevii de liceu învață după programe și planuri cadru învechite, din anii 2000, predarea s-a făcut pe conținuturi, nu pe competențe, iar reglajele între gimnaziu și materia de liceu au fost făcute prin „repere curriculare” – niște ghiduri făcute an de an de profesori pentru colegii lor, ca să reușească unele corelații.
Articolul continuă mai jos