G4Media.ro

WhatsApp se angajează faţă de Comisia Europeană să fie mai transparentă în…

Sursa foto: Pexels

WhatsApp se angajează faţă de Comisia Europeană să fie mai transparentă în privinţa modificărilor condiţiilor sale de utilizare

WhatsApp s-a angajat, în urma unui dialog cu autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE şi cu serviciile Comisiei Europene (CE), să dea dovadă de un grad mai mare de transparenţă în ceea ce priveşte modificările condiţiilor sale de utilizare şi să le permită utilizatorilor să respingă mai uşor actualizările dacă nu sunt de acord cu acestea, precum şi să le furnizeze explicaţii clare în cazurile în care o astfel de respingere duce la imposibilitatea utilizării serviciilor WhatsApp, informează un comunicat al executivului comunitar, citat de Agerpres.

De asemenea, WhatsApp a confirmat că datele cu caracter personal ale utilizatorilor nu sunt partajate cu părţi terţe sau cu alte companii din cadrul Meta – printre care Facebook – în scopuri publicitare. Dialogul a fost coordonat de Agenţia suedeză pentru protecţia consumatorilor şi de Comisia irlandeză pentru concurenţă şi protecţia consumatorilor şi a fost facilitat de Comisia Europeană, precizează sursa citată.

„Salut angajamentele pe care WhatsApp şi le-a asumat de a-şi schimba practicile pentru a se conforma normelor UE, în sensul de a-i informa în mod activ pe utilizatori cu privire la orice modificare a condiţiilor de utilizare a aplicaţiei şi de a le respecta opţiunile făcute, fără ca întrebările în acest sens să fie puse în mod repetat, la fiecare utilizare a aplicaţiei. Consumatorii au dreptul de a înţelege cu ce sunt de acord şi ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să utilizeze platforma”, a declarat comisarul european pentru justiţie, Didier Reynders, citat în comunicat.

Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor a trimis pentru prima dată o scrisoare societăţii WhatsApp în ianuarie 2022, în urma unei alerte din partea Organizaţiei Europene a Consumatorilor (BEUC) şi a unui număr de opt asociaţii membre BEUC cu privire la presupuse practici neloiale în contextul actualizărilor condiţiilor de utilizare şi ale politicii de confidenţialitate ale WhatsApp.

În iunie 2022, reţeaua a trimis WhatsApp o a doua scrisoare, reiterându-şi solicitarea de informare clară a consumatorilor cu privire la modelul de afaceri al WhatsApp. De asemenea, s-au solicitat clarificări privind eventualele venituri pe care WhatsApp le-ar obţine din politicile comerciale referitoare la datele cu caracter personal ale utilizatorilor. În urma discuţiilor purtate între reţea, CE şi WhatsApp, societatea a confirmat că nu partajează datele cu caracter personal ale utilizatorilor în scopuri publicitare.

WhatsApp se angajează ca, pentru orice actualizări viitoare ale condiţiilor de utilizare, să le explice utilizatorilor modificările pe care intenţionează să le aducă şi modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile. De asemenea, platforma trebuie să includă posibilitatea ca utilizatorii să poată respinge condiţiile actualizate de utilizare într-un mod la fel de vizibil ca posibilitatea de a le accepta. În acelaşi timp, WhatsApp se angajează să se asigure că notificările care informează utilizatorii în legătură cu actualizările pot fi respinse sau că analizarea actualizărilor poate fi amânată, să respecte alegerile utilizatorilor şi să nu trimită notificări recurente.

Reţeaua de cooperare pentru protecţia consumatorilor va monitoriza în mod activ modul în care WhatsApp pune în aplicare aceste angajamente atunci când îşi actualizează condiţiile de utilizare şi, dacă va fi necesar, va asigura respectarea acestor angajamente, având competenţa inclusiv de a impune amenzi, notează CE în comunicatul său.

În plus, un studiu recent al CE şi cea mai recentă acţiune de verificare a reţelei privind „modelele întunecate” au arătat că multe întreprinderi utilizează aceste modele, făcând, de exemplu, mai dificilă dezabonarea de la un serviciu decât abonarea la acesta. Reţeaua, cu sprijinul Comisiei, va continua să îşi intensifice eforturile pentru a aborda astfel de practici ilegale atunci când apar, se angajează aceasta.

Noul Regulament privind serviciile digitale prevede, printre altele, obligaţia ca serviciile să aibă condiţii de utilizare clare, adică să le explice utilizatorilor, într-un limbaj uşor de înţeles, când li se poate restricţiona conţinutul sau contul, precum şi obligaţia de a aplica astfel de restricţii în mod diligent, obiectiv şi proporţional. Regulamentul va completa normele existente din Directiva privind practicile comerciale neloiale şi din Regulamentul general privind protecţia datelor, asigurându-se astfel faptul că nu există nicio lacună în materie de reglementare care să poată fi exploatată în detrimentul utilizatorilor, mai precizează comunicatul CE.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...