G4Media.ro

Un tren ucrainean de călători a efectuat o cursă de probă pe…

Sursa foto: captură video CFR SA

Un tren ucrainean de călători a efectuat o cursă de probă pe linia Berlibas – Valea Vişeului, pentru prima dată după 16 ani

Un automotor ucrainean de călători a efectuat marţi o cursă de probă pe linia Berlibas (UZ) – Valea Vişeului (CFR), pentru prima dată în ultimii 16 ani, informează CFR SA, potrivit Agerpres.

„Primul automotor ucrainean de călători a efectuat astăzi o cursă de probă pe traseul Berlibas (UZ) – Valea Vişeului (CFR), linie de tranzit la graniţa României cu Ucraina, redeschisă de SRCF Cluj pe 12 octombrie 2022, la 16 ani de când nicio garnitură feroviară (UZ) nu a mai circulat prin acest punct de frontieră! Reamintim faptul că, pentru reluarea circulaţiei trenurilor de călători pe relaţia Valea Vişeului (CFR) – Berlibas (UZ), linie cu ecartament larg, SRCF Cluj a desfăşurat lucrări de reparaţii, în regie proprie, fiind înlocuite circa 1400 de traverse speciale din lemn, 36 de tone de material mărunt de cale şi completarea liniei cu 400 de tone de piatră spartă”, se arată în comunicatul CFR SA.

SRCF Cluj continuă programul de reparaţii la infrastructura feroviară, lucrări care au drept scop fluidizarea traficului feroviar transfrontalier pe relaţia Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmaţiei – Bocicoi – Valea Vişeului (CFR) – Berlibas (UZ), în prezent fiind în derulare reparaţiile pe linia cu ecartament larg, de la punctul de frontieră Teresva (UZ) – Câmpulung la Tisa (CFR) – Sighetu Marmaţiei – Valea Vişeului. Aceste lucrări estimate a se finaliza până la finalul anului.

„De la începutul anului, odată cu izbucnirea conflictului din Ucraina, CFR SA a depus eforturi susţinute pentru a face faţă creşterii capacităţii transportului feroviar de călători şi de marfă, înregistrat atât în punctele de frontieră de la graniţa cu Ucraina (Halmeu şi Vicşani), dar şi cele de la graniţa cu Republica Moldova (Cristeşti Jijia, Socola, Fălciu şi Galaţi Largă), prin lucrările executate în regie proprie, lucrări care au avut drept scop atât reluarea traficului feroviar pe linii CF (ecartament larg/ecartament normal) închise cu ani în urmă, dar şi îmbunătăţirea condiţiilor de tranzitare şi de manevră pe liniile din staţiile de cale ferată”, se precizează în documentul citat.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

Citește și...

2 comentarii

  1. Noroc cu nevoile Ucrainei altfel zacea totul in paragina.. Vezi portul Constanța

  2. Bravo, bine făcut.