G4Media.ro

Un supermarket din Marea Britanie elimină data limită de consum pentru 500…

Sursă foto: Unsplash

Un supermarket din Marea Britanie elimină data limită de consum pentru 500 de produse proaspete

Supermarketul britanic Waitrose a anunțat luni că va elimina datele de valabilitate de pe aproape 500 de produse, cu scopul de a lupta împotriva risipei alimentare, potrivit Le Figaro.

Începând cu luna septembrie, Waitrose va elimina etichetele cu mențiunea „a se consuma de preferință înainte de” de pe aproape 500 de produse proaspete, în special fructe și legume ambalate, a anunțat compania într-un comunicat.

Britanicii „aruncă la gunoi 4,5 milioane de tone de alimente în fiecare an”

Măsura „are ca scop reducerea cantității de deșeuri alimentare în gospodăriile din Marea Britanie prin încurajarea clienților să își folosească propria judecată” atunci când decid dacă un produs mai este comestibil, a adăugat lanțul de supermarketuri premium. „Risipa de alimente este încă o problemă majoră”, iar gospodăriile din Marea Britanie „aruncă 4,5 milioane de tone de alimente comestibile în fiecare an”, a declarat Marija Rompani, director de sustenabilitate al grupului John Lewis, părintele rețelei de magazine Waitrose.

Indicatorul „a se consuma de preferință înainte de” este legat, în principal, de gustul sau de calitatea nutrițională a unui produs. Pe de altă parte, indicația „a se consuma până la data de”, care apare pe produsele perisabile, este o indicație imperativă, iar nerespectarea acesteia prezintă riscuri pentru sănătate.

Compania calcă pe urmele altor retaileri britanici, precum gigantul din industrie Tesco, care a eliminat datele de valabilitate pentru aproximativ 100 de produse începând cu 2018, și mai recent Marks and Spencer, care a făcut același lucru pentru 300 de articole. Morrisons, un alt lanț de supermarketuri, a anunțat în ianuarie că a eliminat nu data recomandată, ci data limită de consum de pe 90% din laptele de marcă proprie, încurajându-i pe clienți să miroasă conținutul sticlei pentru a vedea dacă mai este bun.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Genial! În felul qsta o sa cumperi laptele și când ajungi acasă constați ca e acrit. Eu zic ca noua masura sa fie și neapărat cu no refund policy, asa supermarketul nu mai are nicio pierdere.

  2. Avem alimente mai scumpe ca in Spania,Franta,Italia!politicieni in vacanta!