G4Media.ro

Trenul Metropolitan Bucureşti costă aproape 600 de milioane de euro. Metroul de…

Trenul Metropolitan Bucureşti costă aproape 600 de milioane de euro. Metroul de suprafaţă va circula din 2024, dar tot cu trenuri vechi / Întreg inelul feroviar al Capitalei va fi redeschis pentru trenurile de călători

Trenul Metropolitan Bucureşti va circula din 2024 pentru început, ca un proiect pilot şi cu garnituri vechi din actualul parc de material rulant de la CFR Călători, pentru că încă nu sunt semnate contractele de achiziţie a noilor trenuri, a anunţat astăzi Ştefan Roşeanu, coordonatorul proiectului, consilier la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI).

Trenul Metropolitan sau „metroul de suprafaţă” este o investiţie estimată la 570 de milioane de euro şi va cuprinde 16 linii de tren cu o lungime totală de 545 km. Din cele 570 de milioane de euro, cea mai mare parte – 400 de milioane de euro – reprezintă achiziţia de material rulant, în timp ce aproximativ 170 de milioane de euro reprezintă investiţiile în sistemele de infrastructură.

Proiectul Trenului Metropolitan este corelat cu programele pe care le derulează şi CFR Infrastructură pentru modernizarea complexului feroviar Bucureşti şi mai ales redeschiderea inelului feroviar al Capitalei pentru trenurile de călători.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

17 comentarii

  1. Din Bucuresti trebuie sa porneasca si alte linii de tren metropolitan spre localitatile apropiate care isi maresc numarul de locuitori si suprafata: Bolintin, Clejani, Crevedia, Potlogi, Lunguletu, Cojasca, Butimanu, spre Alexandria prin Mihailesti, Ghimpati, Saftica, Afumati, Sinesti, Movilita, Fundeni, etc.
    Vor ramane destule localitati si spatii comerciale fara acces la trenuri ceea ce va duce la pastrarea aglomeratiei din capitala.
    Lumea va circula foarte mult cu microbuze si autoturisme daca nu vor avea gara apropiata, si nu vor dori sa faca multi timp pana la tren.

    • Și alte localități din România pot avea trenuri metropolitane care să lege centrul acestora de localitățile apropiate: Constanța, Craiova, Galați, Iași, Cluj Napoca, Oradea, Timișoara, Brașov, Brăila, Ploiești, Pitești, Sibiu, Bacău, etc.
      Pe liniile actuale ale CFR plus altele noi.
      Se va diminua aglomerația și poluarea.

  2. Ce tzeapa si-a luat Nicusor de la PNL. Dupa ce i-a recomandat in campanie acu isi ia un sut in fund si poate spune la revedere la mandatul 2. Vorba aia cu prostia si fudulia

    • Tre sa fii naiv sa crezi ca Nicusor ISI MAI DORESTE un mandat. Desi l am votat si l voi mai vota ori de cate ori va fi nevoie, e clar ca nu mai vrea alt mandat. De aia nici nu face NIMIC. Dar mai bine NIMICul lui decat firaciunile lui Firea

  3. As vrea sa cred că vor fi linii electrificate de data asta, dar când mă gândesc că pe linia noua (simplă) până la aeroport circulă „trenuri” diesel … pare imposibil sa crezi că vor electrifica 545 km in 3 ani.

    • nu e nevoie de electrificare. scump. mukt prea scump.
      Alstom a vandut regiunilor statului francez primele trenuri pe hidrogen. H.

      primele trenuri H intra-regionale sunt deja pe calea ferata.

    • zi sa mori tu, pe ce traseu mege hindemburgul asta?

  4. Pai de ce să plătim toată țara ca să se plimbe bucureșteneii cu trenulețul la ei în oraș? E de ajuns că obligă toate multinaționalele să aibă sediul doar la ei ca sa plătească taxe acolo apoi să se laude că au pibușor mare.

    • :)) iar aburelile ardelene?! Ia-ti Ardealul si du-te unde vrei cu el!

    • Există două tipuri de ardeleni:
      (1) Cei care nu stau în Capitală, îi urăsc pe bucureșteni și încearcă din răsputeri să se convingă că sunt superiori moral/intelectual/civilizațional.
      (2) Cei care stau în București, îi urăsc pe bucureșteni și își deplâng soarta cea tristă care îi obligă să stea printre „sălbatici”.

      Și unii, și alții suferă de un complex de inferioritate prost mascat.

    • Ardealul sa fie dat ungurilor ca numai ei stiu sa tina ciocoismul ardelenilor in frau ! In Romania lui Carol (cea fara Transilvania) se traia mai bine decat in Romania Mare a lui Ferdinand (se faceau tranzactii cu leul romanesc la Londra -> leul de aur). Unirea Mare a dus la imensul efort de a le deschide scoli in limba romana (ca ce sa vezi pe vremurile alea ei erau o natie tolerata de slugi in acel areal al Transilvaniei) si multe altecele au saracit Romania. Iar acum bazandu-se strict pe pozitionarea geografica (accesul facil la autostrazile ungurilor ; ca de aia se deschid fabrici in zona aia nu din alte motive) acesti ardeleni isi permit sa-si dea aere si sa adopte un aer de superioritate fata de restul romanilor. Rusine ciocoi ardeleni ! La unguri cu voi ca o sa va calmeze cu viteza ! Romania o va duce mult mai bine fara voi !

  5. Ideea e foarte bună, însă va dura până se va obișnui lumea să-și lase mașina acasă. E nevoie de stații multe, bine conectate la alte mijloace de transport, orare alese în concordanță cu nevoile călătorilor, trenuri curate și moderne.

  6. Nu avem tramvaie noi nici cale de rulare modernizată și vrea tren metropolitan.HA,Ha,Ha!

  7. O sa vedem acest tren metropolitan asa cum am vazut apa calda pana acum.
    Nu mai zic de lucrarile pentru Prelungirea Ghencea care au inceput, teoretic, de trei ori pana cum in acest an.

    • Exact! Liniile de tren vor fi modernizare km cu km așa cum modernizează conductele de agent termic…vor fi terminate in .., și 24😀😀😀!
      In plus mi se pare ne-economic sa plimbi bucureștenii in jurul orașului in loc sa creezi un sistem de tipul celui parizian cu trenuri pre-orășenești care leagă localitățile din jur pe o raza de 20-30 km cu stații de metrou unde sa se facă transbordare. E munca in zadar fiindcă liniile sunt in mare parte dezafectate, intersectează noi bulevarde și va fi ban aruncat in vânt!

  8. O prostie extrem de scumpa.
    Costurile mari de intretinere, cresterea numarului de treceri la nivel cu linia de tren care vor ingreuna traficul, deplasare greoaie a trenurilor pe distante mici.
    Aceasta idee ar trebui abandonata din start, la fel si reparatia liniilor de tramvai.
    Tramvaiele ar trebui inlocuite cu troleibuze care sa circule pe benzi dedicate. Reconfigurarea strazilor sa prevada piste pentru biciclete/trotinete.
    Alte extinderi sa se faca doar in subteran. Magistrala M5 ar prelua mai mult trafic daca ar exista alte 2-3 statii pana la Centura, dupa modelul Straulesti.
    Cum ramane cu inelul median al Bucuerstiului? foarte important pentru decongestionare.
    Acest inel trebuie sa aiba pasaje la fiecare intersectie, adica niciun semafor. Cu 600 mil eur faci mai mult decta sa finalizezi inelul median dar se pare ca se doreste risipa in continuare.

  9. Cel mai prost proiect pe care am putut să îl văd, acesta este!
    O să avem bariere la trecerea căii ferate?
    Câți călători sunt de la Progresu până la Valea Cascadelor 2?
    Traseele astea merg nicăieri?