G4Media.ro

Tramvaie noi în Bucureşti: Primăria, obligată să cumpere 40 de tramvaie de…

Tramvaie noi în Bucureşti: Primăria, obligată să cumpere 40 de tramvaie de la Electroputere Paşcani, după ce licitaţia a fost anulată ilegal

Primăria Municipiului Bucureşti a pierdut, definitiv, procesul cu producătorul de tramvaie Electroputere VFU Paşcani, după ce firma din Paşcani a contestat decizia municipalităţii de anulare a contractului pentru achiziţia a 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri, un contract în vloare de 300 de milioane de lei.

Practic, Curtea de Apel Bucureşti, a decis astăzi, să menţină decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), care stabilise, în februarie, ca urmare a contestaţiei producătorului din Paşcani, că anularea licitaţiei, în ultima zi a anului trecut, nu respectă prevederile legale.

Prin urmare, Primăria Generală este obligată să achiziţioneze cele 40 de tramvaie cu o lungime de 18 metri de la asocierea Electroputere Paşcani – Reloc, câştigătoarea licitaţiei din 2019.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

21 comentarii

  1. Bun. PSD si PNL sa-si bage unghia in gat ca n-au luat de la turci.

    • Esti prost sau te prefaci? Licitația a fost ținută și câștigată în mandatul lui Firea iar Plicusor Ban a vrut să anuleze achiziția. Deci cine își bagă unghia-n gât? Esti cap greu de cap.

    • Normal că a vrut s-o anuleze, dacă a găsit vistieria nu doar goală, ci „plină” de datorii.

    • Haideți sa ne liniștim si sa citim tot (presupunem ca sursa e corecta):
      Primarul general Nicuşor Dan a decis în decembrie 2020 anularea licitaţiei pentru cele 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri (n.r cu posibilitatea de suplimentare a comenzii până la 60 de tramvaie) şi a invocat lipsa banilor, STB având datorii de aproape un miliard de lei. De asemenea, Nicuşor Dan a mai susţinut că tramvaiele de 18 metri costau aproape cât cele de 36 de metri lungime pe care PMB urmează să le cumpere de la Arad.

      Prin urmare:
      1. Nu sunt bani ar fi motivul
      2. S-ar fi cumpărat de la Arad, nu din Turcia. Prin urmare în orice fel ai da-o economia românească are de câștigat.

      Dpdv al calității tramvaiului, fiabilitate, confort etc nu ma pot pronunța, ca nu stiu. Dar noi avem intra-adevar mania asta de a le face mari, buticanoase, zgomotoase, total neetanse (intra praful peste tot), intr-un cuvânt mai pe stilul rusesc, asa.

      Dar cine stie, poate am mai evoluat și noi.

  2. Nașpa!. Trebuie dată șpagă înapoi.

  3. foarte bine. plicusoare, ia de aici, ba! in sfarsit, industria romaneasca primeste un balon de oxigen.

  4. Sa le plateasca Pandele!

    • Licitatie din 2019. FIREA
      ANULARE IN 2020 ultima zi ND
      E bine ca facem tramvaie la Pascani.
      Deci avem 2 producatori Astra Arad si VFU Pascani Si noi acceptam la.licitatie firme turcesti?
      Kovesi mai traieste?

  5. Dar primaria poate sa nu le faca receptia si astfel nu e obligata sa le plateasca

  6. În ritmul ăsta, cu Nicușor la primărie, vor fi troleibuze și tramvaie noi în București în 2050.

    • Asa este, măcar firea a cumpărat autobuze care iau foc în mers, nu le merge AC vara și încălzirea iarna…una peste alta iese pe plus firea.
      La șpaga luată.

    • Prostane, primarul nu decide de unde cumpără autobuze, tramvaie, etc. Se tine o licitație la care se înscriu firme iar în urma unor criterii, câștigă o firmă anume. Că firma câștigătoare este din Romania sau Turcia, asta nu ține de primar, boule! Ai participat în viața ta la vreo licitație? Ai firmă de vorbești? Ai întocmit vreun proiect, vreodată? Taci dracu din gură, prostănacule.

    • A apărut și lipitoarea de afișe, eugenia transpirată, lingătoarea de sârmă-n koor a lui fi-rea. Cică câștigătorul licitației nu ține de primar. Numai dacă ai muci în loc de creier poți declara așa ceva, ceea ce e cazul acestui trepanat. Păi comisia de licitație e la mâna primarului, în caietul de sarcini poți trece elemente care să favorizeze o firmă sau alta, că deh…așa s-au obișnuit pesedeii de 30 de ani, să dijmuiască tot ce prind. Și din resturile din buzunar plătesc lachei de genul de mai sus, cu creier neted ca o coală velină.
      Fi-rea, cea născătoare de iepurași și maimuțoi prin oraș, cea care trimite babele în Grecia și premiază balconașe, cea care se încălzește cu reșoul iarna in primărie de frig ce e, s-a gândit ea așa să facă o licitație pe bune, după cea trucată cu autobuzele, să-și mai spele din păcate, ca altfel nu o mai lasă Pandele la pupat de moaște. Și văzând ea că în vara 2020 sondajele de opinie o dau ca o pierzătoare ce este și având și 20 de companii infiintate ilegal, cu directorii pusi de ea, se gândeste sa bage o șopârlă în contract și pe care să o lase moștenire viitorului primar. Că așa e la români, după mine, potopul. Dacă ar fi fost o cinstită, ar fi semnat contractul în iulie 2020 și gata, dar coțohârla știa că poate pune bete-n roate și asta a facut. Până pe 27 septembrie când a preluat ND mandatul, dacă fi-rea făcea o licitație corectă, contractul era semnat și îl punea pe ND în situația de a recepționa tramvaiele. Și putea să spună: atât am putut eu să fac în 4 ani de mandat, înafară de autobuze care iau foc în mers.
      Și uite așa, din șpaga luată , fi-rea plătește trepăduși de ăștia de ferentari, tari in gură și cu creierul ars de etnobotanice.
      Hai sictir, bacterie!

  7. Se pare că sîrma s-a fost desprinsă de captator.

  8. Probabil un „competent” a uitat sa puna în documentatia de licitatie posibilitatea anularii din lipsa de bani. Asa ca…

  9. Bani risipiți! Tramvaiul din imagine este modelul Armonia, livrat la Timișoara. O rușine de tramvai. O țeapă marca Gruia Stoica.

  10. Mda….Rin Tin Tin, vezi ca ești pe lângă subiect. Citește tot, nu scoate doar paragrafe, ca denaturezi și e păcat. Deci Firea ii voia pe turci, asta e clar. Forțată de justiție i-a ales pe Astra Vagoane Arad. Pașcani a atacat și a câștigat cu vagoane mai mici, la un preț aproape la fel cu cel oferit de Astra pe un vagon dublu ca lungime.
    Mai mult, inclusiv ND spune clar ca nu este vina administrației Firea în cazul licitației câștigată acum de Pașcani.
    Una peste alta, judecând din exterior este clar ca as prefera mult mai mult tramvai (dublu) la preț bun. Buy more, pay less. Se aplică.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.