Tramvaie noi în Bucureşti: Primăria, obligată să cumpere 40 de tramvaie de la Electroputere Paşcani, după ce licitaţia a fost anulată ilegal

Tramvai Armonia Produs la Paşcani în Timişoara

Primăria Municipiului Bucureşti a pierdut, definitiv, procesul cu producătorul de tramvaie Electroputere VFU Paşcani, după ce firma din Paşcani a contestat decizia municipalităţii de anulare a contractului pentru achiziţia a 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri, un contract în vloare de 300 de milioane de lei.

Practic, Curtea de Apel Bucureşti, a decis astăzi, să menţină decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), care stabilise, în februarie, ca urmare a contestaţiei producătorului din Paşcani, că anularea licitaţiei, în ultima zi a anului trecut, nu respectă prevederile legale.

Prin urmare, Primăria Generală este obligată să achiziţioneze cele 40 de tramvaie cu o lungime de 18 metri de la asocierea Electroputere Paşcani – Reloc, câştigătoarea licitaţiei din 2019.

Soluţia CAB s-a dat după patru termene de judecată, primul fiind pe 25 martie, iar ultimul, astăzi: „Tip soluție: Respingere recurs. Soluția pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată azi, 20 aprilie 2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei”, arată Curtea de Apel Bucureşti.

De ce a anulat Nicuşor Dan licitaţia pentru cele 40 de tramvaie

Primarul general Nicuşor Dan a decis în decembrie 2020 anularea licitaţiei pentru cele 40 de tramvaie noi cu o lungime de 18 metri (n.r cu posibilitatea de suplimentare a comenzii până la 60 de tramvaie) şi a invocat lipsa banilor, STB având datorii de aproape un miliard de lei. De asemenea, Nicuşor Dan a mai susţinut că tramvaiele de 18 metri costau aproape cât cele de 36 de metri lungime pe care PMB urmează să le cumpere de la Arad.

Situaţia contractului pentru cele 100 de tramvaie de la Arad

PMB ar trebui să semneze, în curând, contractul pentru achiziţia celor 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri produse la Arad (Asocierea Astra Arad cu CRRC Sifang – din China), sindicatul STB avansând chiar data de 6 mai.

Prin acest contract de peste 800 milioane lei (180 milioane euro) Societatea de Transport Bucureşti trebuie să modernizeze şi 24 de kilometri de şină, a explicat, pentru Agerpres, Directorul General STB Adrian Criţ, care anticipa în urmă cu o săptămână şi decizia de astăzi a Curţii de Apel Bucureşti.

„În condiţiile în care municipalitatea semnează contractul de achiziţie pentru cele 100 de tramvaie, este obligaţie prin POR să modernizeze 24 de kilometri de cale dublă de tramvai. Dacă luăm în considerare şi faptul că s-ar putea să fim nevoiţi să achiziţionăm tramvaiele de la VFU Paşcani, pentru că în prima instanţă STB a pierdut, cred că o să ne aflăm într-o situaţie şi mai gravă decât acum”, a precizat directorul general STB, Adrian Criţ.

În Bucureşti circulă 297 de tramvaie, iar deficitul de material rulant pentru a asigura necesarul de transport este de 400 de unităţi. Ultimele unităţi modernizate la URAC – Uzina de Reparaţii Atelierele Centrale au intrat în parcul STB în 2016 (Bucur LF).

FOTO : Tramvai Armonia ( 2018) în circulaţie la Timişoara sursa VFU Paşcani

 

Tramvai Armonia (2018), în circulaţie la Timişoara Sursa foto: VFU Paşcani

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *