G4Media.ro

Toate detaliile disponibile despre noul model 100% electric Dacia Spring. Punctul forte:…

Toate detaliile disponibile despre noul model 100% electric Dacia Spring. Punctul forte: prețul mic / Punctul slab: autonomia scăzută a bateriei

Până în momentul de față, alianța Renault-Nissan-Mitsubishi, din care face parte și Dacia (deținută de Renault) a dezvoltat și comercializează, cu succes, mai multe modele complet electrice, cele mai cunoscute fiind Nissan Leaf și Renault Zoe, modele prezente în topul vânzărilor europene de mașini electrice. Datorită expertizei acumulate cu aceste modele electrice, Renault vrea să lanseze sub brandul Dacia cea mai accesibilă mașină electrică din Europa.

Odată cu anunțul oficial privind viitorul modelul electric Dacia, internetul vuiește de informații privind această premieră. Pentru o imagine completă asupra modelului, G4Media a realizat o analiză privind conceptul Dacia Spring, primul autovehicul electric al mărcii. Vă prezentăm mai jos o radiografie completă a modelului.

Informațiile tehnice în legătură cu noul model sunt destul de sumare, singurule aspecte cunoscute fiind faptul că design-ul  acestuia va fi aproape identic cu cel modelului 100% electric City K-ZE, model Renault destinat exclusiv pieței chineze și autonomia modelului va fi de 200 km.

Renault City K-ZE cântărește 921 kg și este echipat cu un motor electric de 45 CP (33 kW) și o baterie litiu-ion de 26.8 kWh. Mai mult ca sigur, viitorul model electric Dacia va fi mai greu, datorită standardelor de siguranță europene, mult mai restrictive decât cele chineze, iar valorile bateriei și al motorul electric vor fi și ele puțin mai ridicate. Față de Dacia Sandero, cu o lungime de 4 metri, Dacia Spring va fi mai mică: 3, 70 metri.

Surse din interiorul Dacia afirmă că noul model va fi construit pe platforma modelului Renault Zoe. Având în vedere că Zoe a primit o nouă versiune la finalul anului trecut, modelul Spring va folosi probabil o versiune modificată a vechii platforme Renault Zoe, aceeași rețetă fiind folosită și în cazul modelelor Dacia Sandero și Logan, care folosesc versiuni mai vechi a platformei pe care au fost construite generațiile anterioare de Renault Clio.

Din punct de vedere al dimensiunilor, modelul Spring va păstra dimensiunile modelului City K-ZE, fiind puțin mai mare ca modelul Renault Zoe, dar mai mic decât Dacia Sandero. Aceste dimensiuni aduc un plus modelului Dacia față de competitorii direcți dezvoltați de grupul Volkswagen ( Seat Mii Electric, Volkswagen e-UP şi Skoda Citigo Electric)

Oficialii Renault au declarat că viitorul model va avea o autonomie de 200 km, autonomie realizată în ciclul de testare WLTP. Cel mai probabil, autonomia reală a modelului Spring va depăși cu greu valoarea de 160 km.

Într-o declarație oferită anul trecut în cadrul salonului auto de la Frankfurt, un oficial Renault a spus că încearcă să aducă un vehicul electric în Europa la „aproximativ 11.500 de euro”. Datorită faptului că începând cu anul 2021 un nou regulament privind standarde de siguranță va intra în vigoare, un standard care prevede un nivel ridicat de siguranță și prezența mai multor sisteme active de siguranță, prețul de 11.500 de euro nu va fi posibil. Cel mai probabil, prețul pentru modelul Spring va începe de la 15.000 euro.

Un alt semn de întrebare legat de modelul Spring, este locul de producție al acestuia. Până acum nu a fost făcut un anunț oficial în acest sens, dar cel mai probabil locația va fi ori uzina din China unde se produce modelul City K-ZE, România sau Maroc.

Foto: Dacia

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

14 comentarii

  1. nu-l cumpar.

    • De ce sa cumperi o masina electrica care mergi cu ea 150km si nu iti modifici la gheorghe bordeianu de la bacau masina sa mearga cu apa omul a inventat si brevetat motorul cu apa

  2. Punctul forte : pretul
    Puntul slab : restul

  3. Nu vreau maşină, nu avem drumuri ca lumea.

    De fapt, nu avem nimic ca lumea, fiindcă nu mergeţi la vot.

  4. Punem carul inaintea boilor.
    Hai sa zicem ca o cumpara lumea dat ce te faci cu statiile de incarcare,unde le pui ca doar nu vor incarca toti la supermarket.
    Cei care o au parcata la bloc ce fac unde o incarca.
    La ce balamuc e cu aglomeratia de masini asta mai lipseste cozi la incarcare.

  5. Avand in vedere ca pretul unei masini electrice este dat in primul rand de baterii, este de inteles de ce este „ieftina”.

  6. In momentul de fata o masina electrica este doar o a 2-a masina intr-o familie pentru drumul munca-acasa sau alte nevoi in interiorul unui oras. Eu nu am nevoie de o a 2-a masina facand mai mult durmuri lungi de cateva ori pe luna, insa ii apreciez pe cei care cumpara masini electrice pentru astfel se va pune presiune pe industrie ca si infrastructura de incarcare si chiar tehnologia bateriilor sa evolueze.

  7. Pamflet
    Raportul pret calitate e unul prost.
    E prea scumpa si performantele sunt prea slabe.
    Producatorii de masini electrice ii au alaturi pe cei care produc isteria cu incalzirea globala, colaborand pentru punerea pe piata a unor automobile cu un pret mult mai ridicat decat cel corect (la fel ca la mastile de operatie in timpul isteriei cu coronavirusul).
    O masina electrica este mult, mult mai simpla din punct de vedere mecanic, decat una cu motor termic, singurul lucru care e mai scump e bateria.
    Dar la cat de slaba e bateria la aceasta masina, pretul mi se pare exagerat

    • Producatorii de masini electrice ii au alaturi pe cei care genereaza isteria cu poluarea aerului cu noxe.
      Instalarea senzorilor de poluare din Bucuresti a fost finantata de firme private desi, in mod direct, nu se poate face bani din asta (decat daca ajuta vanzarile la masini electrice).
      Aerul in București este in mod cert extrem de poluat, ceea ce da de banuit este ca astfel de investitii (in aparatura de masurare a calitatii aerului) nu sunt facute in regim privat decat daca exista un plan de amortizare a costului.

  8. Autonomia scăzută a bateriei se compensează prin lungirea cablului de alimentare.

  9. Punctul extern de slab al mașinii e că nu dispune de o rețea extinsă de alimentare și că alimentarea durează foarte mult. Daca alimentarea ar dura 10 secunde nu ar fi fost o problema anutonomia de 100 km(condiții reale nu mapa de presă).
    Deci concluzia: scump doamna scump, dincolo, la diesel, era mult mai ieftin.

  10. Păcat.
    Era o șansă pentru Dacia de a se impune pe piața.
    Asa se împușcă singură in picior.
    160 km reali sunt o glumă proastă.
    Nici daca ar costa 8000 de euro cat e un China nu ar cumpăra nimeni.
    În plus e o batjocură de marketing
    ,,Lansam Dacia electrică în 2021, deși am lansat-o deja din 2019 in China.
    Până în 2021 Tesla cu autonomie de 500km va scădea la 30 000 euro. Dacă scădem cei 10.000 de euro subvenție ai o mașină de 20.000 utilă, nu o Dacie de 5.000 inutilă.

  11. Eu am un diesel de 2,2 TD cu care merg zilnic în oraș între 20-50km. Stau la curte. Mă bate gândul să iau o Dacie electrica, chiar dacă are o autonomie de 150 km. Păstrez si dieselul pentru distante mari. Cred că va avea succes . Nu mi-e greu sa o pun la priza in fiecare seară (cred si sper că se incarcă la o priza obisnuită) . Nu mă simt bine când stau in coloană in Bucuresti cu motorul diesel poluant pornit. Cine merge cu un diesel in Bucuresti, nu are dreptul să se plângă de calitatea proastă a aerului. Eu cred că va avea succes. Din ce în ce mai multe persoane înțeleg că ne otrăvim singuri. Sper să o fabrice la noi.