G4Media.ro

STUDIU În România se așteaptă ca 23,62% din vânzările de mașini noi…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

STUDIU În România se așteaptă ca 23,62% din vânzările de mașini noi să fie electrice până în 2035/ Pe locul 17 în Europa la rata de vânzări

România va avea a 17-a cea mai mare rată de vânzări de vehicule electrice din Europa până în 2035, cu un total de 23,62% din mașinile nou înmatriculate care se preconizează că vor fi electrice, se arată într-o analiză realizată de confused.com

Având în vedere că actuala criză a carburanților a dus la o creștere cu 110%* a căutărilor de „vehicule electrice”, dorința de a avea o mașină electrică nu a fost niciodată mai mare.

Experții de la Confused.com au analizat tendințele istorice ale vehiculelor electrice și datele de la Agenția Europeană de Mediu (AEM)(2) și Eurostat(3). Studiul lor prezice care sunt țările europene care vor avea probabil cea mai mare proporție de vânzări de vehicule electrice până în 2035.

Sursa Foto: Confused.com

În România, se așteaptă ca 23,62% din vânzările de mașini noi să fie electrice până în 2035. În condițiile în care doar 2,26% dintre mașinile noi înmatriculate vor fi electrice în 2020, piața românească va cunoaște un salt semnificativ al vânzărilor.

Țările europene cu cea mai mare proporție de vehicule electrice noi (VE) până în 2035

Cu cel mai mare procent de vânzări de vehicule electrice noi în 2020 (54,37%), Norvegia va avea, de asemenea, probabil, cea mai mare proporție de vehicule electrice nou înmatriculate până în 2035. Aceasta este însoțită în top de Țările de Jos, care, de asemenea, se așteaptă ca 99,9% din vehiculele nou înmatriculate să fie electrice până în 2035.

În Suedia, se așteaptă ca 80,35% din vânzările de mașini noi să fie electrice până în 2035, a doua cea mai mare proporție din Europa. În condițiile în care doar 9,69% dintre mașinile noi înmatriculate erau electrice în 2020, este probabil ca piața suedeză să înregistreze un salt semnificativ al vânzărilor.

Danemarca se situează pe locul al treilea, cu 54,51% din vehiculele noi estimate a fi electrice până în 2035 – o creștere de 658% față de proporția de vehicule electrice din 2020 (7,19%). În comparație cu vecinii săi europeni, această cifră este cu 5% mai mare decât cea a Germaniei (51,68%), dar cu 32% mai mică decât cea a Suediei (80,35%) și cu 45% mai mică decât cea a Norvegiei (99,90%).

 

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

9 comentarii

  1. Cum, dom’le, 23%? Nu ziceați că, din 2035, o să se producă doar mașini electrice?

    • Adică și în 2035 vom fi la fel de săraci

      Dieselul nu va muri dar va fi destinat exclusiv sarantocilor din tarile care nu își permit puncte de încărcare din kilometru în kilometru. Se pare ca electrice nu vor avea nici pana în 2050 autonomie de 1000-1200km și timp de încărcare de 2 minute.

    • chiar mai mult, precis 23,62%

  2. Masinile electrice sunt precum vaccinul, îl fac doar cei slabi si fricosi, adica doar patura josnica și egoistă !De ce sa o cumperi, daca nu te poti deplasa cu ea nici 1000 km?

    • Perfect! Prefer aceasta „patura” decat cea din care faci tu parte, cea „cocalareasca”!

    • Pentru ca daca maine vine marele alb si iti dicteaza ca masinile electrice sunt bune, leprele ca tine vor spune ca masinile astea sunt sfinte

  3. Masina electrica e foarte buna daca te plimbi prin oras cu ea mult si in proximitate. (50 km), Am una, pentru oras e perfecta chiar daca iarna o incarc la 3 zile (autonomie 360 km pe bord, reali vara 250 iarna 100).
    Problema este plecarea in afara orasului cu ea, ca urmare pentru asta iti trebuie acuma o masina cu motor cu ardere interna.
    Pana in 2035 pot apare tehnologii noi pentru baterii sau poate nu mai exista suficiente materiale pentru ca productia sa acopere cererea.
    Articol facut de unii care nu au ce face.

  4. Deja este vizibila noua moda a cocalarilor: masina hibrid sau electrica, cu mana pe geam scrumand din tigare si aruncand chistocul pe jos

  5. Depinde pentru ce se foloseste. Avand trei autoturisme in familie ( diesel, benzina/ethanol, electrica) le folosim pe rand si pentru treburi diferite:
    -electrica, ptr paris si zona pariziana (Tesla 3)
    -benzina/ethanol ptr coupe/cabriolet, cand este cald si mergem la mare (Peugeot 308CC)
    -diesel pentru drumuri lungi (Alfa Romeo 159)

    Insa 100% electric, in nici un caz. Nu atata timp cat nu va exista o retea de gen Tesla (supercharger) in toata Europa.