G4Media.ro

Sondaj: Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi…

Sursa Foto: pexels.com

Sondaj: Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile / Peste 92% ar fi dispuşi să se întoarcă cu ambalajele sau alte deşeuri la magazin sau într-un centru de colectare

Aproape 80% dintre români cred că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, motiv pentru care majoritatea românilor este dispusă să facă eforturi personale pentru protejarea mediului şi susţinerea economiei circulare, potrivit sondajului de opinie intitulat „Agenda România 2050. O conversaţie despre viitorul României – Ediţia I”, realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group.

„78,9% dintre români sunt de părere că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile, în timp ce 17,4% cred că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile. 3,6% nu ştiu sau nu pot aprecia, iar 0,1% nu răspund. Este o percepţie încurajatoare care arată că marea majoritate a populaţiei conştientizează impactul uneia dintre cele mai complexe probleme care afectează întreaga umanitate”, se arată în comunicatul INSCOP.

Persoanele cu studii superioare şi cei care declară că veniturile lunare le ajung să îşi cumpere şi unele lucruri mai scumpe consideră într-un procent mai ridicat decât restul populaţiei că schimbările climatice sunt reale şi produc efecte vizibile.

Persoanele cu studii primare cred semnificativ mai mult decât restul populaţiei că schimbările climatice nu sunt reale şi nu produc efecte vizibile.

„43,2% dintre respondenţi spun că atunci când cumpără un produs sau un serviciu iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului. 41,8% declară că fac acest lucru doar uneori, iar 14,5% niciodată. 0,5% nu ştiu sau nu răspund.

Chiar şi în ipoteza în care aceste răspunsuri reflectă comportamente dezirabile sau o tendinţă de conformism social, ele arată o conştientizare puternică, de bun augur a faptului că prin comportamentul personal de consum, oamenii pot contribui la protejarea mediului înconjurător”, precizează INSCOP.

Persoanele peste 60 de ani declară într-un procent mult mai ridicat decât media că iau întotdeauna în considerare elemente precum ambalajul reutilizabil sau reciclabil, sau eforturile companiei producătoare pentru protecţia mediului atunci când cumpără un bun sau un serviciu.

Peste 92% dintre participanţii la sondaj declară că ar fi dispuşi să se întoarcă cu ambalajele sau alte deşeuri la magazin sau într-un centru de colectare separată modern, în timp ce 7,6% declară contrariul, iar 0,2% nu ştiu sau nu răspund.

„Este un procent covârşitor care vine în sprijinul unor politici specifice de încurajare a economiei circulare în România, cu impact puternic asupra protejării mediului în viitor”, se concluzionează în documentul citat.

Dacă ar cunoaşte traseul deşeurilor/gunoiului de la colectare şi până la reciclare şi ar fi siguri că deşeurile sunt reciclate, 75,6% dintre respondenţi ar fi de acord să plătească mai mult pentru a cumpăra produse reciclabile, 23,6% nu ar fi de acord.

„Răspunsurile la această întrebare arată că populaţia este dispusă să facă eforturi personale pentru a susţine reciclarea şi protejarea mediului. În acelaşi timp, este evident că o economie circulară solidă se poate dezvolta în România doar prin eforuri susţine de construire a încrederii în întregul mecanism”, arată studiul INSCOP.

Asociaţia Grupul de Gândire Strategică (www.strategicthinking.ro) este un think tank care îşi propune să furnizeze o platformă civică activă dedicată încurajării reflecţiei şi gândirii strategice prin analize, studii şi cercetări de profunzime. STRATEGIC THINKING GROUP sprijină dezbaterile publice bazate pe utilizarea riguroasă de date ştiinţifice şi evaluări structurate în vederea elaborării de contribuţii de substanţă pentru dezvoltare şi progres în domenii relevante din sectorul public şi privat.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Normal că schimbările climatice sunt reale, majoritatea românilor nu a pus botul la vrăjelile conservelor republican- americane care au început să își creadă propriile minciuni. Trebuie să fii ox, ca să nu crezi că există schimbări climatice. Ce nu cred este că 92% di n români ar duce deșeurile la un centru de recilcare. Asta e o glumă? Juma’ din români aruncă ambalaje de plastic pe jos, încă :-)))

  2. Ca la orice alt sondaj contează ce vrea plătitorul să iasă…

  3. Ceea ce e ste implicit în articol este că aceste schimbări climaterice, care poate că există, sunt produse de om. Ceea ce este o mare minciună. Nu sunt produse de om decât într-o proporție nesemnificativă. mai mult, se face confuzie între poluare, care, într-adevăr, este produsă de om, și schimbările climatice.

  4. Avem nevoie de o lovitura de stat. Din pacate nu vad persoane competente care sa le ia locul acestor mafioti care ne jefuiesc pe zi ce trece si ne trimit economia in epoca de piatra.

  5. Cati dintre fumatori si dintre cei care folosesc automobilul pt a se deplasa singuri pe distante scurte sunt gata sa renunte la astfel de practici, pt a reduce poluarea si influentele asupra incalzirii climatice? De ce se mai organizeaza curse de masini si motociclete cu motoare cu ardere interna daca oficialitatile sunt atat de preocupate de poluare si schimbarile climatice?

  6. 79,8% e puțin. Iliescu a luat 84%, democratic, în duminica orbului și tot a fost contestat.

  7. Problema e ca reciclarea plasticurilor e costisitoare, si o idee proasta.
    PET -urile si alte ambalaje se obtin aproape gratis ca produse secundare in urma prelucrarii petrolului.

    In loc sa le reciclam cu consum de energie si mana de lucru, trebuie doar depozitate corespunzator, astfel incat sa nu mai intervina in mediu

  8. Du-te invartindu-te!