
Șeful aeroportului Heathrow dormea cu telefonul pe silențios în noaptea în care un incendiu a dus la anularea a mii de zboruri
Directorul executiv al aeroportului Heathrow a fost imposibil de contactat în timp ce aeroportul a fost închis din cauza unei pene masive de curent în luna martie, deoarece dormea cu telefonul pe silențios, potrivit unei analize interne a incidentului care a provocat perturbări majore în călătorii, scrie Financial Times.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Thomas Woldbye și-a exprimat „regretul profund” că nu a putut fi contactat în noaptea de 20 spre 21 martie, se arată în raportul de miercuri, lăsându-l pe adjunctul său, Javier Echave, să ia decizia de a închide aeroportul central al Marii Britanii din cauza penei de curent declanșate de un incendiu la o substație electrică din apropiere.
Închiderea a dus la anularea a peste 1.300 de zboruri, lăsând avioane, echipaje și pasageri împrăștiați în întreaga lume și ridicând semne de întrebare cu privire la reziliența infrastructurii britanice.
Echave a încercat să îl contacteze pe Woldbye „de mai multe ori” în primele ore ale zilei de 21 martie, în timp ce i-au fost trimise și alarme, potrivit analizei efectuate de Ruth Kelly, membră al consiliului de administrație al Heathrow și fostă secretar pentru transporturi.
„Deși telefonul său se afla pe noptieră, dl Woldbye a declarat că acesta intrase în modul silențios, fără ca el să știe acest lucru, iar el dormea în acel moment”, se arată în raport.
„Dl Woldbye a luat cunoștință de incident pentru prima dată la aproximativ 6.45 dimineața pe 21 martie și a primit o informare de la dl Echave. [ . . . ] Dl Woldbye ne-a exprimat regretul său profund că nu a putut fi contactat în noaptea incidentului.”
Raportul a constatat că absența lui Woldbye nu a avut „niciun impact” asupra deciziilor luate în timpul nopții, adăugând că închiderea aeroportului era în competența lui Echave.
Cu toate acestea, raportul a recomandat ca Heathrow să ia în considerare îmbunătățirea modului în care a luat legătura cu directorii în timpul incidentelor critice, inclusiv eventual numirea unui „al doilea punct de contact”.
Incidentul a suscitat numeroase întrebări cu privire la modul în care incendiul de la o substație din Hayes, vestul Londrei, a putut provoca atât de multe perturbări.
Aeroportul a fost închis vineri, 21 martie, la ora 1.15 și a fost redeschis complet abia sâmbătă, 22 martie, la ora 4.30, iar perturbarea zborurilor a durat mult mai mult.
În ansamblu, raportul a concluzionat că Heathrow a avut dreptate să decidă închiderea aeroportului la aproximativ 90 de minute după întreruperea alimentării cu energie electrică, descriind această măsură ca fiind „esențială pentru protejarea siguranței și securității persoanelor”.
De asemenea, raportul a aprobat decizia aeroportului de a prelungi închiderile până a doua zi, menționând că, deși ar fi putut exista „oportunități de a deschide părți ale aeroportului puțin mai devreme”, aceasta ar fi fost doar cu câteva ore.
„Conducerea a dat o direcție strategică importantă la momentul potrivit . . . Răspunsul colectiv al Heathrow a oferit rezultate care au permis reluarea eficientă a operațiunilor”, a declarat Kelly.
Cu toate acestea, ea a recomandat ca aeroportul să își revizuiască proviziile de rezervă și să acorde prioritate „angajamentului cu companiile aeriene partenere” și cu autoritățile cu privire la necesitatea investițiilor pentru a face aeroportul mai rezistent.
Cauza principală a incendiului de la substația North Hyde nu a fost încă identificată, deși poliția a declarat că nu a găsit nicio dovadă că ar fi fost suspect.
Un raport intermediar al operatorului sistemului energetic național, publicat la începutul acestei luni, a declarat că focul a cuprins uleiul de răcire din interiorul unuia dintre transformatoarele de la substație, provocând deconectarea automată a acestuia. Un transformator de rezervă a intrat inițial în funcțiune, așa cum era prevăzut, dar apoi s-a deconectat.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii