G4Media.ro

Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ”extrem de optimist” că la sfârșitul…

Secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ”extrem de optimist” că la sfârșitul anului se va circula pe tronsonul Ungheni-Târgu Mureș, de pe Autostrada Transilvaniei

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Horaţiu Cosma a vizitat trei şantiere din Transilvania, ca să vadă dacă lucrările avansează conform programului, iar la final a afirmat că lucrările sunt ”la turaţie maximă”.

”Şantierele de autostradă din Transilvania au pornit la turaţie maximă în 2021! Vineri am făcut o vizită de lucru pe Autostrada A3 Transilvania – pe sectoarele de lângă Cluj-Napoca şi Târgu Mureş – şi pe Autostrada A10 Sebeş-Turda”, a scris, luni, pe Facebook, Horaţiu Cosma care a prezentat şi stadiul lucrărilor.

Potrivit acestuia, lângă Cluj-Napoca, ”constructorul român UMB a început în forţă mobilizarea pe cei 30 de km de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor, un proiect extrem de complex, contractat pentru 1,4 miliarde de lei”.

”Se lucrează cu 100 de utilaje la: organizarea de şantier, drumurile de acces, marcarea şantierului sau cercetarea arheologică. În perioada următoare vom finaliza exproprierile şi vom obţine toate autorizaţiile necesare pentru deblocarea completă a proiectului”, a mai scris Cosma.

De asemenea, acesta a precizat că, pe şantierul de aproape 10 km dintre Ungheni şi Târgu Mureş al Autostrăzii Transilvania, constructorul a ajuns la aproximativ 35% stadiu fizic, la 6 luni de la debutul lucrărilor.

”Zilele trecute, grinzile de beton au început să fie ridicate pe primele structuri şi vor continua şi în următoarele săptămâni. Cea mai mare parte a reţelelor de utilităţi au fost relocate. Suntem extrem de optimişti că, până la finalul anului, vom circula pe acest sector de autostradă”, a mai afirmat secretarul de stat.

În plus, Cosma a explicat că tronsonul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda a ajuns la 85% stadiu fizic, constructorul executând lucrări la viaductul peste calea ferată de la Teiuş, nodul rutier Teiuş, precum şi la terasamente, şanţuri betonate sau taluzări pe întreg proiectul.

”Acesta şi-a asumat că va finaliza lucrarea în această vară. Nu suntem mulţumiţi de modul în care s-a derulat proiectul ce a fost contractat tocmai în anul 2014. Vom monitoriza în continuare extrem de serios mobilizarea antreprenorului”, a mai transmis Horaţiu Cosma.

La rândul său, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a precizat că aceste vizite se fac pentru a verifica stadiul lucrărilor.

”Ne asigurăm că proiectele de infrastructură sunt pe drumul cel bun”, a declarat Drulă.

sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

7 comentarii

  1. Domnu’ Drula!
    Pe bune?
    Puneți sectetaru’ de stat să-și asume basmele?
    Perfect de acord că dv personal nu puteți!
    Dar serios: nu ne-a ajuns de basme?
    Aiud Alba… Pe bune?

    • Verifică performanța operațională a proiectelor aflate în derulare și raportează progresul inclusiv către societatea civilă.

      Nu înțeleg ce probleme vedeți aici, mai ales că vorbește pragmatic, în cifre (% progres, km construiți, mobilizare), nu în poezie și în termeni utopici literari?

  2. Cum vreti dar porniți mai multe santiere de autostrăzi.
    Cum ramane cu Deva -Lugoj?
    E cam la fel ca acum 4 ani!
    Când putem ajunge de la Sibiu la Arad -Nadlac numai pe autostrada?
    Aici sunt sanse sa mergi pe 300 km spre Vest.
    Un tronson neterminat face nefunctional drumul!
    Iar daca vrei sa ajungi pe autostrada de la Sibiu la Oradea e imposibil!
    Si Deva- Lugoj e important!

    • S-a mai discutat, a dat Drula mai multe interviuri in presa cu subiectul asta.

      A fost o reziliere abuziva, constructorul a castigat 50 milioane daune in instanta, dreptul de a continua lucrarile(pe care nu il vor pentru ca si-au scos deja profitul si si-au luat de mult toate utilajele) si detine documentatia necesara pentru continuare.

      Se negociaza cu reprezentantii Salini sa platim daunele, ei sa ne dea documentatia si sa se retraga din contract ca sa se poate face o noua licitatie pe bani europeni.
      Drula zicea ca asteapta o solutie pana la sfarsitul lunii februarie.

  3. Înainte de alegeri se tăiiau panglici la fiecare metru, acum ne spune că sunt „porțiuni dificile”.
    Ticăloșia pleacă de la clauzele contractuale și de aceea constructorul ne ia banii și fără să realizeze lucrările.

  4. Sa se facă! 🙂 As porni discutia cu autostrăzile din Moldova/Bucovina, dar nu are rost :))

  5. Contractele sunt făcute astfel încît constructorul cîștigă și fâră să lucreze.
    Cineva ia însă banii ca să faca aceasta.