Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
În școlile din România, conceptul preferat în școli este acela de “mediu”, nu de “climă”, iar la școala primară și gimnaziu problematica este atinsă mai mult prin prisma informațiilor generale referitoare la mediu, a spus pentru Edupedu.ro Ciprian Fartușnic, cercetător la Institutul de Științe ale Educației. Acesta arată că “degradarea mediului” apare ca temă la geografie abia în clasa a VII-a.
Școala românească are nevoie de mai multă experiență și formare în domeniu, a spus el, pe când Antonia Pup, de la Consiliul Național al Elevilor, afirmă că tema necesită “un real interes din partea factorilor decizionali”.
Studii referitoare la mediu există, la nivel chiar aprofundat pe alocuri, în multe părți ale lumii – Australia, China, Marea Britanie etc.. Dar ele sunt legate îndeosebi de dezvoltarea durabilă și de impactul oamenilor asupra mediului la nivel local. Doar în ultima perioadă au început să se dezvolte programe prin care schimbările climatice ca fenomen global să fie predate în școli.
Inițiativa rețelei de elevi “Teach the Future” din Marea Britanie, de a elabora pe cont propriu un proiect legislativ legat de învățământ și schimbările climatice, este notată de Reuters într-o recentă analiză a acțiunilor internaționale ce vizează adaptarea educației în funcție de această problematică.