G4Media.ro

Să faci mai prost și mai puțin devine noua politică educațională de…

Să faci mai prost și mai puțin devine noua politică educațională de stat. Despre eliminarea tezelor școlare

România este pe cale să oficializeze o nouă politică educațională de stat: să faci mai prost și mai puțin este obligatoriu! “Analizăm posibilitatea, să spunem, eliminării tezelor. Trebuie să aplicăm aceeași regulă pentru toată lumea, nu putem să facem discriminări”. Olimpiadele sunt pe cale să fie anulate, iar conținuturi din programa școlară tăiate. – Toate acestea, anunțate de Ministerul Educației la 7 luni de la debutul pandemiei COVID-19, dintre care 3 de vacanță. Șocant este că măsurile sunt aceleași pe care Guvernul Orban le-a aplicat și în primăvară, când o lume întreagă a fost surprinsă de pandemie.

De neînțeles ce au făcut peste vară ministrul Monica Anisie, întreg Ministerul Educației, precum și Comitetul interministerial anunțat cu pompă de premier, condus de vicepremierul Raluca Turcan și care s-a reunit chiar la Palatul Cotroceni, sub ochii președintelui? Toți au pregătit exclusiv ziua de 14 septembrie și descentralizarea, și atât?

Nicio soluție pentru evaluarea normală la clasă a copiilor? Nicio soluție pentru adaptarea programei școlare la predarea online? După atâtea luni, singurele anunțuri pentru copii și profesori sunt un bis puternic a ceea ce am văzut anul trecut?

În Educație, Guvernul pare blocat în „succesul” organizării examenelor din vară, al închiderii școlilor din primăvară și-al istoricei descentralizări.

Tăierile de teze, de olimpiade, de materie și probabil și de simulări sunt comunicate ca posibile de Guvernul care nu a aplicat nicio măsură pentru recuperarea decalajelor înregistrate de copii din 11 martie și până pe 14 septembrie, cât au stat închise majoritatea școlilor. Culmea, ele au fost rostite de secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar, Rodica Barcari, care în premieră în prima săptămână de școală din cel mai imprevizibil an școlar a intrat în concediu pentru a-și face campanie electorală în alegerile locale. Acum s-a întors, deși tot în campanie electorală, de data asta pentru un loc în Parlament.

Zero bani pentru intervenții remediale (adică meditații plătite de stat acolo unde nevoia este mai mare), urechi închise în fața tuturor experților și chiar a ministrului Educației când au cerut deschiderea școlilor cu 2 săptămâni mai devreme, pe 1 septembrie.

Ca să avem tabloul complet, România e pe cale să taie tezele, olimpiadele, materia în condițiile în care, astăzi, pentru jumătate din școlile din țară cursurile ba se țin, ba sunt anulate: 3.493 de școli și grădinițe sunt închise (copiii învață online din cauza pandemiei), 4.956 sunt în scenariul hibrid (copiii se duc la școală doar câte 2 săptămâni pe lună, prin rotație) și 9.207 de unități de învățământ sunt deschise normal (buletinul anunțat de Ministerul Educației pentru 29 octombrie 2020).

Deci să faci mai puțin și mai prost este politică de stat în Guvernul Orban.

Tăierile iminente vin după o serie de examene naționale care au adus recorduri de 10, atât la Bacalaureat, cât și la Evaluarea Națională. De ce să eliminăm tezele școlare, când anul trecut Ministerul a putut organiza examene în pandemie și cu rezultate maxime? De ce, când pare că elevii învață mai bine acasă decât la școală?

Singura explicație plauzibilă este minciuna. Să acoperim neștiința. Să nu cunoaștem acum pierderile. Să nu se vadă câte nu știu copiii ăștia și ce lacune vor rostogoli și înmulți de-acum încolo.

Cum se face acoperirea perfectă a incompetenței? Eliminăm orice competiție, orice evaluare serioasă. Să tăiem deci tezele școlare, simulările, olimpiadele par deja tichie de mărgăritar în peisajul ăsta, și evident programa școlară. Pentru al doilea an la rând.

Și așa vedem cum sub ochii noștri se derulează același film de anul trecut. La indigo, 7 luni mai târziu. 

Ce facem acum, anulând teze, olimpiade și simulări? Îi lăsăm pe profesori fără parte din instrumentele prin care stimulează învățarea accelerată, studiul, competența, învățarea de profunzime. Dacă nici teză nu mai am, la ce să-mi mai bat capul atâta?

Iar efectul groaznic al tăierilor intempestive de materie, de testări și al jocului de-a v-ați ascunselea cu copiii și școala este că rostogolim spre viitor copii cu lacune care se vor acumula, cu fiecare an care va trece. Carențele educaționale minore anul trecut se transformă după o vară pierdută și un alt început de an neserios în construcții găunoase și putrede. Previzibil, trunchiurile astea vor fi poleite la examene cu note mari, pe măsura subiectelor ușoare pe care le-am experimentat deja vara trecută.

Ce societate vor produce copiii pe care-i ascundem azi de școală, de teze, de competiții?

  • Toți intelectualii erau dați la o parte pe vremea lui Ceaușescu, iar șefi erau cei de nota 7. Ei au făcut o societate pe măsura minții lor. Succesul în viață era să ajungi în nomenclatura comunistă, unde nu trebuia să fii de 10, dar trebuia să fii un foarte bun politruc. Vrem și acum așa ceva? – întreba în urmă cu un an profesorul Mircea Miclea, pe când una dintre dezbaterile care preocupau lumea academică era Cine are cel mai mare succes în viață – tinerii cu note de 10 sau de 7-8? Istoria s-ar putea să ne răspundă din nou, dar de data asta nici măcar nu vom ști că tinerii sunt de fapt de 7-8.

Paradoxal, astăzi avem cele mai curate și dezinfectate școli din istorie, din care avem grijă să ținem, însă, copiii afară. Ministerul Sănătății este instituția care de la începutul pandemiei a venit cu cele mai multe răspunsuri la întrebări nerostite, cu atât de multe reguli sanitare, încât astăzi asistăm la realitatea școlilor închise deși nu sunt focar, după cum au declarat doi miniștri: Nelu Tătaru și Monica Anisie. “Nu în spațiul școlii se îmbolnăvesc copiii, ci pericolul e dincolo de poarta școlii”.

 

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. Adăugați, aici selecția pe care o realizează nulitățile imbecile de la cnee și veți avea încă un element al infundaturii în care a ajuns învățământul romanesc. La minister mult entuziasm și zero comptente și zero fapte bune…

  2. Ba sa avem pardon, se numește romania educata! Programul ornamentului de la Cotroceni.

  3. Uite, asta da! La brand de țară – trebuie ridicate cuvintele doamnei! Corect.
    „Decât mult și bun, mai bine puțin și prost!” Afară de furăciunile /tunurile alea mari și mici, corupție generalizată, nerespectarea legii, îndobitocire in masa – sau producția în serie a analfabeților funcționali – iată ceva demn, de a mai primeni atmosfera, în materie de branduri; că aia, cu-oaia-lu’-daea, oricum n’a prins!..

  4. De data aceasta aș fi de acord cu Raluca Pantazi excluzând „mânia proletară”.
    Cu toate acestea trebuie subliniat că ministerul educației pare mai degrabă lipsit de viziune, direcție și coerență.
    Uneori pentru a produce reforme este necesar un catharsis.
    Probabil doar pandemia mai poate salva România.

  5. Profesori = bugetari = voturi

  6. Educația în România este condusă de niște profesorasi diletanți de liceu. La ce să ne așteptăm?

  7. ,,Să faci mai prost și mai puțin devine noua politică educațională de stat ,,

    Sa faca mai prost si mai putin ( functionarii publici si bugetari ) pe salarii imense devine noua politica a guvernantilor . Cetateanul care trudeste este furat si mintit de cei care guverneaza si de cei care mimeaza munca in institutiile publice si bugetare .

    • Nulitatile ministeriale au facut nimic.
      Doar balbe.
      Si liste electorale!
      Vor in Parlament!
      Locuri eligibile asta e răsplata pentru incompetenta dovedită!

  8. Vorba era: decat mult si fara rost,mai bine putin si prost! Daca pop a fost sef de sindicat voi vreti invaramant curat; daca nistor face si desface in invatamant voi vreti profesori performanti,daca hadar atarna toata ziua pe rtv voi vreti universitati de top….Decat baba aia care si da ochii peste cap cautandu si neuronii tociti ministru mai bine invatatoarea asta!

  9. E trist ca vor fi eliminate olimpiadele , pentru cei de liceu era poarta spre o bursa sau o admitere mai usoara la facultatea dorita. Dar, dvs, dna Pantazi cum le-ati organiza? Implica sute de mii de copii, vorbim de zece materii sau poate mai multe, in special la faza locala(sa zicem ca se elimina cea pe scoala). Unii profesori se feresc de lucrari ca de altceva, si-au luat ori lampi uv, ori le lasa zile intregi neatinse pana le corecteaza. E de inteles.
    Cati se incumeta sa vina la supraveghere si corectura in localitatile rosii? E nevoie de foarte multi, ca pot fi olimpiade intr-un week-end si la educatie tehno, limbi straine, mate , astronomie etc. Copiii se duc, unii din pasiune, altii pentru un 10. Ce sa le spui, stati acasa, ca nu e loc?
    Anul trecut in feb. in sala unde a fost copilul meu cel putin 3 tuseau pe rupte. Au venit sa nu-si piarda munca. De inteles , cumva, dar daca anul asta vin cu covid? Termoscanerele pot fi „pacalite” cu un nurofen.
    Deci, daca ati fi numita sefa peste olimpiade, cum ati proceda? Faza locala , va reamintesc e cheia, acolo sunt cei mai multi participanti. Sa nu-mi spuneti online, ca nu stiu cum s-ar da asta la romana. Eventual de-acasa? Mai bine le anulam, ma scuzati.

  10. Dna Pantazi, nu va mai dați de ceasul morții de grija școlii. Sa va spun un secret: învățare fara relația maestru-discipol și fără suport afectiv nu există. Punct. Parca ieri colegu Tăpălagă cerea la conferința lui Iohannis sa se închidă tot tot tot, cat mai repede, repede, repede. Pai in ce barcă vă aflați, hotărâți-va ! Cu noi lockdown-uri nu va mai exista nici economie, nici școală, nici păpică, nici pace, nici nimic. Deschideți ochii și nu va mai mințiți singuri !

    • Corect. Sa nu uitam totusi ca Anisie, saraca rau cu duhul, ca doar a studiat la sectia de …..Rusa-Romana!!!!!, e teleghidata de traseistul Cimpeanu, cel de la PNL, seful rectorilor, mari valori! Cimpeanu, rectorul de 3 mandate de la Agronomie, care l-a acceptat pe Baranga, cu diploma de bac falsa, sa conduca doctorate in curtea lui, la Agronomie!

  11. Nu, acum, adica de vreo 20-25 de ani sint sefi de nota 7, impostori, mediocri, oameni manipulabili, pe cand pe vremea lui Ceausescu, in unele locuri cel putin – facultati dex., erau sefi SI oameni de calitate, excelenti profesionisti. Am exemple!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.