G4Media.ro

Rusia caută noi piețe pentru livrările de combustibili în Africa și Orientul…

sursa foto: Pixabay

Rusia caută noi piețe pentru livrările de combustibili în Africa și Orientul Mijlociu

Rusia majorează livrările de benzină şi nafta spre Africa şi Orientul Mijlociu, deoarece nu mai reuşeşte să vândă combustibil în Europa, în timp ce Asia preia deja volume mai ridicate de ţiţei rusesc, arată datele de la Refinitiv Eikon şi de la sursele din industrie, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Aceste evoluţii vor spori probabil concurenţa pentru clienţii asiatici între Rusia şi alţi exportatori mari de combustibili – Arabia Saudită şi Statele Unite – care sunt principalii trei furnizori ai Asiei.

Din martie, UE reduce lent importurile de combustibili şi ţiţei rusesc. Liderii statelor UE au convenit o diminuare cu 90% a importurilor de petrol din Rusia până la finele anului, precum şi alte sancţiuni, inclusiv eliminarea celei mai mari bănci ruseşti, Sberbank, din sistemul SWIFT, în ideea de a pedepsi Moscova pentru intervenţia sa în Ucraina. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene a precizat că sancţiunile UE asupra importurilor de ţiţei din Rusia pe mare vor fi impuse cu o perioadă de tranziţie de şase luni pentru ţiţei şi de opt luni pentru produsele rafinate.

Cumpărătorii asiatici au accelerat achiziţiile de ţiţei rusesc, chiar dacă în mod natural Asia nu este o piaţă pentru combustibilul rusesc deoarece rafinează mai mult petrol decât are nevoie şi este un exportator net de combustibil.

Astfel, Rusia trebuie să găsească noi zone de export, cum ar fi Africa şi Orientul Mijlociu, pentru a-şi proteja cota globală de piaţă şi a evita un declin mai accentuat la exporturilor de petrol şi al producţiei.

„Africa şi Orientul Mijlociu par să fie principalele opţiuni pentru livrările de petrol ale Rusiei, astfel încât ne aşteptăm la majorarea aprovizionării în aceste regiuni în semestrul doi din 2022, pe măsură ce vir fi impuse sancţiunile UE”, a precizat un trader pentru Reuters.

Înaintea impunerii sancţiunilor asupra sectorului financiar rusesc, Moscova exporta peste 2,5 milioane barili pe zi (bpd) de ţiţei şi aproximativ două milioane bpd de combustibili spre Europa.

Traderii susţin că recent Rusia a majorat livrările de benzină si nafta spre Africa (în special spre Nigeria, Maroc dar şi Senegal, Sudan, Coasta de Fildeş şi Togo) şi Orientul Mijlociu.

Conform datelor Refinitiv şi a calculelor Reuters, livrările de benzină din Rusia către ţările din Africa au ajuns la un milion de tone de la începutul anului, faţă de 0,8 milioane de tone în primele şase luni din 2021.

Sursa foto: Pixabay

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

8 comentarii

  1. De asemenea Rusia caută să vândă castraveți bulgarilor si ulei de măsline grecilor! 😄

  2. Am auzit ca arabetii au nevoie de petrol si africanii de gaz la iarna.

  3. pai daca nu le plac EURO si preturile mari

    probabil vor vinde la unii cu pret mai mic, dupa puterea de cumparare, care la randul lor probabil vor vinde in UE cu pret mai mare, rezultand un UE cu aceeleasi preturi, si o Rusie slabita , si niste interemediari baiesti destepti

  4. Rusia va vinde petrol în Orientul Mijlociu? Altă idee examinată de Kremlin: să vândă cărbuni la Newcastle.

  5. Mai ales din Africa vor lua un preț foarte bun 🤣

  6. Cica la pretul la care sunt dispusi/disperati rusii sa vanda, ar fi dispuse tarile din Golf sa le cumpere tot stocul si productia pe urmatorii 10 ani cu banii jos.

  7. Ruși vând la arabi la un super preț, arabii își pun adaos 100% și revând către europeni. Cine pierde la toată afacerea asta, bineînțeles că fraierul de european și bătut și cu bani luați

    • Se prea poate ca arabii sa cumpere la superpret, dar nu inseamna ca e superpret si pentru vanzator