
Rezervarea directă a unui hotel costă de 3 ori mai puțin decât pe platforme / Cum să economisiți bani atunci când călătoriți / Un sejur în Dolomiți costă 2.000 de euro, față de 4.800, pentru 2 adulți și doi copii
Conform datelor Altroconsumo (o asociație a consumatorilor din Italia), rezervarea direct la hotel este, în medie, mai ieftină decât prin intermediul platformelor online, relatează Curierul Italiei, care citează presa din peninsulă.
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Potrivit Asociației, contactarea directă a hotelurilor poate fi mai ieftină decât utilizarea platformelor de rezervare online. Un studiu realizat de Altoconsomo a analizat variațiile de preț în aproape 100 de oferte de preț pentru 10 stațiuni italiene – Alghero, Florența, Milano, Napoli, Roma, San Remo, Selva di Val Gardena, Taormina, Veneția și Vieste – și a analizat cele trei platforme Booking, Trivago și Expedia. Cercetarea a luat în considerare șederile în hoteluri de trei stele pentru familii de patru persoane (doi adulți și doi copii), doar pentru o noapte, în săptămâna cuprinsă între 23 și 29 iunie 2025.
În 68 din cele aproximativ 100 de cazuri analizate, tariful obținut direct de la hotel este mai mic decât cel oferit de platformele online.
Și mai avantajoasă a fost rezervarea prin telefon, care de 3 ori din 4 a oferit tarife mai mici chiar și decât site-urile oficiale ale hotelurilor însele.
Diferențele de preț variază considerabil în funcție de locație: în Selva di Val Gardena, de exemplu, în Dolomiți, economia medie ajunge la 45%, diferența dintre platformă și hotelul direct fiind de 58% (4.835 euro față de 2.029 euro). În Taormina, diferența poate ajunge până la 65%, cu o cameră oferită la 840 de euro prin apel la hotel față de 2.421 de euro la Booking. În cele mai populare orașe turistice pe tot parcursul anului, precum Veneția, Roma și Florența, diferențele sunt mai mici, dar totuși semnificative, cu economii medii de 32%, 26% și respectiv 26%. În Milano, se poate cheltui cu până la 53% mai puțin prin rezervarea directă, în timp ce în Napoli, unde Expedia este cea mai scumpă platformă, economiile directe pot ajunge la 46%.
Booking este cea mai scumpă platformă, dar nu deține monopolul.
Cercetarea Altroconsumo arată că „Booking este aproape întotdeauna cel mai scump canal de vânzare dintre toate cele luate în considerare”. Dar, subliniază aceeași asociație, trebuie amintit că acesta nu monopolizează tarifele.
În martie 2024, Authorita’ Garante della Concorrenza e del Mercato (Agcm) a deschis o anchetă împotriva platformei pentru un presupus abuz de poziție dominantă, ipotetizând restricții asupra libertății hotelurilor de a-și stabili propriile prețuri. În decembrie, ancheta a fost închisă odată cu adoptarea de către Booking a unor măsuri corective, considerate adecvate de către autoritate. În general, însă – după cum confirmă ancheta Altroconsumo – rămâne adevărat că hotelurile pot aplica tarife diferențiate și mai ieftine decât cele propuse de platforme;
Sfaturi pentru a economisi bani
Cu toate acestea, ambele metode de rezervare au meritele și dezavantajele lor. În timp ce abordarea directă poate oferi prețuri mai mici, mai multă flexibilitate pentru modificări și solicitări speciale și o experiență personalizată, platformele pot simplifica alegerea prin compararea tarifelor, oferă opțiuni de flexibilitate sau dialog cu unitatea, oferte ocazionale, reduceri pentru clienții fideli, promoții last-minute și așa mai departe.
Potrivit Altroconsumo, merită totuși să verificați diferența de preț dintre rezervarea online și cea la hotel, să alegeți date flexibile, să rezervați cu mult timp înainte și să profitați de eventualele promoții.
Fondată la Milano în 1973, sub numele de Comitato Difesa Consumatori (Comitetul pentru Protecția Consumatorilor), Asociația Altroconsumo are ca scop informarea, protecția și reprezentarea consumatorilor.
Consultanța oferită membrilor este multi-tematică: de la consultanță juridică și medicală până la consultanță financiară și în domeniul asigurărilor.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.