G4Media.ro

Regiunea Bruxelles va interzice automobilele diesel din 2030 şi cele pe benzină…

Regiunea Bruxelles va interzice automobilele diesel din 2030 şi cele pe benzină din 2035

Guvernul regional din Bruxelles a anunţat vineri interzicerea automobilele diesel în regiune începând din 2030 şi a automobilelor pe benzină din 2035, în încercarea de a atinge obiectivul Uniunii Europene privind neutralitatea emisiilor de carbon în 2050, informează Reuters, citată de Agerpres.

De asemenea, interdicţia se va aplica şi vehiculelor care rulează cu GPL precum şi automobilelor hibride începând din 2035.

„Prin acest nou pas în transformarea Bruxelles-ului într-o zonă cu emisii reduse, confirmăm dorinţa regiunii de a opta pentru o tranziţie climatică care este una corectă din punct de vedere social”, a declarat preşedintele regiunii Bruxelles, Rudi Vervoort.

Scuterele diesel vor fi şi ele interzise în regiunea Bruxelles începând din 2025, în timp ce scuterele cu motoare pe benzină vor fi interzise din 2028 iar motocicletele vor fi permise numai până în 2035.

Potrivit Agenţiei pentru protecţia mediului din Bruxelles, transportul rutier este responsabil pentru 30% din emisiile totale de CO2 în regiunea Bruxelles, iar aceste emisii au rămas la un nivel constant începând din 1990.

Potrivit unui plan, denumit ‘The Low Emission Mobility Brussels’, autorităţile regionale susţin că acesta ar putea evita 100 până la 110 morţi premature pe an, legate de poluarea aerului în Bruxelles, şi ar ajuta la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul transporturilor cu 65% până la 75% până în 2030.

Pentru a compensa pentru eliminarea autovehiculelor cu motoare diesel şi pe benzină, Guvernul regiunii Bruxelles intenţionează să instaleze 20.000 de staţii de încărcare electrice în regiune şi de asemenea să investească sume mari în mobilitate, inclusiv aproape un miliard de euro în transportul public numai în 2021 pentru a îmbunătăţi oferta şi accesibilitatea.

În luna martie a acestui an, un grup de nouă state membre UE au cerut Comisiei Europene să stabilească o dată fermă de la care să fie interzisă vânzarea de noi automobile echipate cu motoare diesel şi pe benzină în Uniunea Europeană, în ideea de a alinia sectorul transporturilor cu obiectivele climatice.

Comisia Europeană urmează să propună standarde mai stricte privind emisiile de CO2 pentru noile autoturisme din Europa, în cadrul unui pachet mai amplu de politici ce va fi anunţat în data de 14 iulie, pentru atingerea obiectivului său privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în UE cu cel puţin 55% în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, şi să direcţioneze blocul comunitar spre neutralitate climatică în 2050.

Foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

24 comentarii

  1. Fug sa-mi iau un cal.

    • Cred cã este mai bun un scuter electric .. dacã bani de o maşinã cu zero emisii .. nu sunt

    • Rusofilescule, 95% din curentul electric este produs de centrale termice.
      E harneala asta cu 0 emisii

    • Dan, gresesti enorm. In Romania 50% e regenerabil, plus 18% e energie atomica. Carbune e 17%, gaz 14%.
      Iar cum articolul era despre Belgia, sa vedem ce e acolo momentan:
      – regenerabil (solar, vant) 31%
      – energie atomica 55%
      – carbune: 0
      – gaz : 13%
      – biomasa 3%

      Deci…

      Sursa https://www.electricitymap.org/zone/BE

    • Stai linistit, Dane.
      Procentul real e probabil sub 50%(carbune si gaz) (mai exista solar, eolian, hidro, biomasa, hidrotermal, mareic si nuclear). Si oricum, pe viitor MAJORITATEA electricitatii va fi verde. Deci nu te vei mai simti vinovat ca consumi electricitate generata pe carbune

    • nu ma manca ciuperci dane, ca habar n-ai despre ce vorbesti. uite aici, mix-ul energetic la noi in romania: https://www.transelectrica.ro/web/tel/sistemul-energetic-national. Peste 50% sunt surse cu 0 emisii de CO2.

      Mai mult – si daca ar fi tot curentul electric produs de centrale pe carbune, tot ai 2 mari avantaje cu masinile electrice:
      1. randamentul energetic al unui motor electric este ~80% iar cel al unei masini clasice ~40. Randamentul energetic inseamna eficiente cu care o masina transforma sursa de energe (curentul electric sau benzina/motorina) in energe mecanica (miscare). La masinile clasice, toata caldura degajata de explozia care are loc in motor este energie pierduta (adica caldura aia pe care o simti cand pui mana pe capota)
      2. emisiile de CO2 pentru producerea de curent electric se fac departe de orase, pe cand masinile clasice, ard si degaja CO2 si multe alte noxe, fix in orasele de unde respiram si noi aerul.

      informeaza-te, fii destupat la minte, nu indaratnic, ca las ca stii tu mai bine, pt ca nu stii.

    • Nu-i nimic, stati cate 8 ore la benzinarie pana vi se incarca bateria
      sau dormiti pe drum, la un motel, ca nu va mai merge masina

      peste 20-30 ani se va renunta la aceasta prostie, dar pana atunci vom fi fraieriti cu zeci de miliarde de euro

  2. O sa călăriți autubuzele ca lemingii. Fără motociclete, mașini scutere. Nimic. In curând o sa purtați aceleași haine, o sa primiți cartele pentru mâncare și o sa fiți Fericiți! Heil ue!

    • lasati, lasati… pana la cartele poti sa treci rumusel pe masini electrice si tu si eu (pana in 2030, o sa fie cel putin la fel de performante ca astea pe benzina) si uite asa respiram si un aer un pic mai curat in orase, mai scadem din emisiile de CO2 ca uite ca am f***t clima asta de tot, si poate o sa fie un pic mai bine. Nu tre sa ne ridicam poalele-n cap la orice schimbare cat de mica, care pana la urma tot in folosul nostru este. Eu unul, ca si locuitor in bucuresti as interzice de pe acum autoturismele personale in oras de tot. transport in comun, mers pe jos, viata sanatoasa, fara poluare in aer, fara galagie, fara trotuare blocate de masini, trafic, injuraturi etc.. ca sa ce? sa aiba si ultmul marlan mandira ca domle a mers si el cu masini sa-si ia o saorma. stai tu linistit ca nu asta-i esenta libertatii de care vorbesti tu

    • Victor, „ca si” prost, stai in banca ta.
      Daca tu crezi ca se poate schimba un parc auto in 9 ani te inseli. Si daca mai crezi ca voi putea face 1000 km intr-o zi prin Romanica cu electrica peste 9 ani, iarasi te inseli.

    • de parcul auto nu zic, dar de 1000 de km te inseli rau. 9 ani e imens. bateriile solid state sunt aproape gata. poti face si acum 4-500 cu anumite modele. evident, mergand la consum. tu ce vrei? sa o arzi cu 150 si sa mergi 1000km fara oprire? pai nici la termice nu poti si oricum nu rezisti ca sofer sa gonesti asa continuu.

  3. Gpl? Ce emisie iese de.acolo?

  4. Dar cu avioanele ce fac? Mai permit aterizarea avioanelor pe kerosen? Sau doar pt electrice?

  5. sustin o astfel de masura si la noi

  6. De fapt se doreste eliminarea masinii personale; alternativa: transportul in comun (urban sau de distanta) sau inchiriere de masina electrica doar atunci cand ai nevoie (asa numitul „car sharing”). Ceea ce ar rezolva nu numai problema poluarii in zonele urbane aglomerate, ci si a parcarii. Masina inchiriata nu ar trebui sa stea prea mult „parcata” intre 2 clienti, iar un client nu are de ce sa plateasca pentru ea si sa o tina parcata.
    Poate pana in 2035 se va descoperi o tehnologie de a incarca full bateria unei masini electrice in 5 minute, altfel poti sa ai si 100.000 de statii de incarcare daca se bat pe ele 4-5 masini care stau fiecare cate cel putin 1h la incarcat. Ce fac, imi petrec noaptea la coada la incarcat masina ca sa am cu ce ma deplasa a doua zi la serviciu?
    Nu stiu de ce, dar viitorul plin numai de masini electrice dotate cu tehnologia de azi cand dureaza foarte mult incarcarea bateriei imi aduce aminte de cozile la Peco de pe vremea lui ceausescu…. macar atunci puteai impinge masina cand avansa coada sa nu consumi benzina pretioasa, astea electrice de azi nu prea merg impinse 🙁

    • care ar fi problema? eu as prefera sa inchiriez. dar nu mereu alta masina. pacat ca nu sunt sisteme de inchiriere mai inteligente.

      si nu vrea nimeni eliminarea masinilor cand toti aia din vest au fabrici si deci oameni acolo. tu realizezi macar ce ineptii sustii?

    • „eu as prefera sa inchiriez. dar nu mereu alta masina” = asta e o ineptie. esenta procesului de inchiriere masina e ca aceeasi masina sa ajunga la cat mai multi utilizatori pe durata de viata a ei. altfel nu se mai numeste „inchiriere” ci „cumparare”.
      inteleg ca vrei tot timpul sa fie aceeasi masina, ca sa fie curata, ingrijita, sa nu te urci in jegul lasat de vreun nesimtit inaintea ta etc.
      referitor la ce numesti tu ineptii din partea mea, iti sugerez sa studiezi cat investeste Mercedes in platforme de car sharing… au si prin Romania ceva, Free Now e al lor. oare de ce?

  7. Nici un bay, ca si asa nu ne interseaza belgia care a inventat ciocolata pt pedofilie!

  8. Mulți șoșoci postaci aici, în frunte cu căpitanul p(l)ai de chibrit pârlit.

  9. Oameni buni, ce nu intelegeti, problema emisiilor de gaze cu efect de sera nu se datoreaza tehnologiilor care ard combustibili fosili ci despaduriri disperate a planetei.
    Degeaba tarile civilizate isi reduc emisiile daca Brazilia taie lemnul din padurea amazoniana in prostie si Africa o ia pe drumul ei.
    Uite Romania si-a resus emisiile fata de 1990 foarte mult, ce folos ca a defrisat o traime din padurile de atunci.
    Cat despre masinile electrice conduc una, e 100 de ani peste cele cu motor cu ardere interna, dar autonomie ioc. Ieri parcata 4 ore la soare a pierdut 40 km din autonomie fara sa mearga 1 m si camd am pornit clima onca 20 km in 2 km! Sunt momentan pentru oras si atat!

  10. Vise taica vise ! Ne mai trebuie un sistem energetic național doar sa încarce mașinile. Mai trebuie dublate toate unitățile de producție, alte fire, alte transformatoare. Trebuie generata o cantitate de energie egală cu cea generata de benzina și motorina. Cele 20000 de stații pot incarca toate mașinile?