G4Media.ro

Registrul Auto Român: Numărul autovehiculelor electrice noi, cu 50% mai mare în…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Ar fi interesant de vazut care este ponderea in raport cu totalul vehiculelor aflate in circulatie; la noi si in diferite tari, dar si global.

    • peste tot e f mica. in special din cauza ca sunt mult mai scumpe electricele. conteaza si ca reteaua de alimentare nu e f dezvoltata si autonomia scazuta, dar pretul e factorul cel mai important. dar au inceput sa ia avant.

    • @andrei
      „f mica „… e pasarica de furnica, dar si mai mica e … ghici ce?
      totul e relativ! ?

      Daca vrem sa facem calcule si predictii este bine sa discutam cu numere, nu cu adjective. Pe astea le lasam poetilor.

      Articolul deschide cu un procent: „o crestere de 50%” oho, ce mare e! Aproape ca nu incape.
      Pretul e mare si asta e tot adjectiv; cat ar fi platit Louis XIV care-si permitea orice, pentru o furculita din aluminiu? Noi o aruncam la gunoi…
      Candva ne vom permite toti auto electric AE (de voie – de nevoie). Acum platesc numai cei care isi permit sa se dea mari (si bine ca exista ei, ca altfel nu s-ar produce si nu am vedea ce probleme apar – ex: unu s-a trezit ca „range”-ul i se scurteaza la jumate pe timp de iarna, fiindca nu bagase de seama ca motorul termic produce si caldura fara sa vrea… si cate ** mai apar zi de zi).
      Dar ce va insemna un parc auto din xxx miliarde de masini cu minim xxx miliarde de baterii fiecare de cateva sute de kg? Si fiecare baterie trebuind sa fie fabricata / incarcata/… /incarcata / reciclata cam la 3-5 ani, poate si mai putin, ca nu se stie niciodata cat te va tine cu adevarat o baterie.
      Acum se face teoria chibritului : unii ca de fapt AE polueaza finca energia e obtinuta tot in termo (se fac ca nu baga de seama ca da, nu polueaza pe unde umbla, deci macar aerul din oras e salvat cat de cat), altii ca ei nu-si incarca bateriile decat de la sarme curate, care nu au trecut prin termo (pe bune?)… vax!! soarta AE sta in realizarea mijloacelor de stocare curate. Bateria, asa cum este acum, e o solutie de etapa.
      Daca incercam o estimare cu numere, nu cu adjective, s-ar putea sa ne dea cu mult rest.