G4Media.ro

Registrul Auto Român: Numărul autovehiculelor electrice noi, cu 50% mai mare în…

sursa foto: Pixabay

Registrul Auto Român: Numărul autovehiculelor electrice noi, cu 50% mai mare în primele 6 luni ale anului 2019 faţă de întreaga perioadă a anului 2018

Registrul Auto Român (RAR) a anunţat, luni, că numărul vehiculelor hibride şi electrice din România este în creştere în primele şase luni ale anului, prezentându-se pentru obţinerea documentelor cu 50% mai multe astfel de maşini decât în toată perioadă a anului trecut, transmite News.ro

”Creşte numărul vehiculelor hibride şi electrice din România. Numărul autovehiculelor electrice noi, care s-au prezentat la Registrul Auto Român pentru a obţine «buletin» românesc, este cu 50% mai mare în primele 6 luni ale anului 2019, faţă de întreaga perioadă a anului 2018. Lucrătorii RAR au remarcat că din ce în ce mai mulţi români solicită eliberarea cărţii de identitate a vehiculului (CIV) pentru maşini electrice sau hibride”, a transmis, luni, RAR.

Sursa citată a precizat că, în primele şase luni ale acestui an, 3.513 vehicule hibride noi şi 1.562 rulate s-au înregistrat în evidenţele RAR. În aceeaşi perioadă s-au înregistrat 1.503 vehicule electrice noi şi 97 rulate.

În tot anul 2018 s-au prezentat la RAR 4.580 de vehicule hibride noi şi 2.377 rulate, 1.050 de maşini electrice noi, dar şi 110 rulate.

Dacă în 2018 au venit la Registrul Auto Român 8.117 vehicule electrice şi hibride, în prima jumătate a acestui an numărul lor a ajuns deja la 6.675.

Registrul Auto Român recomandă atenţie la vehiculul care se achiziţionează pentru a fi destinat pieţei din Europa. În caz contrar, pot fi întâmpinate dificultăţi cu omologarea care poate deveni un proces elaborat, de lungă durată şi costisitor.

Sursa: News.ro

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Ar fi interesant de vazut care este ponderea in raport cu totalul vehiculelor aflate in circulatie; la noi si in diferite tari, dar si global.

    • peste tot e f mica. in special din cauza ca sunt mult mai scumpe electricele. conteaza si ca reteaua de alimentare nu e f dezvoltata si autonomia scazuta, dar pretul e factorul cel mai important. dar au inceput sa ia avant.

    • @andrei
      „f mica „… e pasarica de furnica, dar si mai mica e … ghici ce?
      totul e relativ! ?

      Daca vrem sa facem calcule si predictii este bine sa discutam cu numere, nu cu adjective. Pe astea le lasam poetilor.

      Articolul deschide cu un procent: „o crestere de 50%” oho, ce mare e! Aproape ca nu incape.
      Pretul e mare si asta e tot adjectiv; cat ar fi platit Louis XIV care-si permitea orice, pentru o furculita din aluminiu? Noi o aruncam la gunoi…
      Candva ne vom permite toti auto electric AE (de voie – de nevoie). Acum platesc numai cei care isi permit sa se dea mari (si bine ca exista ei, ca altfel nu s-ar produce si nu am vedea ce probleme apar – ex: unu s-a trezit ca „range”-ul i se scurteaza la jumate pe timp de iarna, fiindca nu bagase de seama ca motorul termic produce si caldura fara sa vrea… si cate ** mai apar zi de zi).
      Dar ce va insemna un parc auto din xxx miliarde de masini cu minim xxx miliarde de baterii fiecare de cateva sute de kg? Si fiecare baterie trebuind sa fie fabricata / incarcata/… /incarcata / reciclata cam la 3-5 ani, poate si mai putin, ca nu se stie niciodata cat te va tine cu adevarat o baterie.
      Acum se face teoria chibritului : unii ca de fapt AE polueaza finca energia e obtinuta tot in termo (se fac ca nu baga de seama ca da, nu polueaza pe unde umbla, deci macar aerul din oras e salvat cat de cat), altii ca ei nu-si incarca bateriile decat de la sarme curate, care nu au trecut prin termo (pe bune?)… vax!! soarta AE sta in realizarea mijloacelor de stocare curate. Bateria, asa cum este acum, e o solutie de etapa.
      Daca incercam o estimare cu numere, nu cu adjective, s-ar putea sa ne dea cu mult rest.