G4Media.ro

Recomandările şefului OMS pentru cei care trebuie să stea în case din…

Recomandările şefului OMS pentru cei care trebuie să stea în case din cauza pandemiei de COVID-19: Este important să continuăm să avem grijă de sănătatea fizică şi mentală. Acest lucru ajută nu doar pe termen lung, dar şi în caz de îmbolnăvire

Directorul general al Organizaţiei Mondială a Sănătăţii, Tedros Adhanom Ghebreyesus, a prezentat vineri recomandări pentru oamenii a căror viaţă s-a schimbat dramatic şi care trebuie să se adapteze la noua realitate creată de COVID-19, relatează News.ro.

”Ştim că pentru mulţi oameni viaţa se schimbă dramatic. Nici familia mea nu este diferită – fiica mea învaţă online acum, de acasă, pentru că şcoala ei este închisă”, a spus Ghebreyesus.

Iată recomandările făcute de şeful OMS:

– În această perioadă dificilă este important să continuăm să avem grijă de sănătatea fizică şi mentală. Acest lucru vă va ajuta nu doar pe termen lung, dar şi să luptaţi cu COVID-19 dacă vă îmbolnăviţi.

– În primul rând, mâncaţi o dietă sănătoasă şi hrănitoare, care ajută sistemul imunitar să funcţioneze corect.

– În al doilea rând, limitaţi consumul de alcool şi evitaţi băuturile cu zahăr.

– În al treilea rând, nu fumaţi. Fumatul poate creşte riscul dezvoltării unei forme grave de boală, dacă vă infectaţi cu COVID-19.

– În al patrulea rând, faceţi exerciţii fizice. OMS recomandă 30 de minute de activitate fizică pentru adulţi şi de o oră pentru copii. Dacă regulile impuse de guvernele naşionale vă permit, mergeţi la o plimbare, la alergare sau la o plimbare cu maşina şi păstraţi o distanţă sigură faţă de ceilalţi. Dacă nu puteţi ieşi din casă, găsiţi un exerciţiu video online, dansaţi, faceţi yoga sau urcaţi şi coborâţi scările. Dacă lucraţi de acasă, nu staţi în aceeaşi poziţie perioade lungi de timp. Ridicaţi-vă la fiecare 30 de minute pentru o pauză de 3 minute.

– În al cincilea rând, aveţi grijă de sănătatea voastră mentală. Este normal să vă simţiţi stresaţi, confuzi şi speriaţi în timpul acestei crize. Vorbitul cu persoanele cunoscute în care aveţi încredere poate ajuta.

Susţinerea altor persoane din comunitatea voastră vă poate ajuta la fel de mult pe cât îi poate ajuta pe ei. Ţineţi legătura cu vecinii, familia şi prietenii. Compasiunea este un medicament.

Ascultaţi muzică, citiţi o carte sau jucaţi un joc. Şi încercaţi să nu citiţi sau viziona prea multe ştiri, dacă vă provoacă teamă. Obţineţi informaţii din surse sigure o dată sau de două ori pe zi.

Pentru a creşte accesul la informaţii sigure, OMS a colaborat cu WhatsApp şi Facebook la lansarea serviciului de mesagerie WHO Health Alert. Acest serviciu va oferi cele mai recente ştiri şi informaţii referitoare la COVID-19, inclusiv detalii despre simptome şi modalităţile de protecţie. Serviciul Health Alert este disponibil în engleză, iar de săptămâna viitoare va fi introdus şi în alte limbi.

Accesarea serviciului Health Alert poate fi făcută prim trimiterea mesajului ”hi” pe WhatsApp, la numărul +41 798 931 892, care va afişat şi pe site-ul OMS.

Sursa Foto: Facebook/ Tedros Adhanom Ghebreyesus

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Stati in casa. De acum, pentru orice boala veti avea ,veti fi incuiati in casa pentru 1 luna. Daca nu muriti , veti avea onoarea de a va reintoarce la fabrica. Astfel veti proteja pe cei din jur, iar guvernul dvs nu va fi nevoit sa cheltuiasca bani.
    Pe perioada carantinei va fi blocat accesul la internet pentru binele dvs psihic. La fiecare 30min se va opri curentul pentru a va permite sa efectuati 3 minute de exercitii fizice. Seara veti primi o masa calda pe care puteti sa o folositi ca pat.
    Cu drag, OMS

  2. are si asta o mecla exact ca arafat… total in afara povestii

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.