G4Media.ro

Radu Mihaiu: Dublarea locurilor de parcare ar însemna bugetul de investiţii al…

Sursa foto: Facebook / Nicușor Dan

Radu Mihaiu: Dublarea locurilor de parcare ar însemna bugetul de investiţii al Capitalei pentru următorii şase ani

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, estimează că dublarea numărului de locuri de parcare din Bucureşti ar necesita cheltuieli de aproximativ 2,7 miliarde de euro, ceea ce reprezintă bugetul de investiţii al PMB şi al primăriilor de sector pentru următorii şase ani, transmite Agerpres.

Potrivit edilului, chiar şi în aceste condiţii, s-ar ajunge la un număr total de 500.000 de locuri de parcare, în contextul în care în Bucureşti există 1,5 milioane de maşini. Radu Mihaiu prezintă aceste calcule după ce în urmă cu câteva zile a pledat pentru reducerea numărului de maşini şi susţinerea transportului public, însă punctul său de vedere a atras critici.

„Am scris zilele trecute despre filozofia din spatele parcărilor. Am fost criticat de mulţi. Mi s-a spus că trebuie să fac ce îşi doresc oamenii. Că oamenii unde să-şi parcheze maşinile? Că să construim mai întâi parcări şi apoi să vorbim. Aşa m-am decis să vă prezint nişte cifre”, scrie Radu Mihaiu, pe reţeaua de socializare.

Edilul reaminteşte că Primăria sectorului 3 a construit o parcare subterană cu 700 de locuri pe Decebal, la un preţ total de 21 de milioane de euro (30.000 euro per loc de parcare construit). De asemenea, Primăria Capitalei a construit 500 de locuri de parcare la Cora Pantelimon cu 13 milioane de euro, ceea ce înseamnă 26.000 de euro locul de parcare. Radu Mihaiu adaugă că şi în condiţiile unui preţ de trei ori mai mic, realizarea a 270.000 de locuri de parcare ar presupune un cost de 2,7 miliarde de euro, fără a se lua în calcul cumpărarea vreunui teren.

„2,7 miliarde de euro înseamnă bugetul de investiţii al Bucureştiului (PMB + primăriile de sector) pentru următorii 6 ani. Ani în care nu s-ar mai îmbunătăţi niciun bulevard, niciun tramvai, niciun spital, niciun parc, nicio reţea de termoficare. Nu s-ar mai anvelopa niciun bloc, nu s-ar mai moderniza nicio şcoală, nu s-ar mai construi nicio grădiniţă. Nu s-ar construi niciun bloc de locuinţe sociale. Nicio pistă de biciclete. Nu s-ar mai consolida nicio clădire cu risc seismic”, explică Mihaiu.

Chiar şi în aceste condiţii, după şase ani, ar exista un deficit de 1 milion de locuri de parcare. Primarul menţionează că toate sectoarele înfiinţează noi locuri de parcare, dar că acestea sunt „prea puţine”, deoarece acolo unde e nevoie, în zonele aglomerate, nu este spaţiu suficient.

Potrivit lui Radu Mihaiu, pentru reducerea acestui deficit sunt necesare măsuri precum: îmbunătăţirea transportului în comun, realizarea pistelor de biciclete, o planificare urbană în care toate facilităţile de interes se află la distanţă de mers pe jos. El menţionează că este necesară construirea locurilor de parcare acolo unde topografia permite, dar că trebuie descurajată parcarea ilegală şi că trebuie taxată ocuparea domeniului public de către maşini.

În urmă cu patru zile, Radu Mihaiu spunea că Bucureştiul este „practic, invadat de maşini”, dar şi că pentru mulţi bucureşteni, maşina personală reprezintă „protecţia împotriva agresiunii” oraşului.

„Privim oraşul ca pe un adversar, ca pe un agresor de care trebuie să ne protejăm. Acest lucru nu poate continua la nesfârşit. Vremea adversităţii dintre oraş şi locuitorii lui trebuie să treacă, şi va trece. Datoria noastră este să încurajăm oamenii să-şi înţeleagă, să-şi accepte şi să-şi iubească comunitatea. (…) Nu mai putem accepta ca depozitarea unei maşini pe spaţiul public să fie gratis, sau aproape gratis. Pentru că această depozitare ne costă pe toţi. Sănătate, bunăstare, spirit de comunitate şi standard de viaţă. Zilele acestea se discută mult despre parcări. Este o discuţie binevenită. Trebuie să ne decidem dacă ne dorim ca Bucureştiul să devină o imensă parcare gratuită, sau vrem să fie un oraş cu adevărat, aşa cum vedem în Vest”, a afirmat el.

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. Urmeaza sa ajungem la vorba Firei,,,, daca nu va place in bucuresti de ce nu va mutati – asta dupa ce a investit in cursuri de calificare platite pentru cei care vin in bucuresti.
    Parerea mea e ca nu poti asigura locuri de parcare pentru toata tara aici in bucuresti

  2. Cred ca unii pot spala vasele si remote, le pune clientu in masina si doar apasa spalatoru sef butonul de Start

  3. Sunt bani de mentenanță, dar PSD îi dă clanului bugetarilor.

  4. Fiecare automobil care este parcat in București sa fie taxat pentru parcare, indiferent unde e parcat pe domeniul public.
    Pana la uram astea 1.5 milioane de mașini sunt parcate undeva noaptea.

    • Subscriu. Un 100 RON/luna sau 600 RON/an, ca sa parchezi unde vrei in Bucuresti ar fi cea mai buna solutie. S-ar strange cu usurinta 1 miliard RON pe an, suficienti ca sa construiasca cateva zeci de mii de locuri de parcare in fiecare an. In 10-15 ani, Bucurestiul o sa fie mai liber.

  5. Radu Mihaiu MINTE
    ‘realizarea a 270.000 de locuri de parcare ar presupune un cost de 2,7 miliarde de euro,’

    N-a zis nimeni ca trebuie facute toate in acelasi an, se pot face in 4-5 ani!
    Parcari supraetajate exista in toata lumea civilizata si trebuie facute si in satul asta

    • Nici el n-a zis că se fac într-un an. A fost chiar cu 20 până la 50% mai generos decât dvs.

      Sau poate ați vrut să spuneți că se poate prelungi durata de execuție pentru a reduce costul total? Interesant concept…

    • În toată lumea,. parcările alea supraetajate sunt PRIVATE. Nu ți le face primăria să ți le dea pomană

  6. Faceti si voi strazi cu sens unic si pe banda cceflalta parcari, ca si Boc. Win-win. Pana umbla lieto ii cu flex cu acumulator, cz sa poata trece printre fiarele voastre.

  7. Numai mie mi se pare in neregula ca un loc de parcare (fara pretul terenului) costa cat o garsoniera cu toate utilizatile? Numai mie mi se pare in neregula ca primarul de la partidul care a castigat alegerile cu sloganul „fara hotie” a ajuns sa considere ca e ok sa construiesti un loc de parcare cu 30k sau 20k eur?

    • Erata: *utilitatile

  8. Primarul sect.2 sa isi inghita cifrele. Parcarile nu trebuiesc facute de primarie ci de investitori privati, cu bani din fonduri europene ori imprumuturi. Terenurile de parcari concesionate pe 50 de ani. Multe strazi sa fie cu circulatie pe un sens. Dar acest primar a prins gustul mafiei imobiliare si accepta pe terenurile libete sa avem puzderie de blocuri. Vezi proiectul pe locul Aversa-Maae plastice.

  9. Pot sa faca proprietarii de masini spume, niciodata nu o sa se rezolve situatia construind locuri de parcare si facand din orase piste pentru masini. Cu cat se fac mai multe pasaje, largiri de strazi si parcari, cu atat mai mult e stimulat traficul. Asta pe langa limitarile fizice, de spatiu si cele economice. Solutia e in modalitatile de reducere a numarului de masini care circula si sunt parcate in orase. Asa cum altii au descoperit de mult.

  10. De unde dai 10.000 de lei pe 1 loc de Parcare in Centrul Orasului pe 1 An ? Ati Votat pe Nicusor Dan , Nicusor Dan va marit Preturile de Parcare ! Sa-l mai Votati pe Nicusor Dan in 2024 , ca va ia si Pielea dupa voi !

  11. Chiar atât de scumpă este vopseaua albastra?!

  12. Acesti asa zis primari, toti din buc sunt niste hoti, noi care muncim, locuim, etc platim impozite pe case, pe salarii pe afaceri, etc, sa ia de acolo bani ,si nu sa stea ca hotii sa. ti ia bani pt un loc ,sau amenzi cu pandarii de la ,,politia locala,,