G4Media.ro

Proiectul privind construirea arenei multifuncționale Dinamo în Sectorul 2 prevede și un…

Sursa foto: Monitorul de Botoșani

Proiectul privind construirea arenei multifuncționale Dinamo în Sectorul 2 prevede și un heliport / Investiția e evaluată la peste 854 de milioane de lei și va fi suportată de Ministerul Dezvoltării

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (MDLPA) a anunţat, miercuri, deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru construirea arenei multifuncţionale Dinamo în Şoseaua Ștefan cel Mare, Sectorul 2 București, relatează Agerpres.

Proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Construire Arenă multifuncţională C.S. Dinamo Bucureşti, Şos. Ştefan cel Mare, nr. 7-9, Lot 1/1, sectorul 2, Bucureşti”, care se va realiza de către MDLPA, prin Compania Naţională de Investiţii „C.N.I.” – S.A., în cadrul Programului naţional de construcţii de interes public sau social, potrivit site-ului instituţiei.

Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 854.573.000 lei, conform notei de fundamentare.

Stadionul va corespunde următoarelor clasificări competiţionale – conform NP 066-02: stadion tip arenă, cu capacitatea mare (peste 25.000 de locuri) şi de categoria I – nivel de competiţie internaţional; conform UEFA: stadion de categoria 4, conform „UEFA Stadium Infrastructure Regulations – Edition 2018”; conform FRF: stadion de categoria I – nivel internaţional de competiţie.

În incinta stadionului se vor găsi 309 locuri de parcare.

Arena stadionului va cuprinde 25.059 locuri, dintre care inel inferior: 8.952 locuri; inel superior: 14.547 locuri; persoane cu dizabilităţi: 184 locuri; însoţitori: 184 locuri; boxa VIP 1: 940 locuri; loje VIP 0: 252 locuri; presa scrisă: 30 locuri cu desk/30 locuri fără desk, presa radio/TV – 10 pupitre a câte 3 locuri. Suprafaţa desfăşurată totală a arenei este de 66.716 mp.

Obiectivul de investiţii va dispune, pe lângă stadion, de spaţii complementare pentru sport: sală box cu trei ringuri, sală haltere, sală judo şi lupte, cu un tatami judo şi două suprafeţe pentru lupte, sală gimnastică, fitness, sală scrimă – corp central; spaţii utilizate pentru amenajarea vestiarelor şi a altor spaţii conexe pentru personal – corp perimetral; spaţii pentru patru vestiare pentru zona de handbal/tenis şi pentru două vestiare pentru zona atletism; spaţii cantonament – amplasat în corpul perimetral; cantină şi amfiteatru.

Foyerul spaţiilor de cazare va adăposti, în acelaşi spaţiu, spaţii cu diverse funcţiuni specifice: desk recepţie, sală mic dejun, zona lounge pentru oaspeţi, cu bar. De asemenea, sunt prevăzute spaţii pentru spectatori – public general (locuri în tribune, distribuţia spectatorilor, facilităţi sanitare şi pentru servire), spaţii pentru public VIP, spaţii pentru galeria oaspete, spaţii pentru echipe şi oficiali, spaţii pentru organizatori şi securitate, spaţii pentru presă, transmisii TV, depozitări şi alte spaţii tehnice aferente întreţinerii clădirii, dotare sanitară, facilităţi pentru persoane cu handicap locomotor.

Spaţiul expoziţional urmează să găzduiască evenimente culturale, expoziţii temporare, precum şi o expoziţie permanentă ce va expune trofeele clubului. Acesta este amenajat în corpul perimetral, pe latura vestică. Birourile clubului sunt amenajate în corpul perimetral, pe latura sud-vest, către limita de proprietate faţă de spitalul clinic de urgenţă. Prin proiect este prevăzută o aripă dedicată conducerii, cu birouri individuale şi, respectiv, o aripă pentru restul personalului, cu 1-2 spaţii tip open space.

Stadionul va fi dimensionat conform cerinţelor aplicabile prin regulamentul de acreditare UEFA pentru nivelul 4, îndeplinind inclusiv cerinţele superioare acestui standard. Acesta va fi un teren de joc înierbat pentru fotbal, incinta având dimensiunile 125 x 85 metri, unde se vor desfăşura meciuri de fotbal şi rugby.

În cazul în care echipele acced în competiţii internaţionale, stadionul va asigura condiţii complete pentru susţinerea meciurilor la acest nivel.

De asemenea, stadionul poate fi închiriat şi altor echipe din ţară care momentan nu au condiţii adecvate pentru organizarea de meciuri la nivel naţional sau internaţional.

Stadionul va fi dotat cu o serie de funcţiuni conexe, care asigură fie complementaritate de funcţionare pentru activitatea sportivă (sălile de antrenament ale secţiilor sportive), fie elemente pentru atragerea publicului general.

Proiectul prevede repoziţionarea segmentului de conductă de termoficare ce traversează terenul într-o galerie nou construită, din beton armat. Galeria se va poziţiona în afara amprentei noii construcţii, între limitele exterioare ale acesteia şi limita de proprietate. Întrucât în cazul demolării prealabile a construcţiilor existente întreaga cornişă de teren, împreună cu construcţiile susţinute de aceasta pe terenurile vecine, inclusiv Spitalul Clinic de Urgenţă, ar rămâne fără sprijin lateral, existând un risc real de colapsare, demolarea clădirilor existente pe această latură nu se poate realiza integral înaintea lucrărilor de construire, fiind necesară etapizarea demolării şi intercalarea între aceste etape a lucrărilor la peretele nou de sprijin.

Prin proiect se mai prevede realizarea unui heliport, poziţionat în spaţiul liber rămas între corpul perimetral, imobilul în stare de conservare dinspre Şoseaua Ştefan cel Mare şi limita sud-vestică, către Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca. Pentru a se asigura condiţiile de siguranţă în vederea aterizării aeronavelor SMURD, helipadul (pista propriu-zisă de aterizare) trebuie să se găsească la cota superioară a construcţiilor învecinate, rezultând necesitatea ca helipadul să fie înălţat la cota aproximativă +33m faţă de cota stradală.

Helipadul va fi construit tangent la limita terasei clădirii spitalului, asigurându-se astfel o traversare directă către aceasta. Helipadul propriu zis va fi liber de alte obstacole, inclusiv parapete perimetrale, astfel încât să nu existe riscul ca aeronavele să agaţe elemente aflate peste nivelul suprafeţei de aterizare. Evacuarea pacienţilor cu targa rulantă se va face cu o platformă elevatoare, amplasată la marginea pistei. Aceasta va conduce către un nivel intermediar, amplasat imediat sub helipad. Tot la acest nivel se găsesc ascensorul pentru transportul pacienţilor – staţia superioară şi scara pentru evacuare, intervenţii curente.

Finanţarea obiectivului de investiţii se face de la bugetul de stat, prin bugetul MDLPA şi prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, alocat pentru Clubul Sportiv Dinamo Bucureşti, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse de finanţare legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, se arată în proiectul de act normativ.

MDLPA, prin Compania Naţională de Investiţii „C.N.I.” – S.A. răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

Durata de execuţie este de 25 luni.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Mereu stadioane (arene) și n-avem sală pentru campionate mondiale de patinaj artistic.