G4Media.ro

Proiect inedit în București: un ONG propune pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor…

Parcul Gradina Icoanei - Wikipedia / Claudiu NH

Proiect inedit în București: un ONG propune pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor pe durata weekend-urilor. Grădina Icoanei și Parcul Ioanid – proiecte pilot pentru interzicerea traficului auto

ONG-ul ARCEN, cunoscut pentru inițiativele legate de îmbunătățirea calității vieții, propune Primăriei Capitalei un proiect pentru lărgirea spațiilor de recreere prin pietonalizarea străzilor din apropierea parcurilor și a grădinilor publice pe durata weekend-urilor.

Proiectul-pilot „Străzi deschise” vizează extinderea Grădinilor Icoanei și Ioanid, începând cu data de 6 iunie 2020, prin pietonalizarea străzilor din proximitate, potrivit unui comunicat de presă. Într-o primă etapă, ARCEN propune extinderea spațiului celor două grădini publice, Icoanei și Ioanid, care însumează doar 20.000mp. Prin devierea fluxului de circulație a cinci străzi din proximitate și pietonalizarea parțială sau totală a altor șaisprezece, spațiul de recreere se triplează, ajungând la un total de 60.000mp pentru locuitorii Bucureștiului care au nevoie de activitate fizică individuală și contact social.

Rolul proiectului? Să experimenteze lărgirea spațiilor de recreere în contextul crizei generate de coronavirus și al nevoilor create de ieșirea treptată din izolare și de încetarea stării de urgență.

”Respectarea noilor reguli de conviețuire urbană stabilite pentru protejarea sănătății publice cere mai mult spațiu public în interiorul orașelor. În prezent, Bucureștiul are doar 3 mp de parcuri și grădini publice pentru fiecare locuitor, fără să ia în calcul rezidenții neoficiali, adică mai puțin de jumătate din norma europeană. Crearea condițiilor de recreere în spații deschise, prin păstrarea distanțării fizice, este fundamentală pentru sănătatea fizică și psihică a locuitorilor orașului. E nevoie să regândim rapid viața orașului; această criză poate deveni o oportunitate pentru un nou tip de con|viețuire urbană”, arată ARCEN în comunicatul de presă.

Pietonalizarea străzilor se va face prin intermediul conurilor de trafic pentru a permite accesul rezidenților și vehiculelor aparținând serviciilor de urgență. Închiderea străzilor va permite staționarea și parcarea autoturismelor rezidenților, dar va impune reducerea vitezei de deplasare la 20 km / oră pe segmentele pietonalizate, în zilele de vineri ora 18.30 până duminică la ora 21.00, pe durata măsurilor de distanțare fizică.

Faza pilot a proiectului „Străzi deschise” propune pietonalizarea de weekend a străzilor:

str. Icoanei – segmentul strada Ion Movilă-str. Jean Louis Calderon;
str. Dimitrie Orbescu;
Piața Spaniei;
str. Dumbrava Roșie;
str. Aurel Vlaicu – segmentul bdul Dacia-str.Icoanei;
intrarea Ion Voicu;
str. Corneliu Botez;
str. Schitul Darvari;
str. Arthur Verona – segmentul str. Icoanei-B-dul Magheru;
str. Pitar Moș;
str. Eremia Grigorescu;
str. Al. Donici – segmentul str. Icoanei-str.Vasile Lascăr;
str. Ion Luca Caragiale – segmentul str. Maria Rosetti-str. Icoanei;
str. A.D.Xenopol;
str. Polonă – segmentul bdul Dacia-Piața Cantacuzino pe sensul de mers spre Șoseaua Ștefan cel Mare;
str. Cristofor Columb;

Devieri:

pe Bulevardul Dacia – obligatoriu înainte sau stânga în intersecțiile cu străzile: Polonă și Aurel Vlaicu – ocolire prin strada Vasile Lascăr;
pe strada Vasile Lascăr – obligatoriu înainte sau stânga/dreapta în intersecția cu strada Alexandru Donici;
pe străzile C.A. Rosetti – Maria Rosetti – obligatoriu înainte sau la dreapta în intersecțiile cu străzile: Schitul Dârvari și Pitar Moș;
pe strada Dionisie Lupu – obligatoriu înainte la intersecția cu strada Arthur Verona;
pe strada Icoanei – obligatoriu la stânga la intersecția cu strada Ion Movilă.

ARCEN înaintează propunerea „Străzi deschise” Primăriei Municipiului București, Primăriei Sectorului 1 și Primăriei Sectorului 2, cu scopul de a iniția o colaborare pentru punerea proiectului în practică.

Foto: Parcul Gradina Icoanei / Wikipedia – Claudiu NH

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

16 comentarii

  1. Proiectul sună bine, însă a elibera o zonă din centru înseamnă împingerea traficului către periferie, ceea ce ar fi total incorect pentru cetățenii zonelor respective.

  2. Pare o idee buna, felicitari!

    Exista studii/date despre volumul traficului deviat si impactul acestuia asupra celorlalte artere?

  3. Cineva de la ong locuieste in zona si nu mai vrea masini pe sub fereastra? Ceilalti care stau mai la periferie si care o sa preia traficul suplimentar, ce sa faca? Ghinion, nu?

    • Da, asociatia respectiva activeaza in zona in care au propus proiectul.

      Ar fi mai OK ca o asociatia din Sibiu sa propuna ceva pentru Tulcea?

      Propunerea vine in zona respectiva, este dezvoltata acolo si propusa autoritatilor ca proiect-pilot in acea zona. Propunerile pot fi implementate si in alte cartiere de autoritati.

      Asa se deschide o dezbatere pe aceste propuneri. Mingea este acum la autoritati.

    • „Mingea e la autorități” – pfff.. propunerea secolului! De parcă nu primesc 100.000 de propuneri din astea pe an! Nu știu ce asociație de locatari cerea anul trecut sa se împuște toate ciorile din București, de ex. Doar asa, ca idee: și aia care stau prin zonă ce fac? Lasa mașina la Glina, isi pun masca și vin pe jos cu metroul în centru? Nu? Si voi aveți „aer curat” si ne simtem(intenționat) toți bine!

    • Catre Alandala: Nu ai inteles nimic. Uite eu stau la periferie si nu vreau masini sub fereastra mea. Si sunt convinsi ca sunt multi ca mine. Ce o sa faca autoritatile cu mingea asta, interzic traficul peste tot si o sa ne deplasam ca acum 200 ani? Nu e o idee rea, niste nutret pentru cai ai?

    • pentru Ciprian si Ion:

      daca nu-ti convine ceva, fa si tu sesizare la primarie
      sau poti sa te exprimi in comentarii pe Internet

      sigur asa se va schimba ceva sub fereastra ta :)))))))))))))))))))

      lol

    • Pentru alandala:
      Meștere, cu „lol”-ul de final m-ai convins. Ești valoros. Fii căpitanul nostru.

      Auzi, câți 30 de anișori ai? Lucrezi într-o multinațională, ceva pe compiutăr, și ești convins că tu și doar tu ai dreptate, așa-i?

      Lol.
      Gizăs, voi chiar nu vă dați seama cât de penibil sună un oarecare care spune „lol”? Cu varianta „lolol”…

  4. Ce dracu’ sa faca si un ONG?!… sa propună interzicerea traficului :)))) doar n-o sa descopere leacul sau vaccinul la COVID 19! What about să interzicem total circulația mașinilor? Nu ar mai fi nici poluare, nu ar mai fi nici accidente:)) dacă tot am început, hai să închidem și CET Grozăvești :))) până pe la întâi noiembrie, până ce da frigul, cel puțin:)) ne spălăm la lighean, dar respirăm aer curat, idealul omenirii de milenii :))

  5. Prin urmare tot un ONG plin de papă-lapte supărați foc pe motiv că nu-și pot face somnul de frumusețe pînă la „prînzu’ cel mic”…
    ONG-iștii ăștia cu privirea blîndă – cărora le place „masa verde” și-și doresc spațiu de pășunat cît mai larg și neapărat în zone prin care lumea chiar circulă – au descoperit cumva metode de transport public decente și eficiente în București, din moment ce vor să închidă traficul?
    Parcă-i și văd pe toți răspunzînd în cor (sper că nu chiar toți): Nmuuuuuu!

  6. Astia sun de la Asociatia cu Manele la Maxim, care se plangeau ca le-a inchis politia circul neautorizat. Sper sa se apuce de tras panglici cu de la sine putere, ca la initiativee nu ii intrece nimeni.

    Si poate publicam si noi sursele de finantare.

  7. Majoritatea obiecțiilor par facute de oameni legați ombilical de masina, care nu vad alta solutie decat sa devieze pe la periferie. Oare asa greu o fi sa o mai lasi pe-acasa in weekend? Ce sa inteleg si eu, n-am condus niciodata, folosesc transportul public si merg cativa km pe jos zilnic, nici nu stiu cum am ajuns la 34 de ani. Totusi traiesc si lucrez in Bucuresti de 15 ani si mi-e binemersi. Iar daca e sa ma plâng de ceva, mirosul greu de noxe de pe (multe) străzi e de la distanță pe primul loc.

    • „Totusi traiesc si lucrez in Bucuresti de 15 ani si mi-e binemersi. Iar daca e sa ma plâng de ceva, mirosul greu de noxe de pe (multe) străzi e de la distanță pe primul loc.”

      aste e problema si de aceea nu se va schimba nmic in buci-cur-esti

      fiecare e bine mersi si nu vede cat de cacacios de fapt e nivelul lui de trai

  8. Si totusi harta unde e? Nici 10% dintre bucuresteni nu stiu ce strazi poarta numele de pe lista.

  9. Raspuns pentru andrei> La fel de penibil ca unul care oftează în romgleză ”gizăs”. Ia zi tu lui moșu’, ai dat și ochișorii peste cap?
    Acum, serios vorbind, restricțiile parțiale sunt o frecție (parțială) la picior de lemn. Ori restricționezi tot în weekend, ori o lași jos, că măcăne. Părerea mea.

  10. Care pana mea este transportul acela alternativ? Eu am probleme cu genunchii si nu pot pedala. Sa imi iau o cascarageta electrica pe 2 roti nu am bani. Copilul meu locuieste in zonela magice inchise de visatorii ecologisti. Am program de vizita in care il iau vineri ora 19 si il duc duminica ora 19. Ce fac ? Cum il iau ? Il trimit prin curier? ONG-isti astia pizdificati cu glezna epilata la vedere sa se orienteze prin parcurile Bucurestene ca in comparatie cu alte capitale europene ale noastre sunt foarte tari. AAAAA ! Nu se pot duce in parc ca poate ii pisca tantarii pe glezna si se vede inestetic dupa aceea. Vai, vai tu ! Pai sa inchida traficul pt masini si pe Iuliu Maniu in Militari ca poate doresc cetatenii din Militari sa se plimbe pietonal bulevard, sa se faca promenada acolo. Pai nu ? Si ei platesc taxe . Mai oameni buni COVID-ul e foarte periculos . Iti fute creierii si te crezi cel mai destept . E pandemie mare de prostie! E groasa treaba si nu ne mai vindecam.