G4Media.ro

Profesorii ieșeni, posibile explicații pentru rezultatele proaste de la Evaluarea Națională: ”S-au…

Sursa foto: Pixabay

Profesorii ieșeni, posibile explicații pentru rezultatele proaste de la Evaluarea Națională: ”S-au obişnuit cu recompense imediate pentru un efort foarte mic” /  ”Nu înţeleg ceea ce li se predă”

Profesori din sistemul de învăţământ ieşean susţin că decalajul dintre mediul rural şi mediul urban nu este o surpriză, problema reală rămânâdn accentuarea acestuia de la un an la altul, relatează Ziarul de Iași.

Este generația online, explică inspectorul școlar general din Iași.

„Generaţia de elevi care se află acum în clasa a VIII-a a parcurs clasa a V-a integral online sau la distanţă, prin pachete educaţionale, pe fondul crizei sanitare, şi a acumulat goluri semnificative în învăţare care nu s-au recuperat până acum, mai ales la disciplinele care au un grad mare de abstractizare, cum este matematica”, a transmis Luciana Antoci, Inspector Şcolar General al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi.

Mihaela Popa, profesor de Matematică la Colegiul „Vasile Alecsandri” din Iaşi şi fost secretar de stat în Ministerul Educaţiei, spune că la această vârstă elevilor le lipsește gândirea critică.

”Pe mine, ca matematician, nu mă avantajează că un copil este dopat cu nişte teste, dacă el nu are o cultură generală şi nu are o gândire critică. Iniţial, în proiectul România Educată, era o reaşezare a învăţământului gimnazial şi a programei, o schimbare de paradigmă totală, ceea ce ar fi dus la o schimbare a învăţământului. Aşa cum un zgârie-nori nu poate rezista fără o fundaţie bună, nici elevii nu pot avea performanţe fără o bază solidă în primele 10 clase, indiferent de disciplină”, a menţionat fostul secretar de stat în Ministerul Educaţiei.

Liliana Romaniuc, profesor de matematică la bază şi fost Inspector Şcolar General al ISJ Iaşi, susţine nu toţi elevii au tratat cu seriozitate această formă de evaluare.

„Elefantul din şcoală sau din clasă este matematica, dar nu este un lucru nou. E trist că nu am făcut mare lucru pentru a reduce sau a îmbunătăţi situaţia aceasta. Copiii în continuare nu înţeleg ceea ce li se predă şi, dacă nu înţeleg, nu pot învăţa”, a declarat Liliana Romaniuc.

O cauză identificată de aceasta, care ar putea justifica rezultatele elevilor, ar fi capacitatea tot mai scăzută de concentrare. „Poate are legătură cu device-urile acestea electronice la care copiii sunt mult prea conectaţi. De acolo primesc foarte rapid recompense, chiar dacă sunt specifice mediului online. S-au obişnuit cu recompense imediate pentru un efort foarte mic, fără a rămâne într-o sarcină şi fără a se concentra, în timp ce la şcoală, la matematică sau la limba română, un test sau un examen presupune atenţie, concentrare şi muncă. Nu pot să nu constat că elevii noştri, din păcate, muncesc din ce în ce mai puţin”, a precizat cadrul didactic.

Articolul complet poate fi citit în Ziarul de Iași

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. exista o relatie intre programa scolara si testele de evaluare nationala ? testele sunt peste nivelul cunostintelor dobandite …

  2. Toti elevii au azi nota 10 si pentru media 9.90 unii pot intra in depresie. Pai, la 9.90 ar insemna ca la Matematica au minim 9.80 (in linii mari). Cine le da 9.80 daca ei nu au cunostinte de 5? Nu profesorii ii evalueaza?

  3. Intr un alt articol spuneati ca unul din 5 elevi de gimnaziu nu pot rezolva 52-2X(25-5). Puneti problema asta tuturor elevilor de clasa a douasprezecea si la amgajare in multinationale ale celor cu facultate (sau facultati) terminata, sa vedeti acolo efectele invatamantului. Acolo tot device urile si covidul sunt de vina?