G4Media.ro

Primele probleme la drumul expres Craiova-Pitești: 40% din traseul unui tronson trebuie…

Foto: CNAIR

Primele probleme la drumul expres Craiova-Pitești: 40% din traseul unui tronson trebuie modificat pentru evitarea sondelor de gaze

Ca să evite sondele de gaze din zona Ghercești, șefii de la Drumuri au convenit cu italienii de la Tirena Scavi să modifice traseul primului tronson al drumului expres Craiova-Pitești pe circa 40% din cei 17,7 kilometri. Informația apare într-un document oficial al Companiei de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) și a fost confirmată de purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

“Trebuie se translateze traseul în zona respectivă din cauza câmpului de sonde. Se scurtează traseul cu 300-350 de metri. Trebuie modificat acordul de mediu din 2010, dar nu ar trebui să ducă la întârzierea proiectului, deoarece constructorul este în perioada de proiectare. Noi oricum vrem să accelerăm realizarea acestui proiect. (…) Probabil că le vom da bani în plus pentru proiectare, dar suma nu va fi mare deoarece proiectarea nu are o pondere mare în valoarea contractului”, a declarat pentru G4Media.ro Alin Șerbănescu.

Încă de acum doi ani deputatul USR Cătălin Drulă atrăgea atenția că utilizarea unui studiu de fezabilitate atât de vechi poate crea probleme în execuția lucrărilor. „SF-ul din 2007 are o problemă pe care o au toate cele anterioare anului 2014: nu are un studiu geotehnic conform normativelor românești și europene. Înainte se făcea un studiu sumar, indicativ, prezumția fiind că la faza de proiectare de detaliu (ceea ce se numește Proiect Tehnic de Execuție) să se facă adevăratul studiu geotehnic. Mai precis, pe toti cei 120 km au fost făcute doar 22 de foraje (cel mai adânc la 5 metri)”, scria acesta pe pagina sa de Facebook.

Italienii și-au asumat construirea celor circa 17 kilometri de drum rapid pentru 358 milioane de lei. Potrivit contractului, perioada de proiectare este de 12 luni, iar cea de execuție de 24 de luni. În condițiile în care proiectarea a demarat pe 27 decembrie 2018, oficialii de la Drumuri estimează că acest tronson de autostradă va fi gata în perioada octombrie-decembrie 2021.

“Probabil că se va modifica proiectul și în alte zone, deoarece studiul de fezabilitate este foarte vechi și este făcut din birou. În 2016 s-a pornit licitația pentru actualizarea studiului de fezabilitate și schimbarea proiectului din drum expres în autostradă, cum era și normal și cum apare și în Master Planul de Transport. Odată cu schimbarea stăpânirii s-a mers pe ideea că lasă că facem drum expres, e bun și studiul ală vechi, hai să facem ceva rapid. Noi am spus de la bun început că o se se modifice traseul. La Slatina, de exemplu, Pirelli și-a făcut pe aliniament o fabrică. Deci și acolo trebuie modificat și probabil și prin alte părți”, a declarat Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura.

Pentru realizarea proiectului drumului expres Craiova-Pitești autoritățile folosesc un studiu de fezabilitate (SF) realizat de firma Search Corporation în baza unui contract semnat în 2007 pentru circa 12,9 milioane euro, fără TVA, potrivit Gazeta de Sud.

În ședința din 3 mai Guvernul a aprobat realizarea unor exproprieri parțiale pentru acest tronson și alocarea a 3.882.000 lei. Trebuie, însă, promovat și aprobat un alt proiect de Hotărâre de Guvern pentru restul suprafețelor de teren care trebuie expropriate ca umare a modificării traseului.

Ministrul Transporturilor: În două săptămâni încep lucrările

Șeful de la Transporturi, Răzvan Cuc, declara în urmă cu 3 zile că peste două săptămâni vor începe lucrările la drumul expres Craiova – Piteşti, însă nu la tronsonul italienilor, ci la cele ale asocierii de firme românești SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL.

“O să vedeţi în două săptămâni că vom deschide şantierele pentru tronsonul 2 din autostrada Piteşti – Craiova, unde avem un constructor român, pe care sper să nu-l mai hulească mulţi politicieni, aşa cum am văzut că fac în ultima perioadă, un constructor care va confirma şi care va termina şi lucrările înainte de termen”, a declarat ministrul Transporturilor, potrivit Digi24.

Asocierea SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL a câștigat licitațiile pentru construirea loturilor 1 și 2 ale celui de-al doilea tronson al drumului expres Craiova-Pitești.

Tronsonul 2 are o lungime totală de circa 40 de kilometri. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 – lotul 1
Lungime: 18,5 km
Valoare contract: 661,45 mil. lei

Tronson 2 – lot 2
Lungime: 21,35 km
Valoare contract: 792,18 mil. lei

Guvernul a aprobat pe 20 aprilie alocarea a 667.000 lei pentru exproprierea terenurilor și imobilele situate pe raza localităţilor Bîrza, Piatra Olt, Slătioara și Valea Mare din județul Olt, care erau necesare pentru construcția drumului expres. Și în acest caz este necesar un nou act normativ pentru restul suprafețelor rămase de expropriat.

CNAIR: Pentru tronsoanele 3 și 4 se vor relua licitațiile

Povestea licitației tronsoanelor 3 și 4 ale drumului expres Craiova-Pitești, cu o lungime totală de 63,5 kilometri este una halucinantă.

Licitațiile au fost pornite în iulie 2017. Strabag a depus contestații acuzând CNAIR de nereguli în documentația tehnică pentru ambele tronsoane. Convinși că au dreptate, mai ales că Strabag nu a depus oferte pentru cele două tronsoane, șefii de la Drumuri au decis să meargă mai departe cu licitația.

“Strabag primește câștig de cauză în instanță, iar CNAIR este obligată să ia măsuri de remediere și să amâne data depunerii ofertelor. Surpriză! CNAIR nu a așteptat decizia definitivă a judecătorilor și a deschis ofertele! Astfel că hotărârea instanței nu a putut fi pusă în aplicare. Rezultatul? Anularea licitației! În loc să-și asume greșeala, anulând imediat licitația și repornind procedura, iresponsabilii CNAIR au mers până în pânzele albe, atacând pe cale extraordinară, la Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), fără a avea sorți de izbândă. Recursurile CNAIR au fost respinse de ÎCCJ”, povesteau întrega poveste cei de la Asociația Pro Infrastructură într-o postare din martie.

Tot atunci, purtătorul de cuvânt al CNAIR declara că cele două tronsoane ar urma să fie scoase din nou la licitație în mai.

Drumul expres Craiova-Pitești are în total 121 de kilometri.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Prin foc, prin fum, prin mii de baionete!!!!!!!!!!!!

  2. Noi mai avem specialiști în țara aceasta?

  3. :)))))))))))))))))))))))))))

  4. Iar minciuni.

  5. PROMISIUNI SI MINCIUNI …….DE PSD ! FACETILE VOI SI VA VOTĂM NOI .

  6. Si uite-asa iesela iveala ce stiam cu totii. SF-urile sunt de domeniul S.F. Tot atata legatura au cu realitatea ca si Star Trek. Doar banii tocati pt studii din birou, facute din pix.

  7. Eu unul mi-aș dori ca modul de construcție al acelui drum expres Craiova Pitești dar și a autostrăzii Pitești Sibiu să semene cu ce se arată în video-ul acesta:

    https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=bTYmz6lPXGQ

    Pe de altă parte în pagina aceasta:

    http://www.turnulsfatului.ro/2019/01/03/autostrada-sibiu-pitesti-77-de-case-vor-fi-demolate-opt-noduri-rutiere-noua-tuneluri-71-de-poduri/

    se estimează că pentru construcția autostrăzii Pitești Sibiu vor fi necesare peste 2 milioane mc de beton, peste un milion de tone de oțel, peste 2 milioane tone de ciment, peste 30 milioane mc de motorină și peste 5000 l de vopsea albă reflectorizantă pentru marcaje. Totodată vor fi folosite patru tipuri de materiale explozibile pentru săparea tunelurilor. Autorul paginii a omis însă să menționeze câte milioane tone de asfalt vor fi necesare pentru pavarea autostrăzii. Având în vedere că ambele drumuri Pitești Sibiu și Pitești Craiova vor avea cam aceeași lungime rezultă cam aceleași cantități de materiale pentru Pitești Craiova.

    Ehei, mai e mult până departe!