Donează aici. Susține o presă liberă.
Funcționăm ca organizație non-profit, iar banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt destinați integral finanțării proiectului G4Media.
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
Mai mulți ofițeri superiori germani au elaborat în 2023 un plan clasificat de 1.200 de pagini, denumit OPLAN DEU (Operation Plan Germany), în condițiile în care oficialii germani se așteaptă ca Rusia să fie capabilă să atace NATO până în 2029, transmite The Wall Street Journal.
Planul OPLAN DEU detaliază o operațiune logistică uriașă, considerată esențială pentru rezultatul unui viitor conflict, dincolo de simplul număr de trupe și armament. Documentul realizat de ofițerii germani trasează rutele, porturile, căile ferate și drumurile pe care până la 800.000 de soldați germani, americani și ai altor state NATO ar urma să fie transportați spre est în condițiile în care Rusia ar decide să atace un stat membru NATO.
Deoarece Alpii formează o barieră naturală, Germania devine terenul de tranzit inevitabil pentru forțele Alianței, indiferent de locul în care ar izbucni ostilitățile, conform analiștilor.
Printre obstacolele majore enumerate în plan se numără infrastructura învechită a Germaniei, legislația inadecvată și necesitatea de a reintegra sectorul privat în logistica militară, scopul final fiind prevenirea războiului prin demonstrarea unei capacități de apărare de succes.
Testele practice, unele dintre ele realizate de compania de apărare Rheinmetall, au relevat numeroase deficiențe logistice, inclusiv nevoia de a impune noi reguli de trafic. Planificatorii germani se confruntă cu obstacole precum reguli de achiziții greoaie, legi stupide privind protecția datelor și alte reglementări concepute într-o epocă în care amenințarea războiului nu exista.
Articolul continuă mai jos
Lipsa investițiilor a făcut ca o parte din autostrăzi și poduri să fie improprii pentru convoaie militare grele, iar infrastructura cu dublă utilizare (militară-civilă), existentă în timpul Războiului Rece, a fost abandonată.
Un incident recent, deși puțin mediatizat, a subliniat vulnerabilitatea lanțului de aprovizionare: avarierea podului feroviar peste râul Hunte, care servea singura rută feroviară către portul Nordenham, a blocat timp de săptămâni transportul de muniții către Ucraina. Asemenea puncte critice limitează libertatea de mișcare a forțelor militare.
Pe termen lung, Berlinul vizează investiții masive de 166 de miliarde de euro până în 2029, dintre care o mare parte va fi dedicată rețelei feroviare, cu prioritate pentru infrastructura cu dublă utilizare – civilă și militară.
Amenințarea sabotajului, inclusiv atacuri asupra sistemului feroviar, este în creștere și pune sub semnul întrebării siguranța infrastructurii critice, după cum arată planul citat de Wall Street Journal.
Experții avertizează că, în calitate de centru logistic al NATO, Germania devine o țintă principală pentru acțiunile ostile ale Rusiei. Având în vedere intensificarea actelor de sabotaj și a intruziunilor în spațiul aerian, Cancelarul Friedrich Merz a avertizat că amenințările sunt reale și că Europa „nu mai trăiește în timp de pace”.