G4Media.ro

Pentru prima dată, un producător auto străin domină piața americană / Toyota…

Pentru prima dată, un producător auto străin domină piața americană / Toyota Motor a detronat General Motors ca cel mai mare producător auto din SUA în 2021, pentru prima oară în 90 ani

Toyota Motor a detronat General Motors ca cel mai mare producător auto din SUA în funcţie de vânzări în 2021, marcând pentru prima dată din 1931 când producătorul auto din Detroit nu a avut cele mai mari vânzări pe piaţa americană, transmite News.ro, care citează Reuters.

De asemenea, este prima dată când un producător auto din afara Statelor Unite ocupă primul loc la vînzările din America.

Toyota a reuşit să gestioneze mai bine problemele lanţului de aprovizionare, permiţându-i să ia poziţia de lider de la GM pentru prima dată în 90 de ani.

O lipsă continuă de cipuri semiconductoare a cauzat opriri sporadice ale activităţilor fabricilor şi a dus la un nivel record de stocuri de vehicule în 2021.

GM a declarat marţi că a vândut 2,2 milioane de vehicule în SUA în 2021, în scădere cu 12,9% faţă de anul anterior. Toyota, prin comparaţie, a anunţat că a vândut 2,3 milioane de vehicule în SUA anul trecut, în creştere cu 10,4% faţă de 2020.

Diferenţa de vânzări dintre cei doi producători de automobile a fost de 114.034 de vehicule.

GM a fost cel mai mare vânzător de vehicule în SUA din 1931, când a depăşit Ford Motor, potrivit datelor portalului de specialitate Automotive News.

Ford a vândut 1,7 milioane de vehicule până în noiembrie.

Vânzările de vehicule uşoare noi din SUA sunt de aşteptat să fie de aproximativ 15 milioane în 2021.

Analiştii din industrie au opinii mixte în ceea ce priveşte previziunile de vânzări pentru 2022, din cauza volatilităţii de pe piaţă. Estimările variază de la aproximativ 15,2 milioane de vehicule până la aproximativ 16 milioane de vehicule.

Sursa foto: Pixabay

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

2 comentarii

  1. Ce fel de analisti sunt aceia care nu aduc vorba despre „acțiunile colective” împotriva fiecarui producator auto, grupate pe țări și ordonate dupa despagubirile platite? Ca astea sunt pierderi uneori asumate… in Sua. In Europa mai puțin, coruptia e mai mare

    Ce fel de ziaristi/jurnalisti/presa libera sunt cei care se exprima ca niste politicieni, ignorand detaliile care conteaza?

  2. Din cate stiu, producatorii japonezi nu sunt sugrumati de sindicatele din industria auto, deci era inevitabil. Dar vanzarile primilor 3 producatori raman comparabile, locul 1 e in mare parte doar o chestiune de prestigiu.