G4Media.ro

Obscenitatea publică a pensiilor speciale

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

11 comentarii

  1. Atâta timp cât cetățenilor de rând nu le pasa, mulți dintre ei in favoarea unor astfel de privilegii, daca ar putea profita de ele, nu vad de ce s-ar schimba status-quo-ul.
    Apoi mai e si chestia, câți înțeleg situația ca sa poți sa fii revoltat si sa votezi in consecință? România educată …

  2. „Atunci vom vedea cum noua-veche majoritate PSD PNL va justifica creșterile inevitabile de taxe și impozite pentru cetățenii obișnuiți și mediul de afaceri”

    Nu vom vedea nimic. Subiectul pensiilor speciale va fi ingropat de cea mai mare parte a trusturilor de presa. Nu va mai exista.

    Taxele vor creste din motive „sociale”, ca „trebuie sa luam banii de la cei bogati sa dam laa saraci, sa fie dreptate in tara”. Evident ca „bogatii” platiti cu salariul minim pe economie vor da tot 40% din venituri pentru „saracii pensionari speciali”

    Asta votam, asta avem.

  3. Aham, vedeti ca nu doare daca puneti degetul fix pe rana?

  4. Articol acceptabil, dar conține o eroare gravă, susținând exact argumentul eronat folosit ca pretext de tagma specialilor pentru a rămâne cu privilegii !
    Nu există nicăieri în lumea civilizată pensionarea la 45 de ani a procurorilor sau a judecătorilor, sau a polițiștilor, luați la grămadă, indiferent de specificul activității !
    Cu ce e mai stresat sau cum are mai multă răspundere un judecător din civil sau un milițian de birou, sau un militar care nu a ieșit în viața lui din unitate și nu a tras gloanțe decât în poligon, decât un medic neurochirurg (care se pensionează la 65 de ani), sau decât jurnalist care documentează infracțiuni (care se pensionează tot la 65), sau un alpinist utilitar care stă agățat la 30 m deasupra solului agățat de o sfoară ?

    Sînt rarisime meseriile care nu se pot face până la 65 de ani, gen pilot de avion, militar care luptă efectiv, restul, procurori, judecători, milițieni, securiști, Curtea de conturi, nu au nimic special.
    Individual, nu la grămadă, anumiți procurori sau judecători care se ocupă de infractori periculoși ar putea să fie recompensați cu o pensionare mai rapidă, dar la 60 de ani, în niciun caz la 45 ! Un procuror după câteva ani la infracțiuni grave poate fi mutat la infracțiuni economice de exemplu, nu trimis la vacanță pe viață de la 45 de ani.

  5. Deja acesta nu mai este în subiect. Câinii latră, ursul trece!

  6. Ce reiese din scandalul Codlea-Dumbrava e ca SRI are ofiteri acoperiti pe post de procurori si judecatori ori asta este foarte foarte grav. Sper ca ambasadele occidentale observa la ce nivel s-a degradat deocratia romaneasca.

  7. Buna expunere, simti cum problema pensiilor speciale si cea a ”stabilitatii” politice pluteste ca un nor radioactiv deasupra Romaniei. Obositi, fara sperante, ridicand din umeri fiecare isi face micul lui plan de scapare. Alegerile, o trista punere in scena a piesei ”democratia”, jocuri de culise de la Bruxelles si NATO pana la Cotroceni si Pta Victoriei. Nici din interior nici din exterior vreo parghie spre schimbare.

  8. Pensiile speciale costituie numai una dintre obscenitățile ( publice și scandaloase ) din România. Existența acestora este scandaloasă, nedreaptă, inechitabilă și foarte costisitoare datorită cauzelor enumerate aici de un comentatot ( gigel cel rău ). O altă obscenitate, cu impact financiar și mai mare este ” sistemul salarizării unitare” din aparatul de stat, o creație de la bun început sortită eșecului din cel puțin două motive. Primul motiv este faptul că a fost elaborat nu pe criterii de diferențiere rationale ci pe criterii politice, ținând cont de puterea și greutatea politică a conducerii momentane a ”ordonatoarelor de credite” ( ministere, agenții, autorități locale, sectoare etc. ). Al doile motiv a fost generat de primul : având în vedere că de la bun început a fost conceput fără echitate și echilibru recunoscute de ”actori”, a fost și – după cum vedem – este constant supus modificărilor care toate, fără excepție duc la accentuarea dezechilibrului. Astfel că singura soluție rațională ar fi refacerea lui în totalitate. Este scandalos că avem un aparat de stat care ne costă 3 % din PIB.

  9. Sistemul salarizării actuale din aparatul de stat și cel de pensii speciale din România își au originea în modul în care mișcarea sindicală din perioada 1990 ~ 2005 a reușit să influențeze întregul sistem de salarii, sporuri, concedii și alte ” drepturi salariale”, ca urmare a înfiltrării sindicatelor în politică. Începând din a doua jumătate a anilor 2000 au decurs treptat următoarele procese concomitente : Ieșirea treptată a sindicatelor din economia reală, pe de o parte din cauza finalizării privatizărilor catastrofale care au pus pe butuci și au dus la dispariție unor ramuri intregi din economie, dar și datorită faptului că în sectorul privat legile din economia reală fac la un moment dat imposibilă acceptarea la nesfârșit a ”revendicărilor” . Astfel că liderii s-a reorientat și îi găsim astăzi în aparatul de stat, ducând cu ei tot bagajul de ”drepturi câștigate” ( un nonsens economic de sorginte sindicală ) și aplicate cu o creativitate demnă de cauze mai nobile. Constat cu stupoare că sporurile existente prin anii 90, în mod exclusiv în industrie, se regăsesc ( îmbogățite cu noi ”condiții de aplicare” trase de păr în prezent ) în sectorul de stat și autorități locale ( se întâmplă să fi fost negociator la nivel de ramură industrială importantă, timp de 11 ani, din partea patronatului ). Sindicatele au fost constant insensibile la argumente economice, de eficiență și risc. O părere : domenii de importanță națională ( educație, sănătate și altele ) ar trebui să dispună de sistem de salarii, de cointeresare materială și recunoaștere socială separate.

  10. Sau! Sa le dea cata pensie si cate drepturi vor si sa iasa la pensie la ce varsta vor. DAR! Toate drepturile financiare sa le primeasca incepand de la varsta LEGALA de pensie (65 de ani parca). Pana la 65 de ani, sa-si caute de munca, sa caute sa mai ramana in sistem, ce-o vrea. Asa e prin alte tari.