G4Media.ro

O nouă autostradă – muzeu? Ultimii 22 de kilometri din autostrada Lugoj…

O nouă autostradă – muzeu? Ultimii 22 de kilometri din autostrada Lugoj – Deva nu pot fi deschiși circulației, deși au fost recepționați

Vești proaste pentru șoferii care mai credeau în promisiunea autorităților că luna aceasta vor fi deschiși traficului circa 43 de kilometri din autostrada Lugoj – Deva la care se lucrează din 2013. Compania de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) anunță că, de fapt, pentru moment a fost recepționat doar lotul construit de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu. Șoferii nu se pot folosi de cei 22 de noi kilometri de șosea de mare viteză în lipsa bretelelor de la nodul Ilia.

Acestea sunt, însă, parte a contractului cu spaniolii de la Comsa, care construiesc lotul 3 al autostrăzii, și cărora CNAIR le-a refuzat recepția „din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”. Potrivit unor surse, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, va face astăzi o vizită în zonă pentru a discuta cu drumarul spaniol.

Minivacanța de Sfânta Maria ar fi trebuit să ne găsească cu încă 43 de noi kilometri de autostradă, în condițiile în care ambii constructori ai loturilor 3 si 4 ai autostrăzii Lugoj-Deva au anunțat că au terminat lucrările și au cerut ca cei de la CNAIR să facă recepția acestora. Surpriză, însă. Specialiștii CNAIR au recepționat doar ultimul lot al autostrăzii, cel construit de asocierea română Tehnostrade-Spedition UMB.

Autostrada Lugoj-Deva – lot 4

Lungime: 22,13 km

Constructor: Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.

Valoare contract: 419,4 mil. lei

Ordin de începere a lucrărilor: iunie 2013

Dar veștile proaste nu se opresc aici. „Cei 22 de km noi recepționați astăzi pe Autostrada 1 (A1), între localitățile Șoimuș și Ilia din județul Hunedoara (Lotul 4 Lugoj- Deva), nu au putut fi deschiși circulației din cauză că nu poate fi descărcat traficul rutier de pe acest sector. Bretelele rutiere care ar fi permis descărcarea traficului auto de pe lotul 4, se află pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe care nu a putut fi începută receptia din cauză că nu au fost îndeplinite condițiile tehnice necesare”, anunta CNAIR.

„Recomandarea ca recepția să nu fie demarată pe lotul 3 a venit chiar din partea Consultantului, care a monitorizat șantierul. In această situație, Antreprenorul spaniol (Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L.-COMSA S.A.-Aldesa Construcciones S.A.- Arcadis Eurometudes S.A.) a refuzat propunerea CNAIR de a recepționa ca obiect separat un sector care asigură accesul la bretelele rutiere de la Nodul Ilia, ceea ce ar fi permis deschiderea circulației între nodurile Șoimuș și Ilia. De altfel nu este pentru prima oară când Antreprenorul de pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj- Deva creează probleme din cauza calității slabe a lucrărilor”, adaugă reprezentanții CNAIR.

Potrivit CNAIR, spaniolii au fost la un pas de rezilierea contractului în 2017 din cauza faptului că ar fi folosit materiale de slabă calitate și nu ar fi respectat metodologiile de lucru, situație care a dus printre altele la prăbușirea, încă din faza de șantier, a unui segment de drum, pe o lungime de 70 m și o lățime de 11 m.

Potrivit unor informatii G4Media.ro, acum constructorului spaniol i se reproșează că nu a așternut bine asfaltul în zona rampelor de acces pe poduri, că s-au format ravene în taluz şi fisuri și că nu are gata marcajele. Remedierea unora dintre neconformitați ar putea presupune, potrivit unor surse, lucrări de drenaj și înlocuirea pământului. Culmea este că auzim de aceste probleme de construcție abia acum.

Fotografii de pe Lotul 3 (Foto: G4Media.ro):

Autostrada Lugoj-Deva lot 3

Lungime: 21,14 km

Constructor: Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. – COMSA S.A. – Aldesa Construcciones S.A. – Arcadis Eurometudes S.A.

Valoare contract: 579,9 mil. lei

Ordin de începere a lucrărilor: noiembrie 2013

Ministrul Răzvan Cuc se va deplasa astăzi pe șantier pentru a discuta cu spaniolii de la Comsa și a-i convinge să accepte o recepție parțială a bucății cu bretelele rutiere de la nodul Ilia. Dacă nu va reuși, cei 22 de kilometri deja recepționați vor rămane nefolosiți până când spaniolii de la Comsa vor finaliza reparațiile cerute de CNAIR.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

16 comentarii

  1. Ma uit la ciclism, in special la marile Tururi vezi o Infrastructura de invidiat!
    Autostrazile si drumurile din Franta, Spania, Italia, Belgia, Olanda, Croatia, Turcia, SUA(zilele astea e Turul Utah!) sunt CONSTRUCTII solide, asigurate cu beton pe lateral ca sa nu o ia la vale!!
    Ramai uimit numai cand te uiti la ce increngaturi vezi p-acolo!
    Acum, aud ca ciotul romanesc nu poate fi dat in folosinta pentru ca bretelele o iau la vale, pamantul se „misca”, tehnologia e evident de Romania…PERICULOASA chiar.
    Inadmisibil, pana si micuta Albanie are Autotrazi si drumuri moderne, cum NU va avea Romania nici intr-o Suta de Ani!

    • Idioti.
      Olandezii si-au construit autostrazile pe nisip, in mlastina, ca asa e solul in aproape toata tara si al dreacu’ n-o mai ia la vale.
      Dar cand ai ministri precum Cuc si Viorica…ce asteptari poti sa ai?

    • Acelea NU au fost făcute cu siestisti spanioli. Aceasta stire este copy and paste lucrărilor Bran Râșnov unde firma spaniola Azvi se chinuie de 3 ani sa asfalteze 9km de sosea lăsând turiștii și localnicii sa parcurgă acest drum în fiecare vara, când „se apuca” de treaba cu ore și ore de așteptare. Aceiași poveste, vine ministru, reziliaza, etc… Suntem noi ca români de rușine ca ne inhaitam cu astfel de chilipiruri.

  2. Dar pana acum ce ati pazit? Nimeni nu a verificat nimic? Parca domnul ministru tot facea inspectii pe santier? Si toti taietorii de frunza la caini din CNAIR ce au pazit? Nu credeti ca 6 ani sunt prea multi pentru 20 de km de autostrada?

    • Pai ministrul era cu ochii dupa ceva de furat. Vezi ce avere are la 30 si ceva de ani. Plus ca a cazut direct din nascatoarea masii la conducerea zonei libere Giurgiu. Iar fuckultatea (scris exact asa) a „facut-o” la Romano-Americana, unde si-a slefuit Andreea Ioana Lambru fofoloanca… pardon, pregatirea politica.

  3. Pai exact consultantul ala trebuia sa spuna pana acum ca sunt probleme. A luat banii de pomana.
    Se pare ca „partenerul serios” nu stie cum sa plateasca in mod legal al doilea ecoduct pe care l-a comandat si acum nu il mai recunoaste. Mai vor sa il forteze (adica santajeze) pe constructor sa extinda garantia cu niste ani peste ceea ce este in contract.
    Constructorul este legat prin contract si nu ne poate spune punctul lui de vedere, asa ca leprele angajate la stat in frunte cu porcusorul vietnamez Cuc (vedeti pot-belly pig, parca sunt frati) latra ce vor ei.
    Prost ar fi constructorul sa accepte receptia partiala cand „partenerul serios” a fost cat de magar a putut sa fie.
    Daca lucrurile ajung in justitie, tot noi, fraierii, vom plati cum a fost si cu Bechtel.

  4. Daca vroiati autostrazi, de ce n-ati votat in 2016?

    Ati lasat tara de izbeliste, din nepasare.

  5. Unei asemenea tari, ii trebuie in mod serios, capitala la Caracal

    • Ba cred ca la berlin, ca sa ne scoata nemtii din rahat cu forta. De buna voie nu pare sa functioneze.
      Si cui nu-i convine… iesire la marea neagra. Bocceluta la spinare si drum liber la stambul sau la moskova via irkutsk

    • @Inapasevedeinvers
      Cam ai dreptate, asa este

  6. Acum guvernanții ar trebui sa țină cont pe viitor cu ce firme semnează construirea de autostrăzi. Spaniolii de la COMSA ar trebui să fie excluși de la orice licitație în viitor. Nu au folosit materiale de calitate…OUT. Sau cel mai probabil…. când au câștigat licitația au fost alții la putere…MITA…acum sunt alții și ăștia nu au primit nimic…. că așa merge in Romania.

  7. Salut,
    Ar trebui ca fiecare cetățean, care a circulat măcar odată de o autostrada din România, sa dea statul în judecata pentru atentat la siguranță proprie.
    Este inadmisibil. Toate autostrăzile nu sunt 100% finalizate, iar altele pline de gropi (București – Constanța, dar și altele din vest), nu se asigura suport în caz de defecțiuni la masina… Stai pe banda de urgenta și mănânci… Nu te vede nimeni….
    Rușine.

  8. Vad ca după părerea unora dintre comentatori, e de vina ministrul sau primul ministru ca nu a fost făcută lucrarea cum trebuie, ca nu a fost asigurat dealul, ca asfaltul nu e de calitate etc
    Doamne fereste …

    • Pai daca nu au nicio legatura cu asta, cum zici, ar trebui sa pleca acasa si sa ne lase…
      Poate ca vin unii care vad legatura si fac ce trebuie ca sa se construiasca. Ca solul o ia la vale peste tot in lume dar ministrul transportului are grija sa se faca lucrarea in conditiile existente.
      Altfel ministrul tau e la fel de credibil ca taranul care iti explica in fiecare an: nu s-a facut! Intr-un an nu s-a facut finca a plouat si in celalalt finca n-a plouat.

  9. Nu conducătorii sunt de vină pt dezastrul din tara, ci noi toți. Pt mizeria de peste tot, pt nesimțirea din trafic, atât a șoferilor cat si a pietonilor, pt lucrări de tot felul, făcute in bătaie de joc, pt felul in care ne tratăm unii pe alții etc etc etc – pt toate astea, noi suntem vinovați, nu președintele tarii, nu ministrul de interne, nu președintele senatului, nu prefectul sau primarul.
    Când vom realiza asta cu toții, abia atunci tara asta va progresa. Deocamdată insa, noi înjuram pe conducători pt ca cimentul de la autostrada nu are compoziția corecta. Deci nu muncitorii care au făcut amestecul sunt vinovati, ci primul ministru al tarii.
    Da, Doamne fereste, cum zicea careva mai sus.

  10. tara asta trebuia sa fi-e cat un judet de mare ,poate asa aveam o autostrada de la un capat la altu…..nenorocul nostru ( bucuria altora ) si o replica catre ce-i ce conduc tara asta ,,, sa fiti destepti si fara frica eu va salut Mitica,,,

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.