G4Media.ro

Nicușor Dan, despre scumpirea transportului public din București: O călătorie reală costă…

Nicușor Dan, despre scumpirea transportului public din București: O călătorie reală costă între 8 şi 9 lei. Bucureştenii o să plătească 3

Creşterea preţurilor la călătoria cu transportul public din Bucureşti era necesară, întrucât nu s-a mai făcut din 2008, a declarat, vineri, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, conform Agerpres.

El a adăugat că, prin noile tarife care se vor aplica de la 1 august, autorităţile doresc să încurajeze achiziţia de abonamente anuale STB-Metrorex al căror cost împărţit pe o lună de zile va fi mai mic faţă de cel al abonamentelor separate la cele două societăţi.

„În primul rând, trebuie spus că tariful de călătorie pe transportul public din Bucureşti nu a mai fost majorat din anul 2008, timp în care s-au petrecut lucruri în România şi în economia românească. Trebuie spus că acest tarif nu mai există nicăieri, în niciun oraş din România, deci, cu tariful pe care-l avem acum suntem undeva la media superioară a tarifelor din România, deci ăsta este tariful real”, a spus Nicușor Dan.

Citește integral pe economedia.ro

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

43 comentarii

  1. Nicușor, ce se înțelege prin ‘bucureștenii o să plătească 3 lei’? Toți bucureștenii? Doar bucureștenii salariați? Doar cei care merg pe liniile centrale, unde din când în când mai vine și controlul? Doar bucureștenii cumsecade, pentru că pe ceilalți controlorii nu-i deranjează? Are STB o statistică cu procentul celor care plătesc bilet din numărul total de călători?

    • Corect, doar fraierii vor plati acei 3 lei. Smecherii nu, pentru ca ei sunt bolnavi, nu suporta masca si nici sa plateasca calatoria.

      Si da, confirm si eu treaba cu controlorii. Am asistat la un „control” pe linia 139 in care doua femei mai corpolente si cu gura mare au trecut pe langa niste romulance de parca nu erau acolo.
      Le-am facut observatie ca minoritarele nu poarta masca si sa le atraga atentia, s-au facut ca nu pricep ce le spun. Au sarit si alti calatori cu vorba, in sfarsit au inteles controloarele despre ce e vorba. S-au dus sa le intrebe de bilet, evident ca alea n-aveau, asa ca le-au dat jos la prima statie.
      Le-am intrebat de ce nu le-au dat amenda, pentru ca mie, fraier alb platitor de bilet mi-ar fi ars o amenda de sa ma-nvat minte, mi-au raspuns rastit ca nu e treaba lor, apoi s-au indepartat si au coborat si ele la statia urmatoare.

      Si cam atat cu „controalele” „controlorilor” STB.
      Biletul mai scump va fi platit doar de cei care-l platesc si acum.
      Daca esti minoritar de fer vechi, poti merge unde vrei, cum vrei.

    • Rasiste controloare, ba Ioane, se uita cu ura la albii respectabili ca tine.

    • Încă una, apropo de costul ‘real’ al unei călătorii (8-9 lei). Dacă folosești o companie de ride sharing plătești suma asta pentru o cursă 4-5 km. Un singur călător, în mașină mică, cu șofer. Care reușește să facă profit din asta. De ce un autobuz cu o medie de minim 50 de călători pe cursă are costuri atât de mari? N-ar trebui ca transportul în comun să fie o variantă economică mai bună?

    • Costul unei calatorii dintr-un sat la 25km de Targoviste pana in Targoviste este de 7 lei, cu autobuzul, firma PRIVATA. Mi se pare imposibil ca in cazul asta, o firma care primeste bani si de la stat, sa vina cu scuza ca o calatorie de sub 4km in interiorul orasului e de 8-9 lei.

    • 8sau noua lei costul real pt. o calatorie ? dar intr un tramvai sau un troleibus cu dotari normale nu in sicriele astea pe patru roti.Profesorasul asta de provincie si nespalat are mintea plecata.Ce ne am dorit aia avem.

    • Amice, l-ai citit pe Caragiale?
      Daca tu atat ai inteles din ce-am zis eu aici, atunci chiar ca te-a descris bine Caragiale.

      Si nu, controloarele alea nu sunt rasiste, ci pur si simplu se uita la cel pe care-l controleaza. Daca e imbracat frumos si nu pare prea fioros, adica e fraier, atunci ala e de controlat. Daca n-are nici bilet, fericirea alora, ca si-au facut treaba pe ziua aia, au dat o amenda. Daca, in schimb, e un grup de minoritari de fer vechi, atunci trec in liniste pe langa aia, sa nu-i deranjeze…
      Suie-te in orice mijloc de transport in comun, fie de suprafata cu lipsa biletelor, fie la metrou cu mastile puse smechereste sub gusa, si zi-mi cine respecta legile. „Albii respectabili ca mine”, adica fraierii amendati, sau bombardierii sosocati care „au drepturi”.

    • Mai „pretene” prostanac, in stb erau 3 calatori si au urcat 10 controlori sa vada ca aveau bilet.
      Alt exemplu: intr-un mijloc de transport in comun superaglomerat urca 11 controlori care tot asa, nu au gasit pe nimeni fara bilet. Acum si daca ar fi riscat 1-2 persoane mai sarace sa mearga fara bilet, acele salarii ale acelor trantori NU SE JUSTIFICA! Sa se faca un calcul.
      Cu taxiul si nu costa 9 lei cateva statii cat costa cu stb-ul, cica!
      Chiar sunteti atat de naivi? Credeti tot ce vi se arunca? Credeati ca daca platiti 3 lei se vor face investitii asa cum vi s-a promis acum cateva zile. Uitati raspunsul acum. Nu poate fi vorba de investitii pentru ca v-ar costa 9 lei. Trebuia pus tariful de minim 1000 lei calatoria daca tot se vrea sa nu mai fie oameni care sa calatoreasca cu stb-ul. Si daca se punea suma de 1000 lei / bilet, tot se venea si vi se spunea ca vi se face pomana, ca biletul ar fi fost 100.000 lei. Pana pe Marte si inapoi si ocol in jurul Galaxiei si nu v-ar costa cat va costa in opinia lui nea nicusor calatoria cu stb-ul.

  2. Pai costa atat din cauza ca pensionarii au gratuitate pe STB, desi multi dintre ei au pensii babane. Mai taiati din subventii, ca nu se justifica.

    • Nu vreau sa comentez prea multe, scurt și la obiect: Primarul capitalei este un papagal pus de alții în fruntea capitalei pentru a le face jocurile mult mai ușoare. Acum se poate fura ca în codru. Cu alte cuvinte un papitoi care nu a făcut absolut nimic de la venirea lui în primărie decât a facilitat interesele altor indivizi… Chiar îmi pare rău că se întâmplă asta!

  3. Astea-s texte pentru narozi.
    Se face trei lei ca sa creasca un pic si la metrou si sa coste calatoria la fel, n-are nici o legatura cu costurile. STB-ul are peste 11000 de angajati, vreo 11 directori, iar dintre angajatii aia numai vreo 5000 sint soferi, vatmani, mecanici, electricieni si alt personal de exploatare, alti vreo 500 sint necesari la partea administrativa (primaria Bucurestiului avea cam 900 de angajati acum ceva ani si era supradimensionata), restul stau la loc caldut fiind persoane speciale si dragi diversilor gusteri influenti.
    Asa ca lasa-ne bai cretule!

    • PMB e cel mai mare angajator din tara… pe pile. Doar ca job-urile nu sunt pe ejobs sau pentru oricine… Sunt pentru selecti.

      Acum cu Nicusor Dan lucrurile par, incep sa se miste inspre bine. Doar par..

  4. Da da , 3 ron , restu suportam noi din provincie , adica 5-6 ron .
    Mue centralizare 👍
    Fara noi sarantoci mor de foame

    • Vezi-ti nea frustratea de treaba ca Bucurestiul iti da si tie, nu-i dai tu lui!

    • Amice ?
      In care carte ai citit povestea asta ? Buletin de bucuresti ?
      Hai sictir , pe limba matale.

    • Boros, nu provincia suporta cheltuielile. In marile orase sunt si multi calatori care merg ca sardelele, deci automat sunt f. multi bani care intra in bugetul stb si metrorex. Au DUBLA FINANTARE: de la bugetul local si de la calatori. Pretul NU este justificat!
      De aceea romanii nu prospera! Pentru ca au o gandire defectuoasa! Iar in strainatate sunt uluiti strainii ca romanii sunt singurii care se sfasie intre ei. In toate celelalte popoare exista unitate intre oamenii din fiecare natie. La noi, ca la nimenea.
      Viata in oras si mai ales in capitala este extrem de scumpa! In plus, nu ai o gradina din care sa mananci ceva cand crapi de foame cum e la tara!

  5. Daca merg „cutiile” cu energie „verde”, sa bage cate 100 de lei pa’ cap de „sobolan”. Ce dreacu, nu ptotejam si noi planeta?

  6. Nicusor viseaza la 3 lei ai ce meriti ,la 8 lei ar trebui masini noi , intrare prin fata , rampa pentru scaun cu rotile , sofer care sa vanda si bilete cum e in alte tari …….

    • Nu va este rusine , cand aveti de gand sa traim si noi ca in tarile civilizate? Cand va veni autobuzul la minut ca in Germania si alte tari cand ma voi urca intr-un mijloc de transport si voi avea un scaun pe care sa ma asez s-au aer conditionat sa pot respira , atunci sa vii cu propunerea scumpirilor d-nule primar. Asteptam ca oile in statie jumatate de ora , in pretul biletului intra si bataia de joc? Habar nu aveti de problemele oamenilor , faceti ceva concret ca de promisiuni ne-am saturat cum ne-am saturat si de voi. In ultimul timp a aparut si mafia parcarilor. ( vezi ce se intampla in spatele spitalului Coltea) unde pana mai ieri era un semn de circulatie cu parcarea interzisa sa poata intra pompierii in caz de ceva , acum au aparut locuri de parcare., fereasca Dumnezeu sa ia foc ceva asa cum se intampla in ultimul timp cu spitalele. Rusine.

  7. În Bauvais, prețul unui bilet pentru o zi este 1 Euro, în cazul abonamentului prețul este mult redus. Eu mi-aș dori să desființeze subvenția de căldură, și toate celelalte subvenții.

    • Pardon, traim in Bucuresti, salariul minim pe economie stim destul de bine cat este. Dubleaza calatoria si facilitatii sa vedem ce o sa avem, despre ce vorbim? Nu ne comparam cu alte state, sa vorbim de tara noastra…

    • A310, atunci sa ne aliniem la salariile celor din strainatate si abia atunci sa vorbim de scumpiri!
      In alte tari civilizate au transportul gratuit de ani de zile tocmai pentru a nu mai merge cu autoturismele personale si sa nu mai polueze. Esti ciudat! Iti doresti raul si pentru tine? Clar, tu nu faci parte din cei care muncesc din greu pentru salariul minim, a310!

  8. Daca merg „cutiile” cu energie „verde”, sa bage cate 100 de lei pa’ cap de „sobolan”. Ce dreacu, nu ptotejam si noi planeta!

  9. Eliminarea subventiilor de orice fel , in toata tara .

    https://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-24932797-bnr-aceasta-criza-poate-ocazie-scoate-din-economie-firmele-care-nu-reusit-aiba-management-adecvat-multe-fiind-tinute-viata-pentru-motive-mai-putin-legate-performanta-raport.htm

    Pentru BNR ,, management adecvat ” inseamna sa contruiesti bugete pe alte principii decit ale pitei libere ?! Toate societatile comerciale trebuie sa traiasca din incasari . Fara exceptie .

  10. Cea mai mare teapa luata de bucureșteni, este calatoria cu tine ca Primar. Alt mandat numai vezi tu.

    • Alta metoda sa mai fure niste bani nu mai stiu de unde sa traga tot de la amarati trage trebuie iesit in strada cu astia cu transportul lor si scump si infect isi bat joc de noi

  11. Trebuie eliminate gratuitățile pentru adulți indiferent daca sunt pensionari sau persoane cu handicap. Trebuie crescute veniturile nu serviciile să fie gratuite. Nimic n-ar trebui sa fie gratuit pe lumea asta.

  12. De 8 – 9 lei cumperi 1l /benzina motorina și îți rămân și pentru RCA 400lei /365 zile și itp
    120lei/730 zile. Primarule, nu face tu planul și explicații pe banii noștri. Ca e stb căpușat și a luat duamna Firea autobuze turcești care consuma 40%,asta e alta treaba, dar nu o explica de parca suntem fraieri

  13. Să taie toate subvențiile de la discriminații-bombardieri, să-i pună cu botul pe labe la respectarea legii, să-i pună să vorbească românește, și o să vadă că-i ajungeau cei trei lei pe biletele pentru mijloacele de transport în comun! așa,la strâns gunoiul nu i-a pus, că, de,sunt bolnavi(de muncă)!!!sictir discriminatii!!!

  14. Pentru Gigi:
    Fii serios, Gigele! Mai gandeste si tu! Stai ca nu ai cu ce gandi… pacat!
    Pensionarii cu pensii mari beneficiaza de autoturisme personale, chiar cu sofer angajat! Sau isi permit luxul si iau taxiul, deci nu aceia merg cu stb-ul.
    Iar pensionarii care merg la medic cu stb-ul cand si cand nu te fac pe tine sa platesti mai mult din cauza asta.
    Dar sa fii si tu bolnav sa vezi cum e ca sa crezi! Nu ti-au ocupat pensionarii autobuzul.
    Pe sobolani si gunoaie nu te napustesti asa ca pe bietii pensionari care au muncit din greu 45 de ani si care au pensia minima neindexata de ani de zile! Dar astia sunteti! Cu astia fara creier defilam…

  15. Nu asta e cauza, nea Ion Gagauta! In tari civilizate, de ani de zile, transportul in comun e gratuit pentru a elimina folosirea autoturismului personal si astfel se elimina poluarea!
    Sa creasca salariile, pensiile, si dupa aia mai vorbim de scumpiri. Dar pensiile nu le-au mai indexat de ani buni, locurile de munca le desfiinteaza. Asa ca despre ce scumpiri sa tot vorbim?!?

  16. In multe din tarile civilizate asa este: transportul gratuit! Bineinteles ca tot din banii cetatenilor este, dar asa nu vi se iau taxe, impozite etc.? Si? Ce se face cu acesti bani ai contribuabililor? NIMIC! Nimic pentru voi, cei care contribuiti! Dar se face TOTUL pentru cei care va iau banii: vile, jeepuri, elicopter si chiar avion personal. Lasati ca e bine sa vi se ia pielea de pe voi, cei prostanaci, care acceptati si mai considerati si normal tot ce se intampla!

  17. Daca ai salariul minim pe economie in Bucuresti, nu poti face fata in Bucuresti. Alimentele sunt mai scumpe, nu ai o fructa sau o leguma de unde sa iei din gradina ca la tara. Si poate iti ramaneau inainte 1-2 lei pe zi pentru un covrig. Acum, cu scumpirea asta inseamna ca nici covrigul ala multi nu-si mai permit sa il cumpere!
    Oricum, metrorex si stb erau subventionate si de la stat, dar si de la calatori. Asa ca scumpirea asta chiar nu se justifica in conditiile in care tot mai multi oameni raman someri, au salariile diminuate sau sunt platiti cand si cand…

  18. E total NEPRODUCTIV sa platesti salariile atator controlori!
    Daca s-ar face un calcul, s-ar putea observa simplu ca NU RENTEAZA sa fie platite atatea salarii ale trantorilor neproductivi!

  19. De ce sa fie corect sa ia si pielea de la calatori, dar sa aiba finantare si de la buget atatia trepadusi?
    Frecvent, in anumite autobuze sau tramvaie stb, vezi 3-4 oameni care platesc calatoria. Si mai vezi 10 controlori! 10 controlori pentru ce!!!!!??!?! Pentru ce sa platesti atatea salarii? Pentru 3 calatori care aveau bilet platesti tu ca societate 10 salarii??????? De aceea trebuie calatorii sa plateasca mai mult? Pentru plata atator salarii ale trantorilor?
    Pana la urma, daca 1-2 calatori amarati, saraci (ca nu de bine alege cineva sa nu plateasca si sa riste sa mearga in astfel de conditii) si nu sunt multi care risca amenda, la o ora de varf, sa presupunem ca nu ar plati biletul. Atunci ar merita pentru cativa lei pierduti de la acei 1-2 calatori sa fie platite 10 salarii ale acelor angajati care nu fac o munca. Aia nu e munca.
    In alta zi: Mergeam la serviciu si dupa ce ca era aglomerat dimineata, urca 11 controlori care au mers dintr-un capat in altul al traseului si ce sa vezi? Iarasi aveau toti calatorii bilet / abonament, dar din controlori mai ocupau si locul si supraaglomerau inutil mijlocul de transport care nu avea aer conditionat. Mai ne luau si aerul controlorii si se plimbau continuu dintr-un capat in altul al transportului in comun si ne deranjau pe cei care eram sardele si asa. Sincer! Chiar nu renteaza sa platesti ca societate de transport salariile atator trantori.
    Iar acum, biletul e exagerat de scump! Ar trebui ca toti sa-si cumpere o trotineta cu banii de pe abonamentul lunar si sa nu mai circule nimeni cu mizeriile numite transport in comun.
    Iar la metrou e o alta problema: praf in subteran, mizerie, trenurile vin rar, distantarea nu se respecta si nici nu ar avea cum sa se respecte daca vin atat de rar.

  20. Aceasta atitudine a ingenuncheat Romania! Romani contra romani! Poate multi au un singur copil si nu au bani nici pentru un sendvis sa le dea la scoala. Si muncesc din greu, nu mai vorbi prostii, Cineva care doar iti dai cu parerea! Ti se par putine 10-16 ore de muncit din greu zilnic pentru salariul minim? Asa sa-ti dea si tie Dumnezeu, sa-ti faca parte, sa vezi cum e. Sa nu mai vorbesti prostii!
    Nu toata populatia Bucurestiului lucreaza la multinationale. Deci saracia nu este din cauza lenei sau a comoditatii!
    Si mai sunt si hypermarketurile care le putem numi multinationale, dar salariile sunt mici si acolo, chiar daca sunt multinationale!
    Viata la oras prezinta avantaje si dezavantaje! La fel si viata in provincie. Dar asta nu inseamna ca unii sa isi cladeasca fericirea pe nefericirea altuia!
    Esti mai fericit sau mai bogat cel care gandesti astfel daca altul e mai necajit si mai sarac??????!!? Atunci trebuie sa fii cel putin dement, nu meriti sa fii numit OM! Nu conteaza ca esti de la tara sau din oras!

  21. De ce sa fie corect sa ia si pielea de la calatori, dar sa aiba finantare si de la buget atatia trepadusi?
    Frecvent, in anumite autobuze sau tramvaie stb, vezi 3-4 oameni care platesc calatoria. Si mai vezi 10 controlori! 10 controlori pentru ce!!!!!??!?! Pentru ce sa platesti atatea salarii? Pentru 3 calatori care aveau bilet platesti tu ca societate 10 salarii??????? De aceea trebuie calatorii sa plateasca mai mult? Pentru plata atator salarii ale trantorilor?
    Pana la urma, daca 1-2 calatori amarati, saraci (ca nu de bine alege cineva sa nu plateasca si sa riste sa mearga in astfel de conditii) si nu sunt multi care risca amenda, la o ora de varf, sa presupunem ca nu ar plati biletul. Atunci ar merita pentru cativa lei pierduti de la acei 1-2 calatori sa fie platite 10 salarii ale acelor angajati care nu fac o munca. Aia nu e munca.
    In alta zi: Mergeam la serviciu si dupa ce ca era aglomerat dimineata, urca 11 controlori care au mers dintr-un capat in altul al traseului si ce sa vezi? Iarasi aveau toti calatorii bilet / abonament, dar din controlori mai ocupau si locul si supraaglomerau inutil mijlocul de transport care nu avea aer conditionat. Mai ne luau si aerul controlorii si se plimbau continuu dintr-un capat in altul al transportului in comun si ne deranjau pe cei care eram sardele si asa. Sincer! Chiar nu renteaza sa platesti ca societate de transport salariile atator trantori.
    Iar acum, biletul e exagerat de scump! Ar trebui ca toti sa-si cumpere o trotineta cu banii de pe abonamentul lunar si sa nu mai circule nimeni cu mizeriile numite transport in comun.
    Iar la metrou e o alta problema: praf in subteran, mizerie, trenurile vin rar, distantarea nu se respecta si nici nu ar avea cum sa se respecte daca vin atat de rar.
    E total NEPRODUCTIV sa platesti salariile atator controlori!
    Daca s-ar face un calcul, s-ar putea observa simplu ca NU RENTEAZA sa fie platite atatea salarii ale trantorilor neproductivi!

  22. Batranii nu circula „mai mult decat e cazul” pentru ca nu au nici putere sa se deplaseze atat de mult. Se deplaseaza mai mult la medic. Asa ca nu mai fii rautacios ca nu-ti sta bine! Mai ales cand vei fi si tu pensionar si mai ales sarac, nu-ti va cadea bine sa vina un „prieten” sa-ti spuna ca de ce mergi la doctor. Atunci sa ajungi si tu la medic sa vezi cum e!
    Daca esti in categoria celor bogati, atunci vei avea Jeep-ul in poarta viloiului de tip bloc cu 30 de camere si nu vei avea nevoie sa circuli cu stb-ul fara aer conditionat si in traficul super aglomerat. Eventual iti vei lua avion ca la cate ifose ai…
    Omul sa fie om inainte de toate!!!

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.