G4Media.ro

MOTIVARE De ce Înalta Curte a sesizat în unanimitate CCR privind modificările…

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. E trist ca aproape o suta de(cei mai INALTI)judecatori nu fac diferenta între dreptul la aparare,ca atare,si dreptul la a alege un avocat,de vreme ce legea prevede expres ca dacă „maria sa”inculpatul nu vrea sa opteze i se desemneaza un avocat din oficiu.Adică asta din oficiu este „cu accid”🤣si atacă „substanta dreptului”,n-are aceiasi pregatire?!Sau mai de grabă atacă substanta „cumetriilor”dintre avocatul anume ales,ca „are intrare”(cum se zice mai nou)si unii care stau in scaunul de judecată,chiar daca deciziile CCR îi mai readuce si din stare de detentie,in acest scaun(de ex.:judecatoarea cu spaga de la vrajitoare).
    Și pana la urmă secretele care tin de siguranta natională sunt neglijabile fata de restrangerea dreptului de optiune si nu de aparare al inculpatilor?Pai daca este asa,inseamna ca interesele statului nostru sunt subordonate „statului inculpatilor”!!!
    Pe acest rationament nedemn inseamnă ca avem doua drepturi la aparare:unu cu avocat ales iar celelalt cu avocat din oficiu,care,automat,are alt statut.Inculpatului trebuie sa i se dea dreptul sa aleagă tot timpul,inclusiv cand comite infractiunea grava.Unde s-a ajuns cu marinimia fata de faptuitori!?
    Degeaba Marele Alb ne spune ca raiul este dincolo.Nu,pentru infractori este aici,pe lumea aceasta!

  2. E corect ca ICCJ a sesizat CCR ,problemele in discutie trebuie lamurite odata si pentru totdeauna, in mod clar,limpede,fara echivoc sub aspectul constitutionalitatii.

  3. Atunci,aproape toate textele de lege trebuie trimise la CCR.Sa pui dreptul la aparare in paranteza dreptului de a alege un avocat este o gaselnita,care creeaza precedente.Practic,avem,in viziunea acestei sesizari,de Inalta Curte,doaua drepturi de aparare,cu statut diferit fiecare:cel ales si cel din oficiu,cind inculpatul nu are bani.Serviciul de avocatura are piata lui.Nu poti sa faci din asta,daca oferta este mai buna sau mai slabă,un principiu de drept,pe care sa-l cenzureze CCR.Pe această logică ajungem,pentru a fi sigure,ca toate legile sa treaca pe la CCR.Am inceput deja sa ne inecam in „stufaris” si transformam CCR-ul intr-o entitate sacrosantă,ca sofistii care au ajuns sa-si puna problema „cati ingeri sunt într-un varf de ac”.

  4. Există fără îndoiala argumente și pro și contra cu privire la toate chestiunile aduse în dezbatere și problemele trebuie analizate cu moderație și echilibrat, prin raportare la prevederile Constituției.

  5. De exemplu potrivit Legii 51/1991 încheierea prin care se autorizează activitățile de de culegere de informații ce periclitează securitatea națională sau se prelungește autorizația este definitivă ,nefiind supusă vreunei căi de atac și nu înțeleg de ce se prevede posibilitatea contestării ei în procedura de cameră preliminară.Punerea în executare a mandatelor de siguranță națională este examinată de asemenea de instanța supremă cu ocazia prelungirii autorizării,Examinarea legalității probelor derivate din înregistrările realizate în baza MSN nu au o procedură fixată în Legea nr.51/1991 și de aceea nu înțeleg de ce se impută încălcarea legii sub acest aspect.

  6. *nu are o procedură fixată