Home » Articole » Ministrul Educației, despre marele eşec al sistemului românesc de învăţământ: Faptul că de ani de zile trimitem în societate un număr prea mare de copii pe care i-am dus în zona analfabetismului funcţional, ne-am bătut joc de inteligenţa şi creativitatea lor

Ministrul Educației, despre marele eşec al sistemului românesc de învăţământ: Faptul că de ani de zile trimitem în societate un număr prea mare de copii pe care i-am dus în zona analfabetismului funcţional, ne-am bătut joc de inteligenţa şi creativitatea lor

05 iul. 2025, 20:20,
Ministrul Educației, despre marele eşec al sistemului românesc de învăţământ: Faptul că de ani de zile trimitem în societate un număr prea mare de copii pe care i-am dus în zona analfabetismului funcţional, ne-am bătut joc de inteligenţa şi creativitatea lor
Sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Ascultă articolul

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, e de părere că marele eşec al sistemului românesc de învăţământ este numărul mare de analfabeţi funcţional care au ieşit de pe băncile şcolilor. David susţine că sunt tineri care au fost „duşi” în zona analfabetismului funcţional, sistemul bătându-şi joc de inteligenţa şi creativitatea lor, transmite News.ro.

Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -

Daniel David a fost întrebat, la Digi 24, care este cel mai mare eşec al şcolii româneşti. ”Faptul că de ani de zile trimitem în societate un număr prea mare de copii pe care i-am dus în zona analfabetismului funcţional, ne-am bătut joc de inteligenţa şi creativitatea lor. Eu ştiu, ca psiholog, că inteligenţa şi creativitatea lor sunt similare cu orice avem în ţări vestice şi ducându-i, cel puţin din 2015, când eu am măsurat anual analfabetismul funcţional, am dus generaţii întregi, pervertind, până la urmă, după cum vedeţi, inclusiv ceea ce înţelegem prin societate, adulţi care ar trebui să protejeze normalitatea şi democraţia”, a răspuns Daniel David. De altfel, ministrul Educaţiei a vorbit, în repetate rânduri, despre nevoia de combatere a analfabetismului funcţional, el reclamând faptul că numeroşi români cred în pseudoştiinţă. Ministrul a avansat chiar ideea ca în evaluările anuale sau periodice privind activitatea cadrelor didactice să fie introduse elemente pe baza căror promovarea pseudo-ştiinţei să fie considerată abatere de la normele etice.

Comentarii
  • Abramburel spune lucruri traznite. Discursul ăsta l-am auzit la fiecare nou ministru la Educație, dar mai ales la ăia cu programul România Educată.

    De făcut nu se face nimic.

  • Sigur folosește cuiva ca avem un IQ așa de scăzut.

  • Dacă începem să gândim, devenim periculoși.

  • Abramburel, bun pseudonim.
    Mie îmi seamănă f mult cu 1 geambaș.
    Ma tem ca vrea sa depășească planul la întrecerea socialista ” cum sa distrugem învățământul temeinic „.
    Ma tem ca nu înțelege nimic din învățământul preuniversitar.
    Va înaintez o propunere : reducerea temporara a tuturor veniturilor în învățământ cu 5%. Timp de 12-18-24 luni , fără instaurarea haosului care se preconizează.

  • Mă așteptam la mai mult de la un rector de la Cluj, și psiholog pe deasupra. Omul ăsta s-a luat de astrologi și numerologi, fără a încerca să aibă o discuție cu ei și să-i înțeleagă. I-am criticat din start. Ce pot să vă spun e că o parte din acești oameni știu mai multă psihologie practica decât mulți psihologi îngropați în diplome, dar lipsiți de empatie și de cum funcționează ființa umană.

    Apoi a vrut să interzică profesia de consilier de dezvoltare personala. În străinătate e plin de coach, la noi e plin de abuz din partea autorităților statului. Ei au inclusiv terapeutic coach, noi îl avem pe david.
    Omul ăsta doar vine și comunică diverse, fără să discute cu cadrele didactice și fără să ia nicio măsură în direcția bună. După atâta timp în minister, să vii cu așa ceva e cel puțin jenant. Omul are o problemă cu luarea deciziilor bune

  • Marele eșec se datorează unei evaluări de doi bani pe tot parcursul ciclurilor școlare. Nota 10 se dă adesea degeaba. Evaluarea națională de clasa a 8-a are subiecte jenant de ușoare. Nu se testează nici competente si nici cunoștințe. Elevii sunt astfel învățați că ajunge ce „învață”. La facultăți și licee AI rezolva problemele și referatele astfel încât atunci când apar situațiile de angajare deja este greu să lucreze 8 ore intens pe zi. In paralel societatea își dă concursul pentru eșecul educației. Dacă ai carte nu înseamnă că ai și bani. Iar tiktok este plin de analfabeți cu bani din „școala vieții” pe care ANAF nu îi întreabă de unde au banii. Iar elevii înțeleg că se poate și fără carte… Cam asta este problema pe care trebuie sa o rezolve sistemul. Să nu se poată bani fără carte.

  • Bine, dom’le, dar ce faci despre asta? Cum rezolvi? Că un discurs din ăsta emoționant puteam și eu să dau da nu rezolvam nimic!

  • Sau poate domnul ministru ar putea să verifice și în zona profesorilor… că eu știu o profesoară universitară care i-a spus unei studente, când vorbeau despre evaluare, că „nu putem niciodată să fim obiectivi pentru că suntem subiecți”. Tipa, profa, le are cu filozofia…
    Sau mai știu altă doamnă profesoară univ. care a afirmat că „serenitate nu există în română”.
    Deci, domnul ministru să verifice, în primul rând, unele cadre didactice….

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.