G4Media.ro

Ministerul Justiției anunță declanșarea procedurii de selecție a candidaților pentru funcția de…

Ministerul Justiției anunță declanșarea procedurii de selecție a candidaților pentru funcția de procuror european delegat în România / Ce condiții de participare trebuie să îndeplinească procurorii

Ministerul Justiției anunță, vineri, declanșarea procedurii de selecție a candidaților pentru funcția de procuror european delegat în România, după ce Comisia Europeană a făcut apel pe 2 decembrie la statele membre să-şi numească rapid procurorii delegaţi pentru a permite Parchetului european (EPPO), noua armă a UE împotriva fraudei, să-şi înceapă activitatea la 1 marti.

Potrivit anunțului Ministerului Justiției, candidaturile pot fi depuse până pe data de 7 ianuarie 2021. Candidații trebuie să fie procurori cu o vechime în funcție de minimum 12 ani, cu grad profesional cel puțin de parchet de tribunal și să cunoască limba engleză. Interviul va avea loc în perioada 25-28 ianuarie 2021 și se va desfășura la Ministerul Justiției sau prin mijloace de comunicare la distanță.

Redăm mai jos comunicatul ministerului:

Se declanșează procedura de selecție a candidaților pentru funcția de procuror european delegat în România.
Cerințe pentru ocuparea funcției de procuror european delegat în România

Poate fi desemnată candidat pentru funcția de procuror european delegat în România persoana care îndeplinește următoarele condiții cumulative:

  • este cetățean român, cu domiciliul în România;
  • este procuror cu o vechime în funcție de minimum 12 ani, dovedită cu adeverință;
  • deține gradul profesional cel puțin de parchet de pe lângă tribunal, dovedită cu adeverință;
  • are experiență practică relevantă în sistemul judiciar românesc, îndeosebi în domeniul urmăririi penale a infracțiunilor împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene ori a infracțiunilor în domeniul fiscal sau vamal;
  • deține o cunoaștere satisfăcătoare a limbii de lucru în cadrul EPPO, respectiv limba engleză.

Persoanele interesate își pot depune candidatura până la data de 7 ianuarie 2021, inclusiv, după cum urmează:
a) în format hârtie, în mod direct prin depunere la sediul Ministerului Justiției, până la ora 17:00,
b) prin poștă sau servicii de curierat, la adresa de corespondență a Ministerului Justiției – str. Apolodor nr.17, Sector 5, cod poștal 050741 București, în atenția Direcției Resurse Umane. Pentru a se considera candidatura depusă în termen, este necesar ca data oficiului poștal/a firmei de curierat să fie în interiorul termenului mai sus indicat, respectiv până în data de 07.01.2021, inclusiv;
sau
c) electronic, la adresa de email: selectie.ped@just.ro, până în data de 07.01.2021, inclusiv, până la ora 24:00.

Candidaturile transmise după această dată nu vor fi luate în considerare.

Dosarul de candidatură va cuprinde următoarele înscrisuri:
copie de pe C.I./B.I.;

  • o scrisoare de motivație redactată în limbile română și engleză;
  • un curriculum vitae european redactat în limbile română și engleză;
  • dovada îndeplinirii condițiilor de vechime prevăzute de lege, precum și dovada gradului profesional deținut, atestate prin adeverințe;
  • copii ale oricăror înscrisuri pe care candidații le apreciază ca relevante pentru a atesta experiența practică a acestora în sistemul judiciar românesc, îndeosebi în domeniul urmăririi penale a infracțiunilor împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene ori a infracțiunilor în domeniul fiscal sau vamal;
  • copii ale oricăror documente pe care candidații le consideră necesare pentru susținerea candidaturii;
  • informarea cu privire la acceptarea posibilității de a-și desfășura activitatea în altă localitatea decât aceea în care o desfășoară în prezent.

Procedura de selecție se va desfășura potrivit următorului calendar orientativ, acesta putând suferi modificări în funcție de numărul candidaților înscriși și admiși la interviu:

termenul limită pentru depunerea cererilor de înscriere și a tuturor înscrisurilor prevăzute în anunț – 07.01.2021, inclusiv;

verificarea, de către Comisia de selecție, a îndeplinirii de către candidații înscriși a condițiilor de participare la interviu – 08.01.2021- 18.01.2021;

afișarea listei candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la interviu – 19.01.2021;

programarea și stabilirea eventualelor aspecte tehnice cu candidații – 19-22.01.2021;
interviul în fața Comisiei de selecție – 25-28.01.2021;

afișarea rezultatelor selecției – 29.01.2021;

transmiterea listei candidaților pentru funcția de procuror european delegat Procurorului-șef european – 29.01.2021 – 02.02.2021.

Dosarele depuse vor fi analizate de Comisia de selecție, iar rezultatele verificării și informațiile privind data, ora și locul organizării sesiunii de audiere vor fi publicate pe site-ul Ministerului Justiției, Consiliului Superior al Magistraturii şi al Ministerului Public.

Interviul va avea loc în perioada 25-28 ianuarie 2021, perioadă ce poate suferi modificări în funcție de numărul candidaților și de modalitatea de desfășurare a interviului. Acesta se va desfășura la sediul Ministerului Justiției sau prin mijloace de comunicare la distanță, în funcție de evoluția situației pandemice. Interviul se va transmite în direct, audio-video, pe pagina de internet a Ministerului Justiției. Interviul are o durată de maximum 45 de minute/candidat.
Interviul va avea loc în limba română, însă vor fi adresate și întrebări în limba engleză. Candidații pot răspunde la întrebările respective în limba engleză.

Evaluarea candidaților se face pe baza aspectelor relevante rezultate din susținerea interviului, din analiza documentelor depuse de către candidat cu privire la experiența practică relevantă, precum și a altor aspecte verificabile rezultate din activitatea sa profesională.

La finalizarea interviurilor, Comisia de selecție va selecta candidații pentru ocuparea celor 15 posturi de procurori europeni delegați, precum și 5 propuneri de rezervă. Lista candidaturilor va fi comunicată Procurorului Șef European, în temeiul art. 13 alin.(2) din Regulamentul (UE) 2017/1939. Lista va fi publicată pe site-ul Ministerului Justiției,

Consiliului Superior al Magistraturii şi al Ministerului Public. Data începerii activității în calitate de procuror european delegat în România va fi cea stabilită urmare procedurilor specifice în cadrul EPPO.

Candidații înscriși în procedura de selecție trebuie să cunoască, pe lângă legislația națională în materie, Regulamentul (UE) 2017/1939 al Consiliului din 12 octombrie 2017 de punere în aplicare a unei forme de cooperare consolidată în ceea ce privește instituirea Parchetului European (EPPO) publicat în JO L 283 din data de 31.10.2017, alături de îndreptările erorilor materiale din cuprinsul acestuia și deciziile Colegiului EPPO1.

Totodată, candidații pot consulta și Proiectul de Lege privind stabilirea unor măsuri pentru punerea în aplicare a Regulamentului (UE) 2017/1939 al Consiliului din 12 octombrie 2017 de punere în aplicare a unei forme de cooperare consolidată în ceea ce privește instituirea Parchetului European (EPPO)2, aflat în dezbaterea Parlamentului.”

Context

Parchetul european, care va avea puterea de a cerceta, urmări şi trimite în judecată în faţa jurisdicţiilor naţionale pe autorii unor infracţiuni care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii, a fost instalat la sfârşitul lui septembrie, în Luxemburg. Procuroarea şefă europeană, Laura Codruţa Kovesi, şi cei 22 de procurori reprezentând statele care participă la această cooperare consolidată au depus jurământul.

Intrarea sa în funcţiune depinde însă de numirea de către ţările participante a procurorilor delegaţi, care vor fi însărcinaţi în aceste state să efectueze anchetele, dar şi de adaptarea legislaţiilor naţionale pentru a integra această nouă autoritate judiciară.

„Câteva state membre şi-au numit procurorii delegaţi, care vor începe să activeze la 15 ianuarie pentru a testa diferitele proceduri în cadrul parchetului european”, a declarat comisarul european pentru justiţie Didier Reynders, la finalul unei reuniuni prin videoconferinţă a miniştrilor europeni.

„Fac apel la toate celelalte state membre să accelereze nominalizările pentru a fi în măsură să-şi demareze activităţile de la 1 martie 2021”, a adăugat el în cadrul unei conferinţe de presă.

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

8 comentarii

  1. Să nu fie cu supărare dar tot privire ovină are Kioveși. ȘI NU TREBUIE SĂ UITĂM FAPTUL CĂ MADAM A FOST NUMITĂ MEREU, NU A CÂȘTIGAT NICI-UN CONCURS PENTRU OCUPAREA VREUNUI POST.

    • Privirea ovina o ai tu. Si creierul, deasemenea! Ia spune mataluta, la parchetul general european a fost numita? A venit un biletel cu numele ei? .
      Ce anal fabet nefunctional poti sa fii!!!

  2. procurorul „european” perfect trebuie sa fie „gay” sau „zoofil”.

  3. Sunt eligibil pentru „un post în afară” următorii candidați:

    1. Tinerii cu origini sănătoase securiste.
    2. Beizadelele de torționari.
    3. Membrii clanurilor din justiție.
    4. Alte pile.

    Condiții esențiale:

    1. Diplomă de la fabrică de diplome cu care îi prostim pe străini că e de la un fel de Harvard al României…
    2. Angajament scris cu nume gen Felix, Petrov etc că îți vei iubi țara…

  4. Procurorii de elită de la Ploiești nu sunt buni ?
    O Portocală ? Un Lămâie ?

    • Mai buni ca joiana?

  5. Merita incercate doamnele Bica sau Hosu.

  6. Pana acum dece ministrul justitiei nu s-a ocupat de acest fapt, caci solicitarea este de mult timp facuta. Poate a fost o cupat cu legile justitiei. Cred ca , in curand va avea mai mult timp liber la dispozitie.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.