G4Media.ro

Mașini electrice. Top șase cele mai populare modele

Mașini electrice. Top șase cele mai populare modele

Mașinile electrice devin încet dar sigur din ce în ce mai populare la nivel mondial în tendințele achiziționării de autoturisme noi, potrivit unui studiu publicat de către IEA (International Energy Agency).

Cu toate că deținerea unui automobil electric este o oarecare provocare, mai ales în țări precum România, acestea pot fi o alegere potrivită anumitor cumpărători. Fiabilitatea, garanțiile de lungă durată (5-8 ani) și dorința de a respira un aer mai curat sunt argumente-cheie în cumpărarea unei mașini electrice.

În continuare vă vom prezenta un top cu cele mai populare automobile electrice, conform bazei de date carVertical. Menționăm că în alcătuirea acestor statistici au fost luate în calcul majoritatea statelor europene împreună cu Statele Unite ale Americii.

Top 6 cele mai populare mașini electrice

1. BMW i3. Apărut în 2013 cu o caroserie din fibră de carbon și un design original, BMW i3 este o mașină populară atât pe piața de autovehicule noi cât și second-hand. În 2016 era a treia cea mai bine vândută mașină electrică după Nissan Leaf și Tesla Model S.

BMW i3 oferă impresia de lux și sportivitate, dar dă dovadă și de un spirit ecologic responsabil (unele elemente din habitaclul lui i3 sunt produse din PET-uri reciclate).

Forma este una neconvențională, cu ușile din spate în stil Rolls Royce (suicide doors), iar autonomia este una rezonabilă (260 km declarați de producător), cu posibilitatea echipării unui „range extender” (i3 REX – un motor pe benzină de 647 cc și rezervor de 9 litri, cu rol de generator de curent).

2. Tesla Model S. Poate cel mai des auzit nume din industria mașinilor electrice, Model S a fost creată luând inspirație de la Mercedes CLS (2008-2014). Acestea două au în comun diverse componente (schimbătorul de viteze montat lângă volan, maneta de semnalizare, comenzile pentru cruise control, butoanele pentru geamuri electrice, etc.).

Puterile variază de la 332 CP – 525 NM pentru modelul 60D și 598 CP – 1074 NM pentru modelul vârf de gamă – P100D.

Tehnologia avansată care permite mașinii să circule aproape autonom împreună cu numeroasele dotări și range-ul de 416-539 km declarați (în funcție de echiparea aleasă) fac din Tesla Model S unul dintre cele mai apreciate automobile electrice disponibile la ora actuală.

3. Tesla Model 3. Alternativa „ieftină” la Model S, Tesla Model 3, apare în anul 2017 și până în 2020 devine cea mai bine vândută mașină electrică din toate timpurile, cu peste 500.000 de exemplare vândute.
Cifrele de putere sunt mai mult decât bune, pornind de la 283CP – 450 NM cuplu și până la 450 CP și 639 NM în echiparea „AWD Performance”.
Autonomia declarată este situată între 350 – 570 km, iar prețul este cu 40-50% mai mic față de Tesla Model S.

4. Volkswagen e-Golf. Volkswagen e-Golf este un automobil electric apărut în 2013 ce păstrează formele convenționale ale compactei populare. În prezent, e-Golf promite o autonomie de 231 km în modul ECO+, 136 CP și 290 NM.

Atât la interior cât și la exterior, e-Golf este sobru, singurele indicii că avem de a face cu o mașină electrică fiind jantele și lipsa zgomotului.

Volkswagen e-Golf este, probabil, alegerea unui cumpărător ce nu dorește să iasă în evidență cu autovehiculul său eco-friendly, dar dorește totodată să profite de beneficiile unui hatchback pătrățos și practic.

5. Nissan Leaf. În 2011, acest model oferea un design ieșit din comun, dar o autonomie modestă de sub 170 km.
Facelift-ul apărut în 2017 a adus un aspect mai convențional, o formă ușor de recunoscut dar mai elegantă și, cel mai important, autonomia promisă aproape că s-a triplat în prezent. Nissan susține că noul Leaf poate parcurge până la 389 km cu o încărcare, în regim WLTP.

Cu un preț competitiv și o multitudine de dotări, Nissan Leaf poate fi o opțiune de luat în calcul când se dorește un hatchback electric mai sobru decât BMW i3 dar mai incitant decât VW e-Golf.

6. Tesla Model X. Statisticile cumpărării de mașini noi arată că SUV-urile și crossoverele sunt la mare căutare în prezent. Astfel că Tesla a adus pe piață propria sa viziune în materie de vehicule înalte, spațioase și electrice.
Tesla Model X debutează în 2015 și oferă o siluetă înălțată a lui Model S, cifre de putere și autonomie asemănătoare și celebrele portiere din spate de tip „Falcon-wing” / „Gull-wing”, cu deschidere verticală inteligentă.

Recent, echiparea „Long Range Plus” a primit un upgrade și oferă o autonomie (declarată) de aproape 600 km dintr-o singură încărcare.

Prin urmare, tendința mondială este îndreptată spre un viitor al transportului electric. Deși actuala infrastructură de încărcare lasă de dorit, este cert că aceasta va evolua, automobilele electrice fiind mai des întâlnite.

Nota: Articol susținut de CarVertical în cadrul unui parteneriat necomercial cu G4Media.ro

Sursa Foto: electrek.co

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

10 comentarii

  1. Am facut ieri un scurt drive test cu o electrica de la PSA (Opel Corsa-E).
    E foarte reusita si aceasta platforma PSA, a venit mai tarziu pe piata dar pare bine pusa la punct.
    Pe baza ei sunt lansate deja o multitudine de modele pentru toate gusturile: DS-3 E-Tense, e-208, e-2008, Corsa-e, Mokka-e si favoritul meu: ë-C4.

  2. Articolul parca pare despre istoria masinilor electrice…
    Cele mai populare masini electrice in Europa sunt Renault Zoe, Kia Niro EV, Peugeot e-208, Tesla model 3 si vine tare din urma VW ID.3

  3. Stai să apară DACIA !

  4. La modul practic, dacă intervine guvernul cu obligativitatea, rade firmele mici și scumpesc serviciile/produsele. La capitolul autonomie, majoritatea sânt simple baliverne, în regim normal de exploatare, autonomia scade la jumătate.Prea mari și tari pentru oraș, prea slabe pentru afară.Cu tot cu încărcare, o excursie București-Oradea pe timp ploios durează minimum 2zile. Dacă mai pui și clima sau ninge, du-te cu trenul. Pentru puștanii stăpâniți de mirajul accelerației și care i-ar atârna un zmeu de oglindă cu prețul, să moare dujmanii lui, e super, pentru firme și pfa, un rahat prea scump ca să fie profitabil. Odată trecută pe verde energia va avea un preț cvintuplu și bye-bye nivel de trai.Bița ca la Beijing și iarna per pedes.Prețul pe km va retransforma mașina într-un lux inutil, ca la începutul sec XX.Deocamdată n-au mișcat nimic la bateriile cu litiu de treizeci de ani.Scumpe, proaste, promisiuni.S-ar face ceva cu adevărat dacă ar intra pe sodiu, o baterie ar costa un sfert din mașină dar chinezii fură, nu cercetează iar știința merge-n jos, pe topoganul socialismelor.

    • Italienii isi convertesc o gramada de masini Diesel pe GPL, conversie in urma careia masinile alea se incadreaza la standard Euro-6. Noi in Romania de ce nu putem?

    • Uită-te la Nio, folosesc swapping station! Ai opțiunea de a cumpăra mașina prin opțiunea Baas ( plătești doar mașina, fără baterie) pentru 100$ lunar, folosești swapping station nelimitat, schimbi bateria descărcată in 3 minute cu una full! Acum au introdus si bateria de 100kw, în viitorul apropiat vor introduce și baterie de 150kw! Au și mașini foarte frumoase și luxoase! Totul e premium la Nio, peste ceilalți producători, chiar și peste Tesla! Merită un ochi pe Nio și eventual cumpărate câteva acțiuni cat încă mai e 45$ acțiunea, probabil explodează în câțiva ani! 💪💪💪💪

  5. „rade firmele mici și scumpesc serviciile/produsele” – UPS trece pe dubițe electrice. Și nu-i obligă nimeni, dar sunt mai ieftine long term. La fel și Amazon. Cei care vor folosi în continuare diesel/benzină vor avea prețuri mai mari, deci vor fi nevoiți să treacă la electrice. Vor fi obligați de piață, nu de vreun guvern.
    „autonomia scade la jumătate” – nimeni nu neagă scăderea autonomiei. Dar nu la jumătate: depinde de capacitatea bateriei, cât de frig e afară, câte grade vrei să faci în mașină. Dacă vrei la -30 de grade afară să-ți faci 50 de grade la interior, probabil îți scade la jumătate. Mai studiază.
    „București – Oradea” 2 zile. Doar condus îți ia 8-9 ore. Sunt ~600 de km. Trebuie să faci pauză undeva măcar 30 min/1h. Majoritatea mașinilor au acum range de cel puțin 300km. Deci îți trebuie o singură pauză de 1h în care să-ți încarci mașina. Au făcut unii un test cu mașină normală vs mașină electrică, și la 800km diferența între cele 2 mașini a fost…… 2min.
    „prea mari” – prostie. Sunt de la smart electric până la cele din clasa E. E smart prea mare?
    „n-au mișcat nimic cu bateriile” – asta e prostia cea mai mare. Ești dezinformat și mai arunci și păreri care pot fi ușor combătute cu un seach pe google. Nu știi nimic, daca-ți zic NMC 811 sau NMC91 probabil nu-ți spune nimic, dar mă rog. Sau că Tesla tocmai a făcut în laborator teste cu o baterie care și-a păstrat SoC la peste 90% după 10.000 de cicluri încarcăre/descărcare?

    Restul comentariului sunt pure speculații și FUD. Și ca să-ți spun: da, sunt cercetători care lucrează la baterii cu Na-Ion. Dar deocamdată nu se compară (densitate de energie) cu cele Li-Ion.

    Tu poți renunța la 1.9 TDI și te poți duce cu trenul la Oradea. Am văzut destul pe dreapta cu capota ridicată.

    • Ca să știi și tu, la orice lucrare sau produs transportat, pe lângă manoperă la care intră și ora de condus, sau piesă, intră vb și Mortizarea sculelor cum ar fi mașina, la șase-șapte ani de utilizars, pe lângă taxe, o medie a reparațiilor etc, consumabilesamd se bagă și prețul mașinii.Într-un fel vei fi taxat pentru o dubă gpl de 10.000 și altfel pentru una de 40-50.000 .De la Tesla”tocmai” până la toți au e cale lungă

  6. Și mai sânt o grămadă, de la instalarea de stații de încărcare care nu vor fi la îndemâna oricărei firme mici sau medii va duce la monopol. Kwh de la stație nu va fi la prețul kwh de acasă cu care te momesc producătorii, va fi purtător de acciză plus amortizarea stației și liniei până la ea care numai ieftină nu va fi și un ce profit hotărât peste capul clientului.În final vei avea o mașină de trei ori cel puțin mai scumpă cu performanțe pe jumătate și cu costuri de deplasare identice dacă nu mai mari decât una clasică. Să nu mă înțelegi greșit, nu sânt petrolhead și m-aș lipsi bucuros de fum și zgomot dar nu am cum să am încredere într-un produs promovat permanent, neperformant și scump, fabricat de un tip abonat la țâța politică ca Musk sau industria auto sucită cu forța la chestii care au de-a face mai mult cu politica decât cu piața.Comunismul cu dacii de 120.000 de lei ținute în garaj nu mă încântă în variante reloaded.Personal, pot face efortul dar produsul încă nu mă încântă.E prea slab la preț prea mare, poți să întrebi orice privat, de la cei cu grădinițe private cu microbuz până la constructori sau cofetării.Când bagi totul pe firme mari cu hușureală din spate, socialismul globalist bate la ușă iar acolo nu mai alegi tu, o fac alții pentru tine.Nu mersi, pentru bani mai mulți vreau un produs comparativ mai bun și vreau să am de unde alege.

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.