
Măndița Baias, profesor de fizică, despre scenariul învățării exclusiv online, din toamnă: E nevoie ca directorul școlii să imprime ritmul de lucru, să încurajeze colegii să experimenteze, să găsească oamenii “locomotivă”
Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare:
Susține G4Media. Click AICI pentru a redirecționa 3.5% din impozit - online, gratuit și simplu.
Urmărește cele mai noi producții video G4Media
- articolul continuă mai jos -
Cursuri exclusiv online
În cele ce urmează voi încerca să aduc în atenția dumneavoastră scenariul învățării exclusiv online din toamnă. Am experiența a trei luni de predare a fizicii în acest mod.
Ce am învățat? Că e nevoie ca directorul școlii să imprime ritmul de lucru, să încurajeze colegii să experimenteze modalități noi de predare; să găsească oamenii „locomotivă” care să-i învețe și pe ceilalți cum să se descurce în mediul virtual de învățare. E nevoie de un colectiv de profesori deschis la nou. E nevoie de elevi sârguincioși și de părinți înțelegători. Toate astea le-am întâlnit și pot să vă împărtășesc din experiența mea.
Pentru ca procesul didactic online să decurgă fără probleme majore, consider că toată școala trebuie să funcționeze pe aceeași platformă de învățare și după același orar. Această platformă este aproape identică cu școala reală: are clase, are elevi în clase, are profesori care intră în clasa respectivă, are spațiu de predare (video), are spațiu de stocare a materialelor predate, are spațiu de evaluare, de rezolvare a temelor. Din clasă se pot apela diverse materiale, pregătite înainte, necesare pentru lecție sau acestea se găsesc online.
Să luăm ca exemplu o lecție de fizică: se comunică informațiile prin material scris, dar se explică în întâlnirea video a profesorului cu elevii. Se poate folosi și tabletă grafică pentru a facilita procesul didactic de predare.
Experimentele (simulări ale lor) se pot găsi online, se trimite elevul la adresa respectivă, face măsurătorile, culege datele, vine înapoi în clasă și le prelucrează. Prezintă rezultatele măsurătorilor sub formă de tabele, grafice etc.
Evaluarea se poate realiza sub forma unor proiecte pe care elevii le pregătesc acasă sau sub forma unor teste de evaluare rezolvate online în fața profesorului.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii