G4Media.ro

Măndița Baias, profesor de fizică, despre scenariul învățării exclusiv online, din toamnă:…

Mandita Baias / Foto: Facebook

Măndița Baias, profesor de fizică, despre scenariul învățării exclusiv online, din toamnă: E nevoie ca directorul școlii să imprime ritmul de lucru, să încurajeze colegii să experimenteze, să găsească oamenii “locomotivă”

Opinie semnată de Măndița Baias, profesor de fizică la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” și la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, Baia Mare:

Cursuri exclusiv online

În cele ce urmează voi încerca să aduc în atenția dumneavoastră scenariul învățării exclusiv online din toamnă. Am experiența a trei luni de predare a fizicii în acest mod.

Ce am învățat? Că e nevoie ca directorul școlii să imprime ritmul de lucru, să încurajeze colegii să experimenteze modalități noi de predare; să găsească oamenii „locomotivă” care să-i învețe și pe ceilalți cum să se descurce în mediul virtual de învățare. E nevoie de un colectiv de profesori deschis la nou. E nevoie de elevi sârguincioși și de părinți înțelegători. Toate astea le-am întâlnit și pot să vă împărtășesc din experiența mea.

Pentru ca procesul didactic online să decurgă fără probleme majore, consider că toată școala trebuie să funcționeze pe aceeași platformă de învățare și după același orar. Această platformă este aproape identică cu școala reală: are clase, are elevi în clase, are profesori care intră în clasa respectivă, are spațiu de predare (video), are spațiu de stocare a materialelor predate, are spațiu de evaluare, de rezolvare a temelor. Din clasă se pot apela diverse materiale, pregătite înainte, necesare pentru lecție sau acestea se găsesc online.

Să luăm ca exemplu o lecție de fizică: se comunică informațiile prin material scris, dar se explică în întâlnirea video a profesorului cu elevii. Se poate folosi și tabletă grafică pentru a facilita procesul didactic de predare.

Experimentele (simulări ale lor) se pot găsi online, se trimite elevul la adresa respectivă, face măsurătorile, culege datele, vine înapoi în clasă și le prelucrează. Prezintă rezultatele măsurătorilor sub formă de tabele, grafice etc.

Evaluarea se poate realiza sub forma unor proiecte pe care elevii le pregătesc acasă sau sub forma unor teste de evaluare rezolvate online în fața profesorului.

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

12 comentarii

  1. Eu am profesor titular gradul I în familie cu zero competențe digitale; folosește telefon Nokia, cu butoane.

    • Taica-miu e la aceeasi categorie doar ca el ‘ a invatat ‘ sa foloseasca tableta. Nu stie totusi sa inchida aplicatia, o lasa mereu deschisa. :)) E un chin de pe tablete. Chiar isi bate statul joc de oameni cu ele … Un chromebook sau ceva de genul se putea si nu era o problema … Nu zic de Dell-uri XPS de 14’ … Dar totusi, cele mai bune calitate/pret la banii aia … Macar ceva bazat pe AMD Ryzen, ca-s mult mai bune la raportul mentionat, cel putin pt. profesori. 🙂 Va garantez ca sa predai de pe tableta e o infectie, o bataie de joc. + Ca face 57 de ani si nu prea mai sticleste bine …

    • @Lexicoane, tu la 57 de ani n-o să mai sticlești deloc, din câte văd eu. Te trădează scrisul și concepția…. Așa, funcționale?

    • Vorbim la 57. Aminteste-mi atunci. Daca n-ai putrezit, te gasesc. (Numai retarzi peste tot) 🙁

  2. E vară, e vacanță, mă așteptam ca in școli să fie foială maximă : instalarea în sălile de clasă a acelor sisteme prin care profesorul poate preda online din fața tablei în timp ce vede toți elevii pe un ecran mare. E cel mai bun sistem ( permite si predarea combinată, jumătate de clasă prezentă fizic, cealaltă online) față de cel din fața unui laptop sau tablete, la cheremul unor rețele slabe sau suprasolicitate. Dar nu se mișcă nimic. Așa că degeaba vor oamenii, dacă nu au cu ce.

    • Bună seara!
      La ce sistem vă referiți? ( Sistem prin care profesorul poate preda online)

  3. Vad ca doamna vine tot cu ‘viziunea mecanicista comnunista’, „locomotive” … Aveti idee cat de necalificati sunt pana si cei care sunt de 32 de ani in Sistem ? E un haos, extrem de multa responsabilitate si nu stiu cat se merita, in special cand parintii sunt niste nesimtiti cu pretentii uriase pt. niste plodzi care nu prea au ce-i 7 ani de’acasa …

    La noi sistemul intotdeauna s-a bazat pe Partid, taica-miu a fost Inspector Scolar, stiu ce zic. Se schimba intotdeauna in functie de cine-i la putere si asta se intampla chiar in clipa asta. 🙂 Evident, in tot Sistemul(nu numai Scolar).

  4. Video chat pentru părinții obligați să învețe cu copiii. Se putea relua scoala, dar nu scoli-monstru cu 1000 de copii amestecați. Dacă se făceau clase cu număr normal de elevi, nu cat corul Madrigal, lucrurile puteti fi miscate . Dar video chatul e mult mai convenabil. Poti înregistra 3 lecții si le pui pe alea.

  5. Ce să facă directorul de școală, fă? Păi ăștia-s numiți politic, ce să facă ei? Poate de ședințe de partid să se ocupe.

  6. Doamne ferește, directorul scolii la care învață copiii mei (în București, da) nu are smart phone, iar adresa de email pe care a primit singura temă din semestrul 2 a fost comunicată elevilor de un alt coleg profesor. Închipuiti-vă reacția copiilor. Nici vorbă de întrebări, dialog, feedback.
    De ce nu avem directori numiți prin concurs, deși s-a desfășurat unul deja în 2016 , directori pe care să ii menținem doar cu niste criterii clare, de performanță?

  7. Dna profesoara. Cu tot respectul , dar locomotivele despre care pomeniti au fost si sunt parintii in perioada de predare online. Ca sa ai locomotive in scoala, trebuiesc realizate investitiile in scoala : sisteme de videoconferinta ultramoderne, toalete separate pentru fiecare clasa, servere pentru stocare lectii inregistrate online astfel incat copii ce nu por participa la o anumita lectie sa o poata accesa si vizualiza . Marile companii deja le folosesc. Scoala romaneasca in comparatie cu marile companii este in evul mediu.
    Iar din toamna, daca ai locomotive in scoala, parintii trebuiesc din nou implicati in postura de locomitiva. Nu poti lasa copilul de clasa 1-4 acasa singur sa participe la scoala online iar tu ca parinte sa mergi la servici . Am ajuns parintii sa suplinim munca invatatorilor: asistam copilul la lectii astfe incat daca se intrerupe legatura internert a invatarorului sa-l reconectam pe copil la aplicatii, printam si scanam documente si le incarcam in aplicatia folosita de invatatori, si tot asa. Scoala 100% online in romania este o utopie la acest moment.