G4Media.ro

Japonia va interzice automobilele echipate cu motoare pe benzină în următorii 15…

Japonia va interzice automobilele echipate cu motoare pe benzină în următorii 15 ani

Japonia are ca obiectiv interzicerea vânzării de noi automobile echipate cu motoare pe benzină, în următorii 15 ani, a anunţat Guvernul de la Tokyo, conform unui plan prin care statul nipon vrea să ajungă la emisii zero de carbon, transmit Kyodo şi Reuters, preluate de Agerpres.

Planul prevede stimularea vânzării de vehicule electrice, inclusiv modele hibride şi vehicule cu celule de combustibil, până în jurul anului 2035. Pentru a accelera răspândirea automobilelor electrice, autorităţile de la Tokyo vor lua măsuri pentru reducerea costului bateriilor pentru vehicule cu mai mult de jumătate, până în 2030.

„Strategia verde” pentru stimularea creşterii economiei nipone vizează industria hidrogenului şi sectorul auto, în vederea îndeplinirea angajamentului din octombrie al premierului Yoshihide Suga ce prevede că Japonia va atinge un nivel net al emisiilor de dioxid de carbon egal cu zero până în anul 2050.

Investiţiile verzi sunt prioritare în cadrul strategiei Guvernului de a sprijini redresarea economiei, afectată de pandemia de coronavirus (COVID-19), şi de a armoniza obiectivele climatice ale ţării cu cele ale Uniunii Europene, Chinei şi altor economii.

„Guvernul şi-a stabilit ţinte ambiţioase, Japonia va avea o amprentă de carbon neutră în 2050. Clarificarea obiectivelor şi direcţia politică către strategia verde vor stimula companiile să investească în tehnologiile viitorului”, a apreciat Yukari Takamura, profesor la Universitatea din Tokyo.

Executivul nipon va acorda firmelor subvenţii şi alte tipuri de sprijin financiar pentru stimularea investiţiilor în tehnologia verde.

Sursa foto: Pexels

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

15 comentarii

  1. Dupa ce a dat rateuri Toyota cu motoarele diesel care recuperau gazele ne-arse acum nici nu mai aduc vorba despre ele…
    UE ce spune?

  2. Pare o masura ambitioasa pentru tara celui mai mare constructor mondial de masini, Toyota, care s-a opus printre cel mai dur dar si mai subtil vehiculelor electrice.
    Dar anuntul e doar despre un plan care se va intampla, poate, candva in urmatorii 15 ani. Apa de ploaie. O apa mortala pentru urmasii nostrii.

  3. Postacii de serviciu aruncă aberații, imaginându-și că japonezii sunt ca românii.
    Dar deosebirile sunt esențiale, japonezii sunt un popor aparte, au onoare, odată ce au spus că vor face ceva, se vor ține de cuvânt.
    Nu înțeleg reacția trolilor

    • @Mărie, trolușul taichii, „a înțelege” presupune existența materiei gri în țeastă.

    • Onoarea n-are nici o treaba aici. Sigur ca asta intentioneaza sa faca. Acum. Dar cine stie ce se mai intimpla in 15 ani?
      Poate ca se va intimpla chiar mai devreme, poate ca nu.

    • Barbu,
      Ești amuzant tataie, ai văzut vreodată un creier ? Posibil al tău să fie gri.
      Ai stil de Antena 3, nici un argument la obiect, acuze, jigniri goale, te inspiră Gîdea ?

    • Barbu,
      Ești amuzant tataie, ai văzut vreodată un creier ? Posibil al tău să fie gri.
      Ai stil de Antena 3, nici un argument la obiect, acuze, jigniri goale, te inspiră Gîdea ?

    • @Marcicilor 3&5,
      Mai răsfirați, băieți, mai răsfirați!

  4. Păi dispar mașinile pe benzină sau mașinile termice? Eu as zice că prima, fiindcă dispar combustibilii fosili, vin cei sintetici.
    Adică basmul cu mașina electrică cu acumulatori se stabilizează la un 10% din piață.
    Cele cu fuelcell, probabil vor domina transportul.

  5. Foarte bun articolul.

    • Din 3 linii de cod postez emoticoane și sus și jos. Cu un Robot. Automat.
      Foarte tare remarca.
      Toyota in schimb nu a facut dovada corectitudinii in fața clientilor, cel puțin in România.
      Se pare că franciza la noi în țara e un fel de scuipat al producătorului din care clientul alege ceva.

  6. armonizarea obiectivele climatice ale ţării cu cele ale Chinei?
    asta e de ras sau cum?