G4Media.ro

INFOGRAFIC În lumea globalizată, școlile românești predau limbi străine, dar rămân în…

sursa foto: Pexels.com

INFOGRAFIC În lumea globalizată, școlile românești predau limbi străine, dar rămân în urmă la capitolul activități care ajută elevii să fie mai deschiși către alte culturi și să ia atitudine în problemele lumii – studiu

Cât de pregătiți sunt elevii de acum, din școlile lumii, să facă față și să înțeleagă lumea globalizată, guvernată de schimburi economice, politice și culturale internaționale, dominată de diversitate și digitalizare și afectată de problemele migrației și cele de mediu? Un nou raport OECD, bazat pe datele PISA 2018, arată că cei mai multi dintre elevii lumii declară că au contact cu activități care să îi ajute în acest sens. În tabloul internațional, România figurează cu cifre ce par să fie împotriva curentului și, în privința conținutului educațional, tinde să rămână în urma majorității țărilor.

OECD a dat recent publicității o evaluare dedicată acestui subiect și arată că, în timpul evaluărilor PISA, elevii participanți au fost întrebați în chestiuni ce țin de “competența globală”. Majoritatea elevilor consideră că școlile lor au furnizat activități care să-i ajute în acest sens, într-un fel sau altul. Dar, la nivel global, există diferențe considerabile între națiuni, iar la nivelul țărilor există diferențe mari între elevii din medii avantajate și cei din medii dezavantajate. Cum stă România la acest capitol?

Activitățile școlare avute în considerare în evaluarea OECD

În PISA 2018, competența globală este definită ca o capacitate multi-dimensională ce cuprinde abilitățile de:

  • a examina probleme cu semnificație locală, globală sau culturală
  • a înțelege și a aprecia perspectivele și punctele de vedere ale altora, pe teme de interes internațional
  • a se implica în interacțiuni deschise, adecvate și eficiente cu alte culturi
  • a acționa pentru bunăstarea colectivă și dezvoltarea durabilă.

Citește articolul complet pe EduPedu.ro

Citește și...

Donează prin PayPal paypal icon
Donație recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Abonează-te la newsletter

5 comentarii

  1. Se indoctrineaza copiii si in Romania, dar cu normele morale ale locului. OECD are vrea sa se „discute” (adica sa se normalizeze) cele doua-trei perversiuni pe care videochatistele noastere inca nu le practica.

  2. „…afectată de problemele migrației și cele de mediu…”
    Ce-i băieți,, sunteți „supi” că nu se face propagandă libtardă cu „Rapefugees welcome” și „Învățăturile Sfintei Gretuța-Tâmpituța” în școli? 😄
    Înțeleg, e frustrant să nu-i poți imbeciliza pe români de mici așa cum se întâmplă în Vestul „civilizat” iubitor de atentatori, ghinion!

  3. Probleme lumii sunt de natura irationala deci n-au nici-o sansa din start. Legat de limbi … As fi preferat sa invat spaniola acum 20 de ani decat sa-mi fie bagata pe gat franceza …

    Doar pt. simplu fapt ca ‘mama’ si ‘rahat’ sunt despartite doar de-un accent pt. mine-i suficient sa ma lepad complet de ea. Sa mai vorbim cum li se incheaga mintea ca sa pronunte ’80’ ?