G4Media.ro

Imagine în avanpremieră a Asociației Pro Infrastructura, înainte de inaugurarea podului suspendat…

sursa foto: Asociația ProInfrastructura

Imagine în avanpremieră a Asociației Pro Infrastructura, înainte de inaugurarea podului suspendat de la Brăila: Unul dintre cele mai importante obiective ale rețelei rutiere din țara noastră, „podul de deasupra norilor”

Noul pod suspendat peste Dunăre, care leagă Brăila de Tulcea va fi inaugurat joi, a anunțat Ministerul Transporturilor. În avanpremieră, Asociația Pro Infrastructura publică doar o imagine, cea mai spectaculoasă din cele 3658 care au surprins evoluția acestui proiect de anvergură.

„Podul de deasupra norilor! Mâine se inaugurează unul dintre cele mai importante obiective ale rețelei rutiere din țara noastră. Dincolo de întârzieri și promisiuni ratate și munca rămasă de executat, este o rară ocazie de bucurie. Timp de 101 săptămâni, în perioada mai 2021-mai 2023, camerele noastre au surprins fazele critice ale execuției podului suspendat de la Brăila: instalarea pasarelei (catwalk), întinderea cablurilor principale, instalarea și sudarea celor 86 de segmente ale tablierului metalic, aplicarea straturilor de hidroizolație și, în final, asfaltarea”, transmite Asociația ProInfrastructura.

Lucrările la pod nu sunt complet încheiate. Unele drumuri de legătură sunt încă în lucru, așa că se va circula doar pe varianta Măcin. Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km.

„În prima etapă, traficul rutier va fi deschis pe relația parțială, cu descărcare în județul Tulcea pe drumul până la Măcin (etapa I), urmând ulterior ca varianta până la Jijila și primul Km. pe zona Brăilei (etapa II) să fie finalizată cât mai repede. Lungimea totală a drumurilor (inclusiv podul) este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin, în lungime de 4,328 km”, a informat Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

De asemenea, acesta a spus că într-o primă etapă nu se va plăti nicio taxă pe acest pod, dar vor fi unele restricții – nu se va circula pe timp de noapte, în următoarele patru până la opt săptămâni, pentru că trebuie demontate macaralele care au fost folosite la construirea podului.

Construcţia podului suspendat a început în anul 2017, iar valoarea totală a contractului a depăşit două miliarde de lei.

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

2 comentarii

  1. Eu nu vreau sa stric maretia momentului,dar in media se vorbea despre unele suduri la elementele de rezistentă ale acestui pod monomental date superficial,nu îndeajuns de patrunzatoare!?!

  2. Corectie: Lucrările la pod sunt încheiate dar unele drumuri de legătură sunt încă în lucru, așa că se va circula doar pe varianta Măcin.