G4Media.ro

Guvernul bulgar pregătește un program de infrastructură de amploare în valoare de…

Sursa foto: Poliția de Frontieră

Guvernul bulgar pregătește un program de infrastructură de amploare în valoare de 6 miliarde de euro: Se vor construi patru noi poduri peste Dunăre și trei tuneluri în Munții Balcani

Noul guvern de la Sofia pregătește un program de infrastructură pe scară largă pentru următorii patru ani, în valoare totală de 12 miliarde de leva (aprox. 6 miliarde de euro), a anunțat ministrul bulgar de finanțe, Asen Vasilev, transmite Mediapool, citată de Rador.

Scopul este de a construi 4-5 poduri noi peste Dunăre, trei tuneluri în Munții Balcani și o serie de alte proiecte importante, până la sfârșitul mandatului.

Înainte de Crăciun, ministrul bulgar al transporturilor, Nikolai Sâbev, a anunțat că guvernul dorește să construiască patru poduri peste Dunăre, precum și trei tuneluri/treceri prin Munții Balcani – Șipka, Petrohan și unul la est.

Programul în curs de elaboare va fi precedat de o analiză a propunerilor de proiect existente. Vor fi selectate doar cele care se află într-un stadiu mai avansat de pregătire a proiectului, au o evaluare a impactului asupra mediului etc.

Potrivit analizei guvernanților, suma de 12 miliarde de leva pentru aceste proiecte de anvergură este absolut suficientă, dacă se stopează deturnările de fonduri și furturile.

De exemplu, construirea unui pod peste Dunăre nu ar costa mai mult de 100 de milioane de euro. Asen Vasilev a explicat că programul de infrastructură va fi bugetat corect, pentru a nu se repeta practicile proaste cu bugetul Agenției de Infrastructură Rutieră din perioada guvernării GERB.

Atunci, Agenția a demarat anul cu un buget minim, care a fost majorat de 4-5 ori până în decembrie. Proiectul de buget pentru 2022 va fi prezentat la mijlocul lunii ianuarie. Scopul este să fie depus la Adunarea Naţională până la sfârşitul lunii şi să fie votat până la sfârşitul lunii februarie, a mai anunţat ministrul de finanţe.

Anul 2021 s-a încheiat cu un deficit bugetar de 3% sau 4 miliarde de leva, ceea ce este cu 0,6% mai puțin decât era stabilit în actualizare. Rezultatul este un deficit cu aproape 1% mai mic decât era prevăzut în bugetul inițial pe anul 2021, a mai reieșit din spusele ministrului.

Acest lucru se datorează în principal veniturilor mai mari, a spus Vasilev. Pentru 2021, veniturile bugetare sunt cu 7,9 miliarde mai mari decât în 2020. Această creștere de peste 17% nu se datorează doar inflației, ci și muncii bune a Agenției Naționale pentru Venituri și a Agenției Vamale, susține ministrul bulgar de finanțe.

Deputat bulgar: Declarațiile despre 4 noi poduri peste Dunăre sună absurd

„Grupul parlamentar al formațiunilor Cetățeni pentru Dezvoltarea Europeană a Bulgariei – Uniunea Forțelor Democrate (GERB-UDF) este conștient de rolul său ca opoziție închegată. Ne vom oferi experiența, expertiza și ideile pentru a depăși situația dificilă în care se află țara noastră”. Cu aceste cuvinte, președintele GERB-UDF, Desislava Atanasova, și-a început discursul de la tribuna Parlamentului de la Sofia, la începutul noului sezon politic, transmite BGNES.

„Bulgaria intră fără buget în noul an bugetar. Cadrul bugetar care va fi adoptat va arăta potențialul actualului guvern. Asistăm la impulsuri de aventurism și lipsă de acțiune. Nu este clar cât va fi inflația, care va fi deficitul. Pentru prima dată, nu există o creștere a salariului minim și a pensiilor, iar anunțurile legate de 4 poduri noi peste Dunăre sună absurd. Subiectele legate de zona euro și de Planul de Redresare lipsesc. Crizele nu se vor rezolva de la sine”, a subliniat Atanasova.

Ea a vorbit de două căi pentru Bulgaria, la începutul anului 2022, și a adăugat că GERB o alege pe cea care permite depășirea crizelor.

Surse: Madiapool/ Dunavmost/ Rador/ Traducerea: Mirela Petrescu

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Trebuie sa gandim proiectele de infrastructura in timp, vor di gata peste 5 sau 10 ani si le vom folosi apoi 100 de ani. In perspectiva asta trebuie construite poduri cu Bulgaria care este si ea ca Romania pe o cale europeana. De exemplu, daca cele doua tari sunt in Schengen si Serbia ramane in sfera Rusiei atunci vor trebui autostrazi din Ungaria spre Sofia care sa nu iasa din Schenge.

    Unde trebuie poduri altundeva decat Giurgiu si Calafat ? Pe schemele preliminare cu Via Carpathia se vede o legatura Sofia-Craiova. Ori, cel mai scurt drum intre Sofia si Craiova trece prin Bechet-Orahovo si are 250 km in loc de cei 290 prin Calafat-Vidin.

    • Bulgaria poate construi poduri rutiere si feroviare langa Turnu Magurele si Calarasi.

  2. Noi cu Mafia PSD la Guvernare doar 10 Creșe .

    • Cel mai bun traseu (încă din evul mediu) între București și Constantinopole trece prin Călărași,de aceea s-au înființat și călărașii domnești, să ducă posta diplomatică repede la sultan.

  3. Buajaja, la noi cine să facă? PSD, pnl, udmr, sosocarii? să fim serioși vor urma încă 30 ani de nefăcut nimic zero barat și alte câteva milioane de români plecați. M#ye eternă scârbelor corupte

  4. Banii de la UE sa curga, vedem noi ce facem cu ei.
    Feribotul Calarasi-Silistra e un esec, n-a vrut nimeni sa plateasca pretul traversarii (era mai ieftin cu vechiul bac de la Ostrov), iar la feribotul Turnu Magurele – Nikopol e asa trafic ca s-au aciuat lupii la punctul de control.