G4Media.ro

Grupul Anti-Bullying format de ministrul Educației: Lista celor 63 de psihologi, profesori…

Foto: Pexels.com

Grupul Anti-Bullying format de ministrul Educației: Lista celor 63 de psihologi, profesori și specialiști voluntari care vor face normele de aplicare ale Legii anti-violență în școli

Ministrul Educației a constituit un grup de lucru anti-bullying, format din 63 de membri, potrivit ordinului de ministru nr. 3019 din 10 ianuarie 2020 publicat în Monitorul Oficial. Grupul este format din psihologi, persoane din organizații non-guvernamentale, profesori.

  • De remarcat că din noul grup lipsește Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), care nu are niciun reprezentant în forul constituit de ministrul Educației, deși în activitatea sa analizează inclusiv cazuri de bullying în școală

Printre membrii grupului se numără Renate Weber – Avocatul Poporului, Dragoș Iliescu – directorul Școlii Doctorale de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București, Ovidiu Pânișoară – directorul Departamentului de Formare a Profesorilor de la Universitatea din București, reprezentanți ai FSE Spiru Haret și părinților.

Grupul de lucru a fost înființat prin invitație publică, pe bază de voluntariat, pentru elaborarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor legale care interzic bullying-ul în școli (normele de aplicare a art. 7 alin. (11), art. 56 și ale pct. 6 din anexa la Legea educației naționale nr. 1/2011, prevederi introduse prin Legea 221/2019).

 

 

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Inca o comisie de produs hârtii
    Aia e de la itsy fm bitsy sunt specialisti, psihologi sau ce sunt de căuta acolo? De ce nu de la Europa fm sau radio Romania sau rock fm?
    Și de ce atâția ? 63 de oameni intr-un grup de lucru. 15 ar fi fost arhisuficient. Așa e un miniparlament in care in mod inevitabil de vor constitui bisericuțe.
    Cat timp le va lua sa se pună de acord pe normele de aplicare? În mod normal vreo câteva luni poate chiar ani. Sau, varianta mai plauzibilă, normele sunt deja gata, grupul de lucru e doar de forma, votează o dată scurt și gata.

  2. 1) In primul rand, grupul trebuie sa ia definitia bullying-ului din lege si sa … incerce sa inteleaga la ce anume se refera. Va invit si pe voi sa o cititi (Google it) si sa-mi spuneti daca macar vreuna din certurile voastre cu colegii de clasa sau cu vreun profesor ar fi imposibil de incadrat in definitia din lege.

    Considerati partea cu „aspecte legate de CONVINGERI si/sau CARACTERISTICI PERSONALE” – toate certurile se leaga de asa ceva. Dupa ce ai bifat astea, se decoreaza frumos cu celelalte conditii, usor de indeplinit (intentie, dificil de evitat, atinge demnitatea (ca si cum s-ar putea verifica asa ceva!), discrimineaza si exclude social) si gata speța!

    Normele de tehnica legislativa zic ca textul unei legi trebuie sa fie usor de inteles de catre cetatean/justitiabil. Ia luati dvs definitia, cititi-o si apoi intrebati-va daca e clar ce scrie acolo, caci altfel nu isi atinge scopul. Nu trebuie sa fie clar pentru judecatori sau pentru specialistii in stiintele educatiei. Ci pentru cetateanul de rand!!! Nu se intampla in acest caz! 🙁

    Teoria definitiei spune ca trebuie ea sa fie caractersistica, clara, precisa si sa nu aiba angajari existentiale proprii (sa nu imbogateasca acolo unde nu e cazul). Nu se intampla in acest caz! 🙁

    2) Grupul asta urmeaza sa faca normele de aplicare ale legii, deci vor elabora un document care nu va putea nici adauga la lege, nici restrictiona prevederile legii. Deci, ramane ca mai sus: mai orice conflict de la scoala poate fi incadrat in bullying, cu definitia ratata din lege.

    In plus, Iliescu si Panisoara o sa stea vreo luna sa ii ia de la „a,bî, cî ” pe restu’ si sa le explice contextul si delimitarea (ca nu e chiar dupa cum ne zice simtul comun), dupa care, ramanand fara timp (pe 22 februarie trebuie sa publice normele in Monitor deja – nici macar o luna nu mai au!), o sa le scrie ei doi intr-o dupaamiaza, cat pot de bine … si ce-o iesi o iesi. Birocratia in elementul ei (business as usual: au avut 90 de zile sa faca treaba si ministerul se apuca in ultimele 25. Vorba bancului, ” si daca-i colocviu, il dau si acum!” 😆 ).

    Concluzie: conform punctelor (1) si (2), decurge ca toata treaba va fi, in ciuda a ceea ce se doreste, o noua arma in mana profesorilor pentru a abuza elevii (caci cine mai ajunge pana la un judecator, sa afle interpretarea canonica!?) si totodata in mana parintilor pentru a abuza profesorii (idem).

    Dar poate ca gresesc. Oricum, ramanem aici, cu totii, sa ne verificam, intr-un an sau doi. 😈

  3. Asta da tema de “cercetare”, de dezbatut si pierdut timpul. Ce faceti cu fabricile de diplome false care au ajuns de poveste in toata Europa dupa scandalul din Suedia cu false cadre medicale? A ajuns coruptia din R caz la conferinte si workshopuri dar dna ministru se spala pe maini si tace malc sa nu deranjeze universitatile private. Mai usor sa tipi la o invatatoare din Ialomita.