G4Media.ro

EXCLUSIV Mircea Miclea, despre rezultatele la PISA 2022: Este aberant să spui…

Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord

EXCLUSIV Mircea Miclea, despre rezultatele la PISA 2022: Este aberant să spui că a rămâne pe penultimul loc este reziliență. Este un loc din care nu prea mai poți coborî / Soluția nu este a înmulți evaluările elevilor, ci de a converti rezultatele în programe remediale personalizate

Singurul ministru al educației din România care a demisionat după ce guvernul nu a acordat Educației 6% din PIB așa cum promisese la preluarea mandatului și unul dintre fondatorii legii educației din 2011, Mircea Miclea a declarat în cadrul dezbaterii organizate de Edupedu.ro și World Vision România cu privire la rezultatele obținute de România la testarea PISA 2022 că „e aberant să spunem că a rămâne pe ultimul loc este o dovadă de rezilliență. Mai degrabă, ai ajuns la limita de jos și nu mai ai unde să cobori”.

LIVE VIDEO Declarațiile invitaților la dezbaterea Edupedu.ro-World Vision despre rezultatele PISA 2022:

Mircea Miclea, fost ministru al Educației, profesor și cercetător, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, cele mai importante declarații făcute în dezbaterea Edupedu.ro-World Vision România despre PISA 2022:

  • Este aberant să spunem că a rămâne pe ultimul loc este o dovadă de rezilliență [așa cum a calificat ministrul Ligia Deca rezultatele obținute de România la testarea PISA 2022 – N.Red.], ci mai degrabă ai ajuns la limita de jos și nu mai ai unde să cobori.
  • Ceea ce m-a îngrijorat pe mine în această prezentare [făcută de ministrul Educației – N.Red.] este că s-a negat realitatea. Ori e foarte greu să găsești soluții când negi realitatea. Prin urmare, și soluțiile care au fost oferite, de exemplu soluția pe care am auzit-o de la doamna ministru, aceea de a înmulți evaluările nivelului de alfabetizare funcțională a elevilor, nu cred că este de fapt o soluție.
  • Deja din Legea educației nr. 1 din 2011 sunt evaluări din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a. Aceste evaluari au fost date, pe baza lor se poate prezice reușita la clasa a IX-a. Înainte de pandemie am făcut o analiză și am arătat că procentul celor care au note slabe la clasele a II-a și a IV-a este același cu al copiilor de la clasa a VIII-a.
  • Aceste date nu au fost utilizate deloc, nu au fost convertite în programe remediale. Nu este nevoie de evaluări noi, ci de conversia evaluărilor existente în programe remediale, cât mai personalizate. Solutia nu este a înmulți evaluările, ci de a converti rezultatele de la evaluari în programe remediale personalizate. Asta este soluția adecvată în acest moment.

Citește articolul integral pe Edupedu.ro

Mircea Miclea / Sursa foto: Ciprian Hord

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează